od levého zadního kola jdou cítit vibrace a kovové klepání, ty však mizí s přidáním plynu. V momentě, kdy dám nohu z plynu a auto jede setrvačností, tak se klepání znovu projeví. Má to přímou úměru s rychlostí, otáčky motoru a zařazený stupeň nemá vliv. Mám E36 coupé, tak jestli s tím máte zkušenosti tak poraďte, než se v tom začnu hrabat. Děkuji vřele za odpověď
Klepání a eventuálně i vibrace od zadního kola často způsobují vysypané pakny ruční brzdy díky vyhnilému štítu nebo použití nevhodné délky kolových šroubů, ale jelikož to tobě dělá jen mimo zátěž můžeš myslím tuhle variantu vyloučit. Problém bych asi hledal v hnacím ústrojí - poloosa, diferenciál? Jistě ti to říct nemůžu jen tak tipuju...
tet se mi to objevilo také, řešil jsem to už před 3/4l rokem, pomohla výměna poloosy jeden z kloubů KO, dříve při zátěži(akcelerace) klepání dle otáček kola, nyní při brždění motorem(i lehkém) klepání zase při akceleraci nic, paknám nic není takže hurá měním zase polosu
Koukám na ETK a nikde tam nejsou díly, jen celá poloosa, popřípadě výměna manžety. Takže kdybych chtěl měnit jen kloub, tak bych stejně musel sehnat poloosu a přeskládat to...je tak?
Samotná poloosa může být teoreticky třeba jen zesílená nebo lepší materiál, ale mohla by používat stejný kloub, což by samozřejmě bylo plus v tom ohledu, že by šel nakoupit jako aftermarket samostatně.
Kloub je tam jiný, to ale nevadí. Nebudete možná tomu věřit, ale začal jsem pátrat postupně od té nejjednodušší možné příčiny, tudíž utažení kol...a hle, čtyři z pěti šroubů byly skoro povolené. Stačilo dotáhnout a je po problému...