Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 325TDS -nefunkční-stále otevřená obtoková klapka turba ?
Dobrý den všem, předem se omlouvám jestli se to tu už řešilo, ale prošel jsem vše a odpověď na svoji otázku jsem nenašel.
Prosím o radu, přestalo mi táhnout auto, tak jsem šel po všem možném a dnes jsem konečně objevil příčinu, zakousnutá klapka v turbu v otevřené poloze ( tedy podle projevů a pozice té páky ovládané ventilem. V souvislosti s tím mám dvě otázky.
1. je ta klapka ovládána "přetlakem" od kompesoru ? myslím si to správně, že je tam proto, aby regulovala tlak turba v sacím potrubí ? jakmile dosáhne hodnoty - výše, tak se otevře ta klapka, aby nešly spaliny přes turbínu a tím se sníží otáčky a tak dále.
2. povedlo se to tady někomu rozhýbat ? a jak ? a má to cenu ? nebo musím vyměnit - nechat zrepasovat turbo ?
díky za rady Roman
Prosím o radu, přestalo mi táhnout auto, tak jsem šel po všem možném a dnes jsem konečně objevil příčinu, zakousnutá klapka v turbu v otevřené poloze ( tedy podle projevů a pozice té páky ovládané ventilem. V souvislosti s tím mám dvě otázky.
1. je ta klapka ovládána "přetlakem" od kompesoru ? myslím si to správně, že je tam proto, aby regulovala tlak turba v sacím potrubí ? jakmile dosáhne hodnoty - výše, tak se otevře ta klapka, aby nešly spaliny přes turbínu a tím se sníží otáčky a tak dále.
2. povedlo se to tady někomu rozhýbat ? a jak ? a má to cenu ? nebo musím vyměnit - nechat zrepasovat turbo ?
díky za rady Roman
2 Beaver - díky za odpověď,
zkoušel jsem s tím přepákováním pohnout, zkusil jsem i zlehka poklepat a to vše za podtlaku v tom ventilu ( nasadil jsem na tu hadičku podtlakovou pumpu ) a nic:-( Bojím se za to zabrat, protože je to "jen" přivařené
Další věcí je, jestli se to neseklo v tom ventilu ?
asi zítra shodím tu závlačku a zkusím jestli se hne tyčka, nebo páka klapky.
Kdyby muselo dolů turbo, co všechno se mi může "vysr.." ? co mám čekat za zrady? máte s tím někdo zkušenost?
zkoušel jsem s tím přepákováním pohnout, zkusil jsem i zlehka poklepat a to vše za podtlaku v tom ventilu ( nasadil jsem na tu hadičku podtlakovou pumpu ) a nic:-( Bojím se za to zabrat, protože je to "jen" přivařené


Kdyby muselo dolů turbo, co všechno se mi může "vysr.." ? co mám čekat za zrady? máte s tím někdo zkušenost?
To není ovládaný podtlakem ale přetlakem, jak víš že je to stále otevřený? To není TDIromanm píše:2 Beaver - díky za odpověď,
zkoušel jsem s tím přepákováním pohnout, zkusil jsem i zlehka poklepat a to vše za podtlaku v tom ventilu ( nasadil jsem na tu hadičku podtlakovou pumpu ) a nic:-( Bojím se za to zabrat, protože je to "jen" přivařenéDalší věcí je, jestli se to neseklo v tom ventilu ?
asi zítra shodím tu závlačku a zkusím jestli se hne tyčka, nebo páka klapky.
Kdyby muselo dolů turbo, co všechno se mi může "vysr.." ? co mám čekat za zrady? máte s tím někdo zkušenost?

nahoře to píšu, ano přetlakem aby ho to upouštělo, to jsem si dovodil. A Beaver potvrdil. Stejně tak tam píšu, že tak soudím podle polohy, ale samozřejmě se mohu mýlit, nicméně nemyslím, že se pletu, turbo prostě netlačí a páča je vychýlena dozadu, Podtlak jsem vytvářel, abych ten ventil "vcucl" zpět
jo a díky, zítra to pro jistotu zusím i nafouknout
jo a díky, zítra to pro jistotu zusím i nafouknout
U benzína se tomu nedivím, to se dá rozpálit tak že ve tmě svítí celá výfukovka. Ale u dízla jsou ty teploty nižší. Docela bych si troufl tvrdit že podle barvy toho karbonu to jezdilo na chudou směs.Beaver píše:No ještě to může být "rozbitý" - občas nevydrží materiál turba nelidské teploty a někde něco praskne. Viz ilustrační foto turba ze Supry (prasklé mezi turbínou a wastegate, turbo nedokáže vyvinout plný výkon):
U benzína jsou vyšší teploty ale u nafty je to turbo furt v permanenci. Bo bez turba to netáhne ani vocpoda ani vodnikud jinud
To je ostatně i osud všech nových motorů trpících downsizingem s výkonem nahoněným (malým) turbem - turba tam budou odcházet jak na běžícím pásu.
Každopádně vizuální kontrola toho turba by nebyla případně od věci, můžou tam být v háji lopatky kompresoru nebo turbíny, prasklina apod. A to žádná diagnostika nikdy spolehlivě neukáže. Pokud ti teda neutíká tlak od turba někde hadicema nebo mezichladičem.

Každopádně vizuální kontrola toho turba by nebyla případně od věci, můžou tam být v háji lopatky kompresoru nebo turbíny, prasklina apod. A to žádná diagnostika nikdy spolehlivě neukáže. Pokud ti teda neutíká tlak od turba někde hadicema nebo mezichladičem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele: