menil jsem olej vcetne filtru (s vypustenim)... motor m52b25... nalil jsem tam 7L oleje, protoze 6.5 bylo malo a na rysce je olej porad na spodni hranici
to je normalni nebo mi neco unika? u m50 jsem lil vzdy 6.5L a na rysce vzdy idealni prostredek
Jestli to je normální to teda fakt netuším, ale u moji 323i jsem na tom úplně stejně. K datu 11. 11. budu auto mít 4 roky a olej měním 2x ročně za tu dobu mám cca 100 000 km. Pokaždé to vypustím a nechám to tak 2 hoďky vykapat, dám novej filtr od firmy MAN a naliju tam skoro 8 litrů 5w40 od Castrolu tak, aby byla hladina tak 2mm pod horní ryskou na měrce (můj poznatek je, že mezi spodní a horní ryskou na měrce je to přesně 1l oleje). Olej měním podle kontrolek servisu v budíkách (zelených kostiček) a hladina se od výměny k výměně ani o milimetr nehne a žádný nedostatky na chodu motoru jsem nezpozoroval, takže při výměně koupím vždy o litr víc a dál tomu nevěnuji pozornost.
já m 50 b25 ( jinak tvoje bývalá) a na horní rysku nyní cca 7.5 až 8l na horníi max co si pamatuju, ještě se ráno mrknu kolik mi zbylo tak můžu říct přesně
pokud dela rozdil mezi dolni a horni hranici rysky presne 1L tak mi do pule merky zbyva dolit pullitr... ted tam mam 7L... takze to mame peknych 7.5L... kam zahucel ten litr oleje, kdyz je predepsano 6.5?
Já tam leju vždy 5ti litrovku a zbytek v litrech, ale i kdybych to lil po litrech jak říkáš ty tak pochopím pul litr, ale co ta druhá půlka? Není možný, že by byla nějako jinač tvarovaná vana? Že by se toho tam vešlo víc.
Odpověděl jsem si sám varianty 320i, 323i, 328i mají podle čísla dílů stejnou vanu, měrku, a i tu trubku do který se měrka zasouvá. Takže se začínám přiklánět k tomu, že výrobci olejů nás opravdu pěkně šiděj.