Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Legální přestavba E46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
R4Zzy
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 19.03.2012 01:00

#1 Příspěvek od R4Zzy »

Je možné legálně provést upravu E46 328i (M52TUB28) na výměnu motoru za M62B44 ?

Chtěl bych to kvůli srdeční záležitosti na V8 a vzhledu E46 bo E39 se mi absolutně nelíbí :)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Netroufám si říct, že to není možné zlegalizovat, ale troufám si říct, že proces legalizace bude zdlouhavý a dražší než celá přestavba. Tohle není jen výměna motoru ale v podstatě něco jako stavba nového auta neboť zvyšuješ výkon a zároveň měníš provozní hmotnost - jiné jízdní vlastnosti, brzdná dráha apod..., neboť tenhle motor se do e46 nikdy nedával a ani typově se nepodobá žádnému z montovaných. Na úřadě tedy po tobě budou chtít nejspíš doložit spoustu dokladů o provedených testech a ty ti vystaví třeba TÜV nebo Dekra, ale ceny neznám a asi budou dosti vysoké a to ještě nikdo neví, zda to skutečně projde, což bych se hodně obával... Nejlepší by asi bylo kontaktovat právě třeba Dekru a poptat se na jejich zkušenosti s legalizací takovýchto přestaveb, možná ti rovnou řeknou ať na to raději zapomeneš... :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Škoda, že pro tebe není srdeční záležitostí E36, vyráběna byla Alpina B8 s 4,6ltr V8

Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#4 Příspěvek od Lucifer »

Co jsem tak zjišťoval, tak auto musí projít typovýma zkouškama u dekry kde se kontroluje všechno jako např účinnost brzd pevnost karoserie prostě se dělají zkoušky jako by si vyráběl úplně nový auto.

Pokud tohle všechno dekrou projde, tak pak musíš na zastoupení BMW kde ti musí dát razítko, že ti to povolujou a ten motor se tam nikdy od výroby nedával takže většinou si to oni nevezmou na triko. Pak teprve můžeš jít na úřad nechat si zapsat do techničáku přestavbu.

Kámoš si zjišťoval kolik by vyšlo na fábce vyměnit motor za naftu. Jelikož vinko je benzínový tak prohodit do toho naftu by znamenalo taky zkoušky u dekry a u tý dekry se nám zasmáli, že takový zkoušky trvají někdy i měsíce a vyjde to ve finále na 150tis kč jen ty zkoušky. A stačí menší chyba na autě a už děláš ty zkoušky znova a platíš je zase celý znova.

A co se týče E36 přestavět do V8 údajně by zastoupení Alpina u nás v ČR nemělo mít problém jelikož do e36 se ten motor dával. Ale furt tam jsou ty zkoušky u dekry :stern:

Jinak B8 je další z mých snů, kterej si jednoho dne budu muset splnit :D
R4Zzy
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 19.03.2012 01:00

#5 Příspěvek od R4Zzy »

a co se týče toho dát to na sportovní průkaz s upravama ? přecejenom rallye auta sou na SPZtkách taky a jezdí z RZty na RZtu po cestách.

Musel bych na STK každý rok, ale vyvařit rám, upravit interier a dát sportovní sedačky abych to dostal na sportovní značky by za to možná stálo.
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 3047

#6 Příspěvek od Morte »

a řešil někdo, jak je to s přestavbou v německu?
mohlo by to tam být levnější a následný přihlášení v CZ by už mohlo být bez problémů...nebo možná ne... :roll:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ušetřím vám spoustu času s přemýšlením co a jak a proč ... NE NEJDE TO :D v pripade že nejsi ochotnej dat za papiry vic jak za samotný auto :) todle se řešilo bambilionkrát na e30 foru ... vsichni ziji v ilegalitě :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#8 Příspěvek od Lucifer »

V německu to tuším jde. Ale nejsem si jist jak rozsáhlou přestavbu ti tam schválí. Pokud to máš schválený z DE tak to do čech přihlásíš :)
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#9 Příspěvek od BOOST »

Vím, že tomu nechcete věřit, ale je to tak, jak je tady už popsáno. Zkoušky u Dekry za minimálně 150tKč, ale problém je, že se musí ke každý takový přestavbě vyjádřit zastoupení BMW a to to nikdy nepovolí. Varianta s německem je úplně stejná, takový auto po schválení na TUV ztrácí typovou homologaci ES, takže legálně takový vůz nelze u nás přihlásit. Nehledě na to, že v Německu už to taky není tak jednoduchý, zavedli test max. rychlosti, kterej se musí udělat na okruhu, což člověk platí. Potom zavádějí omezení výkonu , třeba E30 cabrio max 240PS a od příštího roku přísnější emisní normy. Jedna cesta je, ta funguje všude, stojí to dost peněz a musíte najít správnýho člověka, kterej se pod to podepíše. Neplácám z doslechu, ale z vlastních zkušeností s E30 cabrio s M60B40 V8 s 6q. Podruhý už bych nic takovýho nestavěl, pokud by to nemělo jezdit jen po okruhách a letištích.
R4Zzy
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 19.03.2012 01:00

#10 Příspěvek od R4Zzy »

Takže jak vidím jediná fakt reálná možnost je to auto postavit, udělat čerstvou technickou s origo motorem .. narvat tam ten druhý motor a jezdit tak abych neboural :) což si na triko nevemu tak se spokojím s 6 válcem :lol: dík kluci za odpovědi .. :)
Bufik36
Registrovaný
Příspěvky: 157
Registrován: ned 29.07.2012 00:00
Bydliště: Kladno

#11 Příspěvek od Bufik36 »

Buď ofiko za moc peněz nebo neofiko a STK tě bude stát o pětibábu navíc no 8)
Odpovědět