Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

vysoká spotřeba 320D - chyby viz foto

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Patrik »

320D 100KW začala nějak moc žrát načetla se a vyhodilo to toto

podle všeho je v háji egr ventil a čidlo na telotu vody pro jednotku jenom zkušenejší díky za osvětu jestli to tak je a co tedy vyměnit....

díky
Přílohy
inpa 320D.jpg
inpa 320D.jpg (120.13 KiB) Zobrazeno 1950 x
DavidSch
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 03.09.2012 00:00

#2 Příspěvek od DavidSch »

a co to je podle tebe že ti to žere
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Patrik »

no z inpy bych řek že něco s eger ventilem a jeho ovládáním a pak něco s číddlem na teplotu motoru ale nejsem si uplně jistej proto sem to sem dal ale jak je vidět moc idí sem buď nechodí nebo neví co by to mohlo bejt.....
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Velvetek »

DavidSch to myslel tak, ať napíšeš, o kolik se Ti ta spotřeba zvýšila.

Zkoušel jsi ten ventil vyčistit? Kouknout, jestli nepropouští a těsní? Tím bych asi začal... Někteří ho po vyčištění zaslepují (u novějších to může vyhodit chybu motoru, u Tebe by to mělo být OK).

Jinak viděl jsem ventily, které měly průchodnost tak 1/3, já ho měl naštěstí relativně čistý.
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Patrik »

Velvetek píše:DavidSch to myslel tak, ať napíšeš, o kolik se Ti ta spotřeba zvýšila.

Zkoušel jsi ten ventil vyčistit? Kouknout, jestli nepropouští a těsní? Tím bych asi začal... Někteří ho po vyčištění zaslepují (u novějších to může vyhodit chybu motoru, u Tebe by to mělo být OK).

Jinak viděl jsem ventily, které měli průchodnost tak 1/3, já ho měl naštěstí relativně čistý.
auto neni moje, nicmene sem oddekloval a byla vyhozena hadicka podtlaku tak sem ji dal zpet a spotreba je pry zase jako normalne ale podle me je dost 7,2 jak to zralo vic tak tobylo 9,2 je to 320D automat 100KW s cipem o 26 PS ale jezdi s tim dost statecne neco po meste neco po okreskach tak 50 na 50 cip je tam 5 let a bez problemu spotreba se pry nezmenila ani po tom nacipovani (delano v nemecku)
vymazal sem chyby ale nasocily hned znova tak nevim aktualne to zere jako pred tim a auto jde stejne na prodej, krasna 320D kombi mel bych na ni i zálusk kdybych neměl 5ku......
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DKx »

Přesně tuto chybu vyhazuje odpojený EGR ventil.
Ano, sundat hadičku, strčit šroub a hned to jede lépe, trochu víc žere, ale ... bohužel, to od jistého roku nejde.

U motorů plnících normu EURO4 MAF senzor po otevření EGR ventilu očekává zhoršení kvality vzduchu, to se nekoná a tak vyhlásí chybu motoru = svítí kontrolka motoru / "Increased emissions" na iDrive.

e46 to měly pouze ty starší data výroby, a myslím dokonce ani nesvítí kontrolka. U E90 je to už neřešitelné, EGR musí být zapojeno lze to pouze mechanicky a elektronicky omezit.
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od DKx »

Patrik píše:byla vyhozena hadicka podtlaku
Patrik píše:vymazal sem chyby ale nasocily hned znova tak nevim
Je-li tam stále ta samá chyba, znamená to, že EGR ventil nefunguje správně. Je buďto zasviněný a nejde už ani otevřít, nebo jsi hadičku připojil špatně, nebo je v ní díra. Nebo tlakový ventil nefunguje správně, ale to by hlásilo téže jinou chybu.
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Patrik »

auto ma najeto 230t origo, chtel by asi vycistit (mozna by pomohlo mozna ne) hadicku sem pripojil dobre urcite zkotroloval celou a ventil nevim spotreba se vratila k normalu tak to neresim, kupcu se zda dost za tu cenu si holt nekdo trochu povyhraje a zkouset pred prodejem dat auto do top stavu a chtit za nej 3500 euro me prijde jako nesmysl.....
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Velvetek »

Vyčíštěním ventilu z něho neuděláš TOP a přitom Tě to nic nestojí, je to práce na chvilku a jednoduchá...
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Kortys »

320D 120kw aut. Tak teď jsem jel mimo město 300km a od plné do plné nádrže spotřeba 7,8 a jedu na spotřebu lehká noha, půl cesty běžela klima a byly na střeše 3 kola. Myslím že to není normální tak vysoká spotřeba?
petratria
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Bydliště: Královehradecko

#11 Příspěvek od petratria »

mám podobný problém E39 530d/142Kw začalo to brát o cca 1.5-2L/100km víc.

- komplet jsi projdi podtlakové hadičky ( já je měl na hraně)
- odpojil jsem egr a vyměnil čidlo tlaku oleje a problém byl na světě
- dia ukazala chybu váhy vzduchu ( dal jsem novou a zlepšilo se to o 50% )
- ještě zkusím zapojit zpět EGR ;-)

Podle toho co jsem tady všude možně pročítal tak by EGR na spotřebu mít vliv neměl ) je otázka zda li to není něco stím spojené ...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od FiliposII »

Kortys píše:320D 120kw aut. Tak teď jsem jel mimo město 300km a od plné do plné nádrže spotřeba 7,8 a jedu na spotřebu lehká noha, půl cesty běžela klima a byly na střeše 3 kola. Myslím že to není normální tak vysoká spotřeba?
Absolvoal jsem něco podobného se svou E90 325D, jen jsem měl jen 2 kola na střeše ale klima v podstatě pořád na maximum a průměrnou spotřebu jsem měl 6.5 (mimo dálnice se dalo jet okolo 6l, ale jak jsem vjel na dálnici, tak spotřeba šla ihned nahoru, při rychlosti 140km/hod byla spotřeba mezi 7 - 8 litry nafty).
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Kortys »

Teď bez kol se to nějak uklidnilo, cca 6,5.
Odpovědět