Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E46 320D 110kw - zhasíná motor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od jj »

Čau, mám tu jeden špek. Vím, že asi diagnostika odhalí více, ale jen se Vás chci zeptat, zda-li se s tímto problémem někdo z Vás nepotkal.

Situace se stává jen občas, nepravidelně, na volnoběh, kupříkladu na světlech.

Motor přede pravidelně, žádné kolísání otáček, žádné cukání, klepání... nic. Prostě mám vyřazeno, nohu na brzdě a motor si jen tak zhasne. Vypnu klíček, zapnu, motor naskočí a jedu dál v pohodě. Na palubce žádná kontrolka nesvítí.

Nějakej nápad co to může bejt?
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od jj »

Tak novinka. :-(

Dnes jsem jel na nákup, cestou tam 10km vše ok. Chci odjet, a ejhle. Nešlo mi nastartovat. Startér točil, ale nenaskočil motor. :-( Asi po čtvrtém trápení startéru naskočil.

Má někdo nějaké tušení co se děje? Najeto cca 176 tis.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od jj »

Nemůže bejt problém v tom, že jsem měl na dva dny venku baterku a prováděl jsem její reinkarnaci, údržbu po zimě, kompletní nabíjecí cyklus nabíječkou CTEK.
Nemohlo se něco vyresetovat a teď je potřeba to nějak seštelovat?
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od jj »

Tak se k tomu ještě přidává cukání motoru, když jedu delší čas, tak cca minutu na stejné otáčky. Stalose mi to jak v záběru cca 80 km/h, tak i při lechtání plynu na 30 km/h.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od jj »

Tak po dnešní diagnostice u kluků z AutoPupik.cz se zjistilo, že byl problém s komunikací EWS jednotky s řídící jednotkou motoru.

Po pár testech a zásahů přes diagnostiku je prej už vše v pořádku. Zatím se mi problém neopakoval. Doufám, že je to tím vyřešeno.

Příčina?
Špatně jsem odpojil baterii, nejspíš příliš brzo po otevření auta a s otevřenýma dveřma.

Doporučení pro příště?
- otevřít auto
- otevřít dveře
- mechanicky zavřít zámky aby si auto myslelo, že je zavřené a dalo se do něj dostat
- po 20ti minutách odpojt baterii
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od jj »

Info ze zákulisí... :-)

Máte dva plnohodnotné klíčky? Používáte stále jen jeden? Tak to nedělejte!!! Klíčky střídejte, baterie v něm obsažená se dobíjí ze zapalování.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od jj »

Tak novinka, motor začal zhasínat při jízdě. Hned po zhasnutí a zastavení nejde nahodit. Musí se počkat pár minut a potom naskočí a jede. Opět nepozoruji během jízdy žádné jiné příznaky špatného chodu motoru. Žáné kolísání otáček, žádné vadnutí výkonu..... Nádrž mám plnou ze 3/4.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jj »

Diagnostika u Pupíků ukázala rozpadající se spojení mezi EWS jednotkou a jednotkou motoru DDE. Jednotky opakovaně nastaveny. Uvidíme jestli se to zase rozpadne.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jj »

Stává se mi to stále. Můžete někdo poradit? Nechce se mi jen tak namátkou měnit EWS nebo DDE?
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od jj »

Tak i další expert na diagnostiku nepřišel na to, proč mi motor zhasíná.

Hledal jsem na netu a dost lidí naříká na špatná relátka. Našel sjem že relátko od DDE jednotky je v tom černém boxu vedle brzdovky. Ten jsem odkrytoval, ale to relátko ídící jednotky jsem tam nenašel.

Otázka zní, kde najdu relátko od DDE jednotky u E46 320D 110kw, r. 2003, facelift.

Díky za pomoc.

Mělo to vypadat takto: - vyměnit se má to modré relé

Obrázek

Ale moje vypadá takto:

Obrázek
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tenhle problém může způsobovat hlavní relé nebo kolísající napětí. Při provozu si jednotka DDE a EWS vyměňují plovoucí kód, na základě jehož správnosti je povoleno vstřikování paliva a zapalování. Pokud dojde k jeho rozpárování ("rozpadu"), je nutné zjistit příčinu, napravit a následně znovu spárovat jednotky (jednoduchý zásah diagnostikou).
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od jj »

Fx píše:Tenhle problém může způsobovat hlavní relé nebo kolísající napětí. Při provozu si jednotka DDE a EWS vyměňují plovoucí kód, na základě jehož správnosti je povoleno vstřikování paliva a zapalování. Pokud dojde k jeho rozpárování ("rozpadu"), je nutné zjistit příčinu, napravit a následně znovu spárovat jednotky (jednoduchý zásah diagnostikou).
Díky za reakci.

Kde najdu to hlavní relé?

Ano, přesně k tomuhle dochází, rozpadá se komunikace mezi EWS a DDE. Ale příčinu stále neznám. Už jsem byl i u nějakého profíka, kterýho mě doporučili Pupíci. Ten taky nic nenašel. Pupíci mi jen vždycky na diagnostice vymažou a opět spárujou jednotky. Chvilku je to ok, a pak se to zase vyskytne. Přece furt nebudu jezdit na spárování jednotek. Musím najít příčinu.
Kdo mi pomůže? Co mám hledat? Jak to vyřešit? Už jsem docela bezradnej.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Buď tam, nebo tam, nebo tam :-) Z hlavy nevím, co platí pro tvůj rok a nechce se mi to dneska už hledat, ale: relé má označení K2003
Obrázek
Obrázek
Obrázek

http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EK2003B.htm
http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EK2003A.htm
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od jj »

Dík, tak podle mojí aktuální fotky to vypadá na obrázek č.3

Obrázek

Obrázek

To je zvláštní relé. Nemůžu najít číslo dílu. Dneska jsem asi koupil špatný, to modrý. :-)
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od jj »

Až nyní jsem si všimnul, že to relé je schované zespod toho "černého čtverečku".

Pro další lidi, kteří by to řešili: Výměna relé spočívá v tom, že ten černej čtvereček se vytáhne nahoru a vymění relé.

Schema:
Obrázek

Skutečnost:
Obrázek

Relé vzhůru nohama:
Obrázek

Vytažené relé:
Obrázek
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od jj »

Uvidím za pár dnů, týdnů, jeslti se problém opakovat.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Dej vědět :-) Někdy je ten problém i v tišťáku EWS... Ale to jsem viděl zatím jen asi dvakrát.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od jj »

Fx píše:Dej vědět :-) Někdy je ten problém i v tišťáku EWS... Ale to jsem viděl zatím jen asi dvakrát.
Určitě dám. :-)

Ještě druhá část problému,... občasný problém se startem. Startér točí, a né a né motor naskočit. Podaří se až po cca 6. pokusu.

Z diagnostiky je pár záznamů o špatném žhavení na 1. a 3. válci. V tomhle počasí by to neměl bejt problém, ne?

Nemůže být další příčinou třeba:

1) Opravdu problém se žhavícíma svíčkama? - díl č.:1 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... plug_unit/

2) Špatné relé žhavení - díl č.:2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... plug_unit/

3) Relé palivové pumpy - díl č.: 3 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... glove_box/

Ale třeba tento problém také zmizí tím, že bude fungovat relé řídící jednotky DDE a nebude se rozpadat spojení mezi EWS a DDE.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Problém může být všechno z toho... Nebo taky slabší/vyzkratovaná baterka (stačí jeden článek).
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od jj »

Fx píše:Problém může být všechno z toho... Nebo taky slabší/vyzkratovaná baterka (stačí jeden článek).
Baterku mám rok starou Varta Silver Line, na jaře sem asi nechal svítit lampičku a vymlátila se. Nabíjel jsme ji doma nabíječkou C-TEK MXS 5.0 http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39 , která by měla i stav baterie kontrolovat a byla v pohodě, žádnou chybu nehlásila, nabíjela se celej víkend.

Jak C-TEK nabíjí je popsáno zde http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... 5.0_CS.pdf na straně 3.
Odpovědět