Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

brzdy E36 M3 vs E36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Co všechno je jiné na brzdách z M3 oproti klasickým šestiválcům??
M3 má akorát větší kotouče a třmeny, jinak je to stejné?? nebo mají ty brzdy i více pístků, jinou jednotku ABS, jiný posilovač brzd, hadice atd... ??

A co všechno potřebuju k tomu, abych dostal na běžnou E36 brzdy z emka?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#2 Příspěvek od Lucifer »

Jen třmeny a kotouč jsou větší
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jiné třmeny s většími pístky, větší a tlustší kotouče s jinak tvarovanýma větracíma kanálama uvnitř kotouče, větší průměr hlavního válce.
Pokud použiješ hlavní válec z M3 3.0 tak posilovač měnit nemusíš, pokud válec z 3.2 tak musíš i s posilovačem.
ABS ECU je stejná.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#4 Příspěvek od Kindl0sch »

těhlice s ložiskama by bylo taky dobrý použít....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Těhlice z ///M nutné nejsou. Vpředu jsou možnosti dvě: podložka pod kotouč a nebo o +-7mm sfrézovat držák brzdiče (tak to mám já, materiálu zbylo dost ;-))
Zadní brzdy mám u Compacta jinak než běžná E36.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od sa-tan666 »

bjukemen
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 30.10.2008 01:00

#7 Příspěvek od bjukemen »

..a ked necham hlavny valec povodny tak co.?. nebude to dostatočne brzdit.?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

bjukemen píše:..a ked necham hlavny valec povodny tak co.?. nebude to dostatočne brzdit.?


mensim valcem tlacis na vetsi pistek , tzn ze musis slapnout hloubs o chlup abys pistek vytlacil stejne jako s vetsim brzdovym valcem ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od EdyBoyS »

a kde sezenu M3 valec, trmeny a kotouce??
dival jsem se na bazos ale tam nic neni...
a cena za kolik se to cca pohybuje?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

komplet brzdiče seženeš do peti tisíc ... + nový kotouče , ideaálně 3.2 :) a nový desky :)

brzdovej valec jedině z nějakýho šroťáku :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od EdyBoyS »

a ty mas nejaky M3 trmeny i s tehlicema na E36 pro predni napravu??
kotouce koupim novy zimmermany vrtany pro M3
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

všechno fuč :) poslední lapl francis :) myslím tam mam ale pro E46 m3 , ale ty jsou potřeba už s redukcema trochu :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od EdyBoyS »

MattyX píše:všechno fuč :) poslední lapl francis :) myslím tam mam ale pro E46 m3 , ale ty jsou potřeba už s redukcema trochu :)


z E46 M3 neee :-D to už bude ranec za kotouče... ty E36stkový M kotouče se dají ještě relativně dobře pořídit... Zimmerman sport M3 E36 stojí myslim 4900,- za oba přední a 4500 za oba zadní... ale na E46 to bude tak o litr dražší ještě
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Koupil jsem přední M3 E36 kotouče ATE za 1300 kus ;-) nové.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od EdyBoyS »

Francis píše:Koupil jsem přední M3 E36 kotouče ATE za 1300 kus ;-) nové.

ATE nechci... sice Power disc je asi dobrý, ale slyšel jsem na ně i značnou kritiku.... se Zimmermanama mám zkušenost, 4 kámoši je mají na autě už asi 2 roky, jezdí i občas okruhy a ktouče drží a brzdný účinek nevadne ani po půl hodinovém ježdění....
Asi nejlepší kombinace, Zimmerman sport + desky TRW, brzdí to jak čert a nevadne a hlavně sem to nikdy neviděl zkroucené
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nejsou to PowerDisc, ale "obyčejné" ATE. Desky též ATE. Nekopou, nepískají, nevadnou, prostě jen brzdí ;-)
Brzdy je potřeba zajet a přiměřeně se k nim chovat. Dával jsem sem odkaz na velice pěkný text o brzdách.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jo desky trw tvl :roll: měkká směs jako sviňa ... což je príma na provoz , ale jelikož počítám když už chceš upgradovat tak budeš i brzdit... trw vubec , to radeji obyč ate kde ta směs je o nečem jiném :) no ono 3.2 kotouče jsou drahy , ale rozdíl v tepelné odolnosti je uplně jinde :) a vrtany zimmermany praskaji , driv nebo pozdeji ti v tom vrtani zacnou praskat. Kup obyc hladky kotouče a neřeš ;) a investuj do lepsich brzdových desek ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fatal Design »

EdyBoyS píše:
Francis píše:Koupil jsem přední M3 E36 kotouče ATE za 1300 kus ;-) nové.

ATE nechci... sice Power disc je asi dobrý, ale slyšel jsem na ně i značnou kritiku.... se Zimmermanama mám zkušenost, 4 kámoši je mají na autě už asi 2 roky, jezdí i občas okruhy a ktouče drží a brzdný účinek nevadne ani po půl hodinovém ježdění....
Asi nejlepší kombinace, Zimmerman sport + desky TRW, brzdí to jak čert a nevadne a hlavně sem to nikdy neviděl zkroucené


To jsi asi ještě neviděl brzdit čerta ... dojeď, zabrzím ti s origo M3 3.2 brzdama i deskama a budeš mít nos jak Pinokio ;)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

V tom linku výše se píše o možnosti upgradu brzd cena/výkon nejlíp z 330i/d. Velikosti 325/25mm. Z těchto aut může být brzdičů po vrakáčích dost..
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Hyena »

Nejaky pr. trmeny se mi tu vali no :) E36 3.2
KEHO rennsport
Odpovědět