Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 TDS - teplota motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Cawba
Registrovaný
Příspěvky: 700
Registrován: úte 27.05.2008 00:00
Bydliště: (RUS)
Klubové ID: 2034
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Cawba »

Neni to uplne problem, jen mi to spis od zacatku co to auto mam, vrta hlavou...
Pokud jedu z kopce se zarazenym kvaltem (4,5) bez plynu, rucicka teplomeru spadne z poloviny zhruba nekde do poloviny, mozna bliz k te prvni rysce vlevo od stredu.
Otazka je, proc se tak deje?
Auto s teplotou nemelo problem, i v skutecne parnych dnech, pri stani v kolone, vse OK, viska nova, el.vrtule spina. Z vyse popsaneho usuzuji ze i termostat a pumpa je ok.
Pokud ma nekdo jinej nazor, nebo ideu proc se tak deje, sem s ni. Diky
Qido
Registrovaný
Příspěvky: 784
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
Klubové ID: 1661
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Qido »

Úplně jsem tě nepochopil.
Ale pokud se Ti děje, že při jízdě z kopce Ti klesá teplota chladící kapaliny, je jasně vadný termostat.
Je pořád částečně otevřený a tak se kapalina až moc chladí. V parných dnesch nemáš problém, protože se Ti termostat uplně otevře a chlazení funguje jak má.
bjukemen
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 30.10.2008 01:00

#3 Příspěvek od bjukemen »

..mne na tds sa rucka nepohne stoji stale na jednom mieste :)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

neřešit,chlazení pomáhá také chladič oleje pokud máš 2,5 tak je tam samostatný chladič na olej, při brzdění tam jde mot. olej a ten chladí motor, který neohřívá žádná nafta páč brzdíš
Qido
Registrovaný
Příspěvky: 784
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
Klubové ID: 1661
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Qido »

beny: ale i tak by na to měl správně termostat zareagovat a zatáhnout se. Teplota se nemá ani pohnout.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#6 Příspěvek od Lucifer »

Já jsem taky jeden z těch kteří mají teplotu jak kámen, jak se tam dostane tak tam zůstane, krom těch mrazů kdy bylo 20pod nulou :)
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#7 Příspěvek od Tompo »

Ručička musí být stále uprostřed, toto ukazuje na vadný termostat.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#8 Příspěvek od starynovy »

taky se přidám, teplota stojí jako.. :D .. vadný termostat, měl jsem to na felicii dieslu, po výmene tak stála pěkne v polovici i kdyby jedu 120 dolu kopcem bez kvaltu.

Nafta se vstřikuje vždy, i když jen volnoběžná dávka, mechanické/pružinové vstřiky toto neumí, common rail už ano, a tedy dolu kopcem nepapá nic.
Uživatelský avatar
Cawba
Registrovaný
Příspěvky: 700
Registrován: úte 27.05.2008 00:00
Bydliště: (RUS)
Klubové ID: 2034
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Cawba »

Okej, jak bude cas, vymenim termostat a uvidime... :)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

kup novej termostat a až to bude pořád stejný, tak poděkuj tady těm teoretikům co jim auto žere naftu i když brzděj motorem
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#11 Příspěvek od k5ynd1 »

rucicka se nesmi pohnout. i v mrazech lehkou jizdou po dalnici mi nikdy nepadla. jinak mimo OT: nafta pri brzdeni motorem se tu resila, ale v jinem topicu. cepove trysky nelze provozovat bez nafty. soft a ridici vstrik minimalizuji davku, zmeni casovani. ale vstrikuji neustale. treba i mene nez na volnobeh. to by potom nebyl zadny rozdil, jestli jedu bez plynu z kopce a vypnu klic zapalovani..... :!: :?: tehdy nejde do vstriku zadna nafta a auto v tu chvili zacne znatelne brzdit ;-)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#12 Příspěvek od starynovy »

beny> tak mi ukaž, jak na radiálním VE čerpadle odstavis naftu, ty teoretiku :smile2: (aby sme sa rozumeli, davka sa neda ubrat na menej nez volnobeh 6-15mg/vstrek, a zastavit privod nafty nesmies pokial je cerpadlo otacane > vystrieka naftu z obalu, vytlaci zbytok prepadom, a potom co? zadre sa?)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#13 Příspěvek od beny-maser »

tak co kluci ještě furt vám to žere naftu když brzdíte motorem?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#14 Příspěvek od starynovy »

jo, pořád.. taky se mi díky tomu jěšte vstřiky nenadechli vzduchu, a nezadřelo VE čerpadlo.. co tobě? :roll:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#15 Příspěvek od beny-maser »

já když brzdím motorem tak mě z čerpadla žádná nafta nejde, vstřiky nevykonávaj žádnej pohyb,proto se mi nezadíraj a nafta se vrací zpět do nádrže, takže já jsem taky spokojenej a ještě ušetřím :wink:
bjukemen
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 30.10.2008 01:00

#16 Příspěvek od bjukemen »

..tak mas potom zazracne auto a my ostatny mame nejake ine.. VE cerpadlo je mazane naftou bez sa zadrie, a tds zerie naftu vzdy,brzdenie motorom nema na to vplyv
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#17 Příspěvek od starynovy »

tak tak, u tds-a má význam brždění motorem jenom jako úspora brzd. platniček dolú kopcem, i když i to je diskutabilní, protože to nějak extra nebrzdi.. možná má beny 525d a jenom mu upadla výložka z kufru :P (ano, ano nové ´´déčka´´ to uz umi)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#18 Příspěvek od Lucifer »

Jen ekonoměr ukazuje 0 :smich2:
bjukemen
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 30.10.2008 01:00

#19 Příspěvek od bjukemen »

..ekonomer je napojeny na plynovy pedal, ked pustis je nula ;) a ekonomer je iba silne orientacny spotrebu to neukazuje ani nahodou dobre
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#20 Příspěvek od Lucifer »

Ekonoměr ukazuje aktuální spotřebu, on není napojenej jen na plynový pedál , je napojený na jednotku a ta jednotka vyhodnocuje aktuální spotřebu. Aktuální spotřeba je vždy orientační, zkus si pustit aktuální spotřebu na BC a na ekonoměru je to uplně to samý :)
Odpovědět