Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Zapojení motorového svazku M50 vs M52 Vyřešeno

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od MattyX Moderátor »

starter ti toci pac imo nemas zapojeny tak jako origo ;) pokud by byl problem v ews a tys ho mel zapojeny kompletne tak te nepusti ani starter ;) ale jelikoz mas zapojenej akorat pin 7 tak ti to blokuje jen jednotka ;) tzn vstriky popripade zapalovani ;) jednou se nám stalo že jen kroužek blbě četl čip a proto to nechtělo chytnout :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To už tu je napsané asi třikrát, takže asi doporučím dopojit diagnostické kabely od EWS a začít tam... ;)

Psal tu, že má EWS zapojené mezi spínačkou a startérem, tak bych ale předpokládal, že to zapojil tak, jak to je originál. Ovšem kdo ví...
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#23 Příspěvek od Rade520 »

Aj,máš pravdu.to jsem si neuvědomil ,teď mám vlastně startér
zapojený přímo na spínačku,takže točit musí .
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Nejjednodušší, co mě napadá:

Cvakne relé v EWS? (=klíč je správně rozpoznán)

Vede kabel s daty do ŘJ motoru? (jako jestli opravdu vodí)
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#25 Příspěvek od Rade520 »

Ne,ne, to jste mě špatně pochopili,nebo jsem to spíš blbě napsal.
Takže znova:
Původně byl v autě (e36 rv. 93) motor M50B25,koupil jsem motor
M52B28 od místního člena "maysnera" s tím že by to měl být rv.94 bez EWS. (Možná o tom motoru bude něco vědět Mattyx :) )
Po zapojení motoru nešel nastartovat,tak zkoumám možnosti:
-může to být novější rok výroby už s EWS
-Jinak zapojený motorový konektor X20
-Motor z automatu,vadné čidlo na klice,cívky,čerpadlo....atd.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#26 Příspěvek od Rade520 »

No a dnes jsem se dostal k autu,takže nové poznatky:
Konektor X20 je zapojený stejně,akorát M52 má navíc zapojené dva piny ke klapce výfuku,takže to mě netrápí.
Cívky,relátka jsou OK.
Zjistil jsem že jsem blbec nejspíš otočil hadice na vstřikovací lištu :oops:
Takže dopředu lišty vede přívod benzínu? A vratná hadice k regulátoru?
Těď už si sem tam "bouchne" ale střílí zpět do sání a stejně nenastartuju.
Jinak na motor jsem hned "nabastlil" svody,kopie supersprint made in china :)
Větsí škrtíci klapku,a sání M50.Tak doufám že to nebude dělat problémy.
Jo a díky kluci že se snažíte poradit :wink:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

A jéje, to je změn najednou.

A kde máš teda zapojené to slibované EWS, když je ta jednotka motoru z roku 94?

Nestartování rozhodně můžou způsobit podtlaky. Zkontroloval bych zapojení sání, nebo vrátil sérii pro vyloučení problému, a to se SPRÁVNÝM zpojením VŠECH hadiček.

Jaké tam jsou svíčky, ty jsi neměnil?

Diagnostika byla? Co čidlo vačky a hlavně klikovky?

Nic proti, ale zrovna Maysnerovi bych věřil v tom, co prodává. Z huby s**č si pokud vím nedělá, zatím co řekl, to platilo (i pokud jde o motory, jeden jsem pomáhal rozchodit).
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ja o tomdle motoru nevím z hola nic takze mimo mě pls :lol: ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#29 Příspěvek od Rade520 »

Jé,tak to promiň "mattyxy"
Nic proti maysnerovi,v pohodě kluk,dobrá domluva a férové jednání
jinak bych o něj nic nekupoval ,aby to vůči němu nevyznělo nějak špatně .
Jenom zkoumám možnosti proč nestartuje.
Takže na EWS se vykašlu a o víkendu pořádně přidělám saní
a kouknu na ty čidla .
Svíčky jsem vyměnil,byly černé,zakydané ,prostě hnus .
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Za co jsi je měnil? Kdysi jsem s jedním klubákem řešil nestartující motor M50 po zástavbě do jiné kastle, všechno bylo správně zapojené, svíčky nové... A točilo to, ale nechytlo. Nakonec se ukázalo, že to bylo svíčkama. Ač nové, tak to byly Boschky. Po výměně za NGK je auto už pár let bez problémů.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#31 Příspěvek od Rade520 »

NGK co jsem měl v M50,najel jsem na nich tak 3000km ,takže by měly fungovat.
Nikoho poblíž kdo by mě udělal diagnostiku bohužel neznám .
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#32 Příspěvek od Rade520 »

Vyřešeno, koupil jsem nové čidlo kliky a vačky a už jezdím :driver:
Takže kdyby někdo chtěl dávat M52 místo M50 vše v pohodě pasuje,
akorát je třeba upravit zapojení benzínu na vstřik. lištu(hadice jsou jinak dlouhé),jednu vodní hadici,a tlakové hadice na servo jsou odlišné,
ale to není nic náročného.
Odpovědět