Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 325TDS -nefunkční-stále otevřená obtoková klapka turba ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od romanm »

Dobrý den všem, předem se omlouvám jestli se to tu už řešilo, ale prošel jsem vše a odpověď na svoji otázku jsem nenašel.

Prosím o radu, přestalo mi táhnout auto, tak jsem šel po všem možném a dnes jsem konečně objevil příčinu, zakousnutá klapka v turbu v otevřené poloze ( tedy podle projevů a pozice té páky ovládané ventilem. V souvislosti s tím mám dvě otázky.
1. je ta klapka ovládána "přetlakem" od kompesoru ? myslím si to správně, že je tam proto, aby regulovala tlak turba v sacím potrubí ? jakmile dosáhne hodnoty - výše, tak se otevře ta klapka, aby nešly spaliny přes turbínu a tím se sníží otáčky a tak dále.
2. povedlo se to tady někomu rozhýbat ? a jak ? a má to cenu ? nebo musím vyměnit - nechat zrepasovat turbo ?

díky za rady Roman
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#2 Příspěvek od Beaver »

ad 1 - ano, regulace a ochrana turba

ad 2 - těžko říct, možná by pomohlo i jen vyčištění (pokud je to zadrhnuté)
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od romanm »

2 Beaver - díky za odpověď,

zkoušel jsem s tím přepákováním pohnout, zkusil jsem i zlehka poklepat a to vše za podtlaku v tom ventilu ( nasadil jsem na tu hadičku podtlakovou pumpu ) a nic:-( Bojím se za to zabrat, protože je to "jen" přivařené :-( Další věcí je, jestli se to neseklo v tom ventilu ? :-( asi zítra shodím tu závlačku a zkusím jestli se hne tyčka, nebo páka klapky.

Kdyby muselo dolů turbo, co všechno se mi může "vysr.." ? co mám čekat za zrady? máte s tím někdo zkušenost?
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od oldaf »

romanm píše:2 Beaver - díky za odpověď,

zkoušel jsem s tím přepákováním pohnout, zkusil jsem i zlehka poklepat a to vše za podtlaku v tom ventilu ( nasadil jsem na tu hadičku podtlakovou pumpu ) a nic:-( Bojím se za to zabrat, protože je to "jen" přivařené :-( Další věcí je, jestli se to neseklo v tom ventilu ? :-( asi zítra shodím tu závlačku a zkusím jestli se hne tyčka, nebo páka klapky.

Kdyby muselo dolů turbo, co všechno se mi může "vysr.." ? co mám čekat za zrady? máte s tím někdo zkušenost?
To není ovládaný podtlakem ale přetlakem, jak víš že je to stále otevřený? To není TDI :D od VW. A pokud s tím chceš pohnout tak musíš vynaložit hodně síly abys s tím jen tak pohnul. Ta baňka má sílu jak kráva. Do tý hadičky foukni kompresorem aspoň 1,5baru a musí ta tyčka z baňky vylézt ven.
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od romanm »

nahoře to píšu, ano přetlakem aby ho to upouštělo, to jsem si dovodil. A Beaver potvrdil. Stejně tak tam píšu, že tak soudím podle polohy, ale samozřejmě se mohu mýlit, nicméně nemyslím, že se pletu, turbo prostě netlačí a páča je vychýlena dozadu, Podtlak jsem vytvářel, abych ten ventil "vcucl" zpět

jo a díky, zítra to pro jistotu zusím i nafouknout
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#6 Příspěvek od oldaf »

Rozhýbávat na obtokovém turbu není co, jediná závada co tě múže na obtoku potkat co se týče regulace je poškozená membána v regulační baňce ale to by auto padalo do nouzáku protože by to přeplňovalo a to bys poznal že by auto jelo o hodně líp ale jen do doby než by to padlo do nouzáku.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od oldaf »

Takže chceš říct že ta tyčka z bandasky je vyjetá ven?
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od romanm »

no asi je vysunutá, ale vyjetá bych neřekl. Důvod proč jsem dospěl k tomuto závěru, je ten, že na obrázcích tohoto turba je páčka klapy cca v kolmé poloze, zatím co já ji mám cca o 7 až 10 st. vychýlenu vzad
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od romanm »

Tak bohužel pro mne, měl Olda pravdu, klapka je plně funkční a ventil ventiluje :-( Takže jsem zase znova na začátku :-(
musím nějak ověřit kolik to turbo dává jestli vůbec něco dává a ne jen kvílí :-(
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od Beaver »

No ještě to může být "rozbitý" - občas nevydrží materiál turba nelidské teploty a někde něco praskne. Viz ilustrační foto turba ze Supry (prasklé mezi turbínou a wastegate, turbo nedokáže vyvinout plný výkon):

Obrázek
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#11 Příspěvek od oldaf »

Beaver píše:No ještě to může být "rozbitý" - občas nevydrží materiál turba nelidské teploty a někde něco praskne. Viz ilustrační foto turba ze Supry (prasklé mezi turbínou a wastegate, turbo nedokáže vyvinout plný výkon):

Obrázek
U benzína se tomu nedivím, to se dá rozpálit tak že ve tmě svítí celá výfukovka. Ale u dízla jsou ty teploty nižší. Docela bych si troufl tvrdit že podle barvy toho karbonu to jezdilo na chudou směs.
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#12 Příspěvek od Beaver »

U benzína jsou vyšší teploty ale u nafty je to turbo furt v permanenci. Bo bez turba to netáhne ani vocpoda ani vodnikud jinud :wink: To je ostatně i osud všech nových motorů trpících downsizingem s výkonem nahoněným (malým) turbem - turba tam budou odcházet jak na běžícím pásu.

Každopádně vizuální kontrola toho turba by nebyla případně od věci, můžou tam být v háji lopatky kompresoru nebo turbíny, prasklina apod. A to žádná diagnostika nikdy spolehlivě neukáže. Pokud ti teda neutíká tlak od turba někde hadicema nebo mezichladičem.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#13 Příspěvek od oldaf »

Troufnu si říct že u turba co je na tomhle motoru takováhle vada nehrozí, těhle turb mi prošlo rukama několik desítek kusů a takovouhle vadu jsem ani u jednoho neviděl. Sám na tomhle turbu foukám 1,8baru a bez jakýchkoliv problémů.
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#14 Příspěvek od Beaver »

Je pravda, že s ropákama nemám nijak zvlášť hluboké zkušenosti, dotýkám se jich pouze v případě nejvyšší nouze klackem a v gumových rukavicích a do baráku mi to nesmí :D Každopádně bych mechanickou vadu turba radši ještě nevylučoval.
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od romanm »

dnes půjde ven tak pak dám vědět co to bylo
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od romanm »

tak osazeno jiné turbo, a ten můj ropáček zase jede:-) staré není zatím umyté a tak zkoumání, proč se mnou odmítlo spolupracovat se odkládá na zítra. Ještě jednou díky OldoviF za cenné rady a čas.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od oldaf »

romanm píše:tak osazeno jiné turbo, a ten můj ropáček zase jede:-) staré není zatím umyté a tak zkoumání, proč se mnou odmítlo spolupracovat se odkládá na zítra. Ještě jednou díky OldoviF za cenné rady a čas.
:D
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Thomeeno23 »

měl jsem stejný problém..spravilo to vyndání turba a pročištění mechanických částí. turbo fungovalo jako předtím.začalo to dělat když auto 14 dní stálo :D
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#19 Příspěvek od Beaver »

Zarezlo :lol:
romanm
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od romanm »

tak příčina je jasná :-))) mám, tedy měl jsem speciální úpravu turba, tzv bezlopatkové
Přílohy
P1150068.JPG
P1150068.JPG (168.75 KiB) Zobrazeno 357 x
P1150067.JPG
P1150067.JPG (169.88 KiB) Zobrazeno 357 x
Odpovědět