Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

přední stabík z E36 M3

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Co vsechno musim koupit z M3 abych na svoje coupe dopasoval M3 stabilizator??
pouze vetsi prumer silenbloku a jiny tycky stabilizatoru nebo i mkovy tlumice?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#2 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

co vim tak staci co jsi napsal. M tlumice uz bejt nemusej.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od EdyBoyS »

me prave kdosi rikal, ze je potreba mit i M tlumice, protoze se do nich napojui tycky stabiku nebo co... tak nevim
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#4 Příspěvek od Rade520 »

EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od EdyBoyS »

Díky... a ty už máš teda na autě ten emkovej stabík? nebo si jen laboroval co a jak?
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#6 Příspěvek od Rade520 »

Na předku mám 25,5mm vzadu 18 nebo 19.
Uložený ve žlutým strongflexu.
Ještě by šlo do tyček stabilizátoru nalisovat místo gumy silon nebo strongflex,
nebo předělat to uchycení na předku no,ale nevím jestli se do toho mám pouštět.
Tady je vidět rozdíl v těch tlumičích,ten horní má to uchycení na tyčku od stabíku.
Přílohy
tlumiče.jpg
tlumiče.jpg (57.38 KiB) Zobrazeno 1828 x
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od EdyBoyS »

takže pokud jsem to dobře pochopil, tak když už budu kupovat nové tlumiče, tak rovnou pro verzi M3 a pak můžu časem přehodit ten stabík a tyčky...

strongflex mám taky v plánu kupovat, ale asi ten červenej, ať je to co nejtvrdší
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1821

#8 Příspěvek od Danny Moderátor »

tlumiče a stabík z M3 mi leží na dílně v Olomouci :wink: a jsou k dispozici
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od EdyBoyS »

Danny píše:tlumiče a stabík z M3 mi leží na dílně v Olomouci :wink: a jsou k dispozici
Já jsem právě z Olomouce... a kolik by jsi za to chtěl?
mysakbmw
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: stř 09.02.2011 01:00
Bydliště: Pardubice

#10 Příspěvek od mysakbmw »

můžeš to přidělat normálně k ramenům s krátkejma tyčkama a jak je silnej ten M3kovej stabík?
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#11 Příspěvek od shade741 »

taky si rikam proc to montovat na ten tlumič má to nějaký lepší efekt?
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#12 Příspěvek od Rade520 »

mysakbmw píše:můžeš to přidělat normálně k ramenům s krátkejma tyčkama a jak je silnej ten M3kovej stabík?
Přední z M3 má právě menší průměr než na obyč čtyř nebo šesti válec.
Nevím ale jestli je ze stejného materiálu.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#13 Příspěvek od Rade520 »

shade741 píše:taky si rikam proc to montovat na ten tlumič má to nějaký lepší efekt?
Řek bych že to bude jak psal "OndraZ" :
Tycky "M3" stabiku jsou uchyceny primo na McPherson. Tim padem ma M3 stabik vetsi "ucinnost" nez bezny ktery je pripojen do ramene. Ten bezny je na rameni v podstate prepakovan a jeho tuhost prepoctena na kolo (ucinnost) se snizuje se vzdalenosti od vnejsiho kloubu ramene.

Tim padem muze mit stabik o neco mensi prumer - hmotnost.
mysakbmw
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: stř 09.02.2011 01:00
Bydliště: Pardubice

#14 Příspěvek od mysakbmw »

proč teda Mpaketoví podvozek má větší průměr??Mohli to tedy také uchytit na tlumič jako M3.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

mysakbmw píše:proč teda Mpaketoví podvozek má větší průměr??Mohli to tedy také uchytit na tlumič jako M3.
však takto to měli jedny z prvních e36 , ale nemeli takovej prumer .. protoze pokud uz mas moc silnej a ucinej stabik tak se ti zveda vnitrní kolo odlehčený pri prudkym zatoceni a pocitove to auto je charakterem hodne nedotačivý ...

ja jsem nechal mtechnic stabik , ale kost sem upgradoval :) kdy sem místo gumy dal nejtvrdší polyuretan ...i male naklony ktery se v gumě (spodní uložení krátké kosti) ztratili tak jsou lepe přenášeny do stabíku a je víc využívanej , celkem sem koukal že jde poznat rozdíl , ale silon se tam dat moc neda , jelikoz pri vetsim zvednutí kola a naopak se to uložení tvaruje tak nevím jak by se to chovalo :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám M-Sport tlumiče co byly do roku 1991, dlouhé "kosti" a stabilizátor 25,5 ve standardních lůžkách a že by to bylo nedotáčivé nebo se zvedalo kolo v zatáčkách napsat nemůžu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

bavím se ab absurdum v situaci napr ve slalomu... neni to moje osobni zkusenost ..

tady to je i trochu videt ... jak se to vnitrní kolo odlehčilo a zustalo nahore ...

Obrázek
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Typický rychlý průjezd zatáčkou v podání BMW. Podobnou fotku s 635CSi, ale s kolem několik cm nad asfaltem, jsem viděl jako dorostenec a od té doby jsem chtěl vlastnit BMW :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od noname »

ee, tohle dělá nedostatek vody v ostřikovači :wink: v extrémních případech muže ohřátý vzduch, který je uvězněný v nádobě, i převrátit auto nabok 8O protože je lehčí a má tendenci stoupat a komu ta voda zamrzne, tak ten riskuje přetížení, z důvodu zvýšení objemu při zamrznutí 8O
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od EdyBoyS »

noname píše:ee, tohle dělá nedostatek vody v ostřikovači :wink: v extrémních případech muže ohřátý vzduch, který je uvězněný v nádobě, i převrátit auto nabok 8O protože je lehčí a má tendenci stoupat a komu ta voda zamrzne, tak ten riskuje přetížení, z důvodu zvýšení objemu při zamrznutí 8O
:-D
Odpovědět