Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 318d M47N2 žhavení a studený start

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lazer91
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: ned 15.07.2012 00:00

#1 Příspěvek od Lazer91 »

Zdravím, potřeboval bych poradit. Tím jak v noci teplota klesá pod nulu má motor při studeném startu po prožhavení a nastartování po dobu tak 10-15 vteřin, podle toho jak moc v noci mrzlo, nepravidelný chod, jak se trochu zahřeje tak už jede normálně, palivový filtr sem měnil v létě, auto má najeto 145 tkm, tankuju TOP Q+VIF, může to být naftou, vstřikama nebo je to žhavení? Díky za odpovědi
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

špatný žhavky píše i e34 tds, takže zajeť na diagnostiku jestli všechny žhavky jsou funkční. Tím bych asi začal než bych z toho začal tahat vstřiky. Jinak kdyby jsi měl renauta tak budeš na té kilometráži měnit vstřiky už podruhé, takže nic není nesmrtelný.
drbi
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: úte 13.09.2011 00:00

#3 Příspěvek od drbi »

Měl jsem ten samý problém na své E 91 320 D 2006 začni žhavičkama a když to nepomůže bude řídící jednotka žhavení. Nic jiného to asi nebude
Dracon
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pon 23.04.2012 00:00
Bydliště: okres Olomouc

#4 Příspěvek od Dracon »

Tentýž problém E91 320D 2006 245tkm, žhaviče vyměněny ale nepomohlo to. Jeden vstřik na diagnostice prý vykazuje nižší hodnoty, ale prý ještě v normě. Tak nevím...
set_
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: úte 08.11.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od set_ »

muze to byt i rele zhaveni , udejne casty problem naftovych e90
Dracon
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pon 23.04.2012 00:00
Bydliště: okres Olomouc

#6 Příspěvek od Dracon »

Zjistil jsem že u mě není problém přímo úměrný teplotě, ale záleží i na vlhkosti. Třeba dnes v -8 st. nastartoval prakticky bez problémů, jindy při -1 a vyšší vlhkosti s 5sec. nepravidelným chodem... I tak to může být relé?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

Kazdopadne to diagnostika pozna. Prvotni vec zajet na diagnostiku, pokud jsou vadne zhavice tak vymenit, doporucuju vsechny 4 nebo 6, pote znovu diagnostika, smazani chyb a kontrola. Pokud budou pretrvavat problemy se zhavenim vymenit ridici jednotku zhaveni. Doporucuju i prehrat sw minimalne v jednotce motoru, nedelaji ty verze proto aby meli co delat, ale opravuji v nich chyby a nedostaky ktere se projevily. Kdo nema do opavy daleko, muze dojet. Muzu jak diagnostiku, tak i nahrat novy sw do ridicich jednotek.

Pokud budete menit ridici jednotku zhaveni, neni treba ji nijak programovat nebo kodovat, staci pouze prehodit.
Dracon
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pon 23.04.2012 00:00
Bydliště: okres Olomouc

#8 Příspěvek od Dracon »

žhaviče jsou u mě nové, jak vychází cenovka na tu řídící jednotku žhavení?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

okolo 2700 tusim. Plud minus autobus, nechce se mne to ted hledat, protoze jsem prezrany a odpocivam. Ale o moc se nepletu. Neorigo vychazeji taky tak nejak podobne. Ale nez bych ji menil tak bych to projel diagnostikou. Nemusi to byt jednotka zhaveni.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Kortys »

Mám 320D. Při teplotě pod cca +8 st. motor jede nepravidelně, cca 5-10sec, záleží na teplotě. Pak už přes den OK. Výměněny všechny svíčky, řídící jednotka žhavení, diagnostika vstřiků, jeden horší vyměněn a je to stále stejné! Už začínám mít dojem, že je to normální stav. Dnes jsem ještě mluvil s jedním, co má také 320D a ten má dokonce nový motor ( vyběhla mu klika) a dělal mu to starý i tento nový!
Ještě dotaz: na zrychlení- je normální, že je tam dost velká prodleva, než auto vystřelí?
Dík Kortys
hanz-320d
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: úte 05.02.2013 01:00

#11 Příspěvek od hanz-320d »

Zkus koupit nejake aditivum. Taky mi po ranu kolisaly otacky a dokonce to i po jednom nastartovani v -3°C chciplo.. koupil jsem aditivum pro dieslove motory vhodne i pro vstrikovani common-rail, pisou ze to pomaha procistovat vstriky, ztisit motor, zvisit vykon a usnadnit studene starty. Jediny, ale vlastne to nejdulezitejsi jsem poznal zlepseni,.. a to v tech startech. Cena 260 Kc.
Lazer91
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: ned 15.07.2012 00:00

#12 Příspěvek od Lazer91 »

Můj problém vyřešila výměna žhavičů a řídící jednotky žhavení, jinak aditiva liju celoročně
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Kortys »

Používám VIF stále, žhavení komplet nové a stále stejné. Už na to kašlu. Má to víc lidí podobné.
Odpovědět