Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M52 neuzavírá přívod paliva při puštění plynu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Emczin »

Ahoj, nenašel jsem tu nikde tenhle problém. Jde o to, že když pustim plyn, tak asi 1 sekundu střílí do výfuku, pak to zmlkne. Čidlem pro polohu škrtící klapky to neni. A navíc když jedu z kopce, tak střílí do výfuku pořád, to mi přijde divný. A když pustim plyn a hned vyšplánu spojku, tak trochu vyskočí otáčky, což je podle mě způsobeno tím, že se neuzavře přívod paliva, stejně tak jako když nevyšlápnu spojku. A ještě nedrží úplně volnoběh, občas jakoby trochu přichcípne, není to vyloženě houpání volnoběhu, nevim jeslti to s tim nějak souvisí. Snad jsem to popsal dost srozumitelně.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#2 Příspěvek od Jamall »

s tímhle bych zašel na diagnostiku. Nemáš problém s větší spotřebou? Možná nedrží trisky palivo. Podívej se na hadici od váhy vzduchu ke klapce...možná tam budeš mít nějakou dírku a pro to to zhoupnutí otáček
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#3 Příspěvek od ACDC »

Hrozné věci-podobné- mi provádělo čidlo vačky.
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Emczin »

Na diagnostiku zkusim někam zajet. Žere to podle mě nějak normálně do 11l ve městě(mám motor v e30-1300kg). Ty trysky by se asi projevily i při provozu, kdyby byly vadný nebo něco takovýho ne? Ta hadice od váhy ke klapce je zvenku popraskaná, ale zevnitř není nic vidět.

Čidlo vačky jsem už měnil, předtim to netáhlo v nízkých otáčkách vůbec, teď už je to nebe a dudy, i když tyhle drobnosti přetrvávají.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od PavelJandak »

mám asi podobný problém.Jedná se ale o motor M43B18.Když jedu z kopce a pustim plyn, tak výfuk bublá a po chvilce přestane.Také jsem spozoroval, že když jedu a pustim plyn a po chvilce zase přidám, tak to trošku jakoby prdne do výfuku.Snímač polohy škrtící klapky je nový, koleno ke klapce také,čidlo vačky a kliky také.Nebo je to normální?Díky moc
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od noname »

zkuste se zaměřit na těsnost sání při zavření klapky (doštelovat), jestli někudy nejde vzduch přes motor, nebo taky samotný volnoběžák nemusí dobře zavírat.

Závada se nejvíce projevuje kdy ? do 2000 ot a většinou když není uplně zahřato ?
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Emczin »

U mě se nic za chodu neprojevuje, motor táhle normálně v celym spektru otáček, jen když z nějakýho důvodu nemám zmáčklej plyn, tak to dělá binec. Zkusim zkontrolovat nějaký netěsnosti sání a vyčistit volnoběžnej ventil :) Na ten bych to tipoval. Zatim dík

Ještě se mi zdá, že když je motor úplně studenej, tak to funguje jak má, ale už po ujetí 1000m to začne zlobit.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#8 Příspěvek od Jamall »

a nechybí náhodou na výfukovém vedení katy? Vetšinou jeho vyříznutí žádní problém nedonese, ale jednomu kamarádovy po vyříznuti katů začalo ve výfuku šplouchat při vyřazení, nebo podřazení
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PavelJandak »

tak mně motor taky pěkně táhne, ale jedu třeba 90 pustím plyn a po chvíli zase přidám a slyším, jak to lehce prdne ve výfuku
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#10 Příspěvek od mitch17 »

Nevím co máš za vstřikování atd... ale vzpomněl sem si na problem co sem řešil jinde...Na škrtící klapce je mikrospínač, takže když pustíš plyn a chceš brzdit motorem, tak jednotka to pozná, dle dalších faktoru, a vypne vstřiky...
Nemáš náhodou ten mikrák v háji..??
A taky mrkni jestli ti náhodou nezustává vyset plyn. lanko...tím dojde ke spoždění tyhle informce....
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PavelJandak »

a jak poznám, že je v háji ten mikrospínač?Kde je umístěn?Visící lanko poznám jak?Díky
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#12 Příspěvek od mitch17 »

mrkni na osyčku škrtící klapky....popřípadě celej mechanismus... funguje to jako klasickej vypínač... takže do něj povedou dvě žíly..jakmile se propojej, sou pruchozí...odpoj konektor, vem multimetr a "prozvon to..."..při nesešláplým plynu to musí bejt pruchozí.... to zkus jako první....
Když cajk tak na lanko podobně..: multák zapojenej , šlápneš a pustíš plyn, měl by hned zazvonit.....popřípadě prstem vrat na doraz klapku a uvidíš jestli tam není problem...
já tohle řešil na dvojkovým golfu GTI kamoše, když mi to sem bezradnej dovez....ale tam bylo vstřikování KE-Jetronic.... co máš ty za vstřikování, nevím....muže se to lišit, ale na starších typech aut se ty mikráky používaly často a proto mě to napadlo...
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Foldas »

m52 má na klapce potenciometr spínač měla naposledy m40
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#14 Příspěvek od mitch17 »

jasně..muže bejt...potom bych hledal, kolik to má ohmu při zavřený klapce.... já tenhle motor nemám, ale několik z vás určitě...a změřit to není problem.........
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Foldas »

nejjednoduší test jestli funguje je se rozjet mít víc jak 1500 otaček na motoru a pustit plyn pokud skočí ekonoměr na nulu tak je klapka nastavená dobře
Emczin
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 25.03.2011 01:00
Bydliště: Františkovy Lázně + Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Emczin »

Hehe, to bych musel mít na tříce rozchozenej ekonoměr.

Ten spínač na škrtící klapce už jsem zkoušel jako první vyměnit a nepomohlo. Dneska jsem sundal volnoběžnej ventil a 12V baterkou zkusil jeslti chodí dobře. Vypadá to, že jo, pořád si drží svojí polohu na trochu otevřenej, když připojim 12V na jedny kontakty, tak se zavře a když připojim an druhý kontakty, tak se celej otevře, nikde nedrhne, chodí lehce, stejně tak škrtící klapka chodí lehce, lanko plynu jí nedrží pootevřenou nic. Sání jsem taky zkontroloval a nenašel jsem nic, kde by si mohlo přifukovat.

Nejzáhadnější pro mě je, že z kopce mi to střílí do vejfuku furt dokud není rovina. Jediný vysvětlení, co mě napadá, je regulátor tlaku na palivový liště nebo něco kolem toho. Že by byla nějak nahnutá hladina a prala do vstříků benzín a ty to neudržely? Je to možný?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Hladina ti vstřiky neprotlačí, to spíš je problém někde jinde... Diagnostika ve chvíli, kdy to dělá ty problémy...
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#18 Příspěvek od mitch17 »

co tam máš za vejfuk..???? a hlavně v jakým stavu..???

napadlo mě ,že při začátku brždění, jak májí ještě spaliny kinetickou energii při výletu ven a škrtící klapka je zavřená, tak ti to natáhne hned vzduch do vejfuku a pak to zní dunivě...zabublá to........

Pokud by ti šlo palivo do vejfuku,stačí jen do parohu a tam se to vznítilo , tak potom je to zvuk čistýho výstřelu z AK-čka....:o)

takže jakej to je zvuk..??
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od PavelJandak »

zvuk je to dunivý, žádný výstřel se nekoná :)
Odpovědět