Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 325 TDS - zase to startování

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
jigsaw
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: stř 18.01.2012 01:00

#1 Příspěvek od jigsaw »

Zdravím, vím, že je tu hodně témat o problémech se startováním E36 325 TDS, ale nenašel jsem konkrétně můj problém.

Za studena musím víckrát žhavit, z první to nechytne, ale žhavím-li víckrát, tak to chytne bez problému. Sice mě to trochu štve, ale neřeším to. Nestalo se mi, že bych za studena nenastartoval, maximálně to jakoby vypadne a na druhej pokus vždy nastartuju.

Poslední dobou ale nemůžu vůbec nastartovat s teplým motorem - po krátký několikaminutový pauze to startuje v pohodě, ale po cca 30 a víc minutách klidu to prostě nechytne a musím čekat, než motor vychladne a bude zase žhavit (a to neni v létě zrovna krátká chvíle :lol:). Startér točí, točí a nic. Jasně, TDS klasika, o tomhle je tu dost témat, ale...

...stávalo se mi to pouze, když jsem stál předkem do kopce, ale teď mi to nechtělo nastartovat i na rovině. Ten kopec na to má určitě vliv, protože dostkrát jsem měl třeba půlhodinový pauzy na rovině a pak to chytlo, zatimco do kopce vždycky problém. Ale nechápu, jakej má kopec vliv? Pokud by to mělo něco společnýho s naftou v nádrži a jejím nakloněním, tak proč by to pak po vychladnutí nastartovalo?

Nemám momentálně čas ani peníze na servis, plánuju to dát opravit za několik týdnů, ale hrozně mi teď vrtá hlavou, čím by to mohlo být, tak píšu sem. :) Setkal se někdo přímo s tíhmle problémem?
demong60
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Klubové ID: 3774

#2 Příspěvek od demong60 »

mám to stejný...žhavim na dvakrát a pak to chytne v pohodě,ale to bude otázka výměny žhaviček,kterou nebudu řešit teď ale až na podzim :)

startování za tepla bude klasika čerpadlo,mám to tak že okolo tý půl hoďky stání pak startuju taky dlouho,když je to třeba 10 minut a nebo pak hoďka a víc už to startuje o poznání líp...u mě je to rozhodně na výměnu čerpadla,a já to budu řešit tak že koupim čerpadlo z omegy,který se dá sehnat za lepší prachy

a u tebe to bude zřejmě naprosto stejný
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#3 Příspěvek od Lucifer »

Žhavičky, relé žhaviček, špatně seřízenej předvstřik, čidlo na klice podávací čerpadlo v nádrži to bych všechno zkontroloval
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#4 Příspěvek od shade741 »

stání do kopce- zavzdušnění systému, někde netěsnost podavačka KO načatý čerpadlo, žhavicí svíčky
jigsaw
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: stř 18.01.2012 01:00

#5 Příspěvek od jigsaw »

Jenže proč je to za studena do kopce ok a za tepla ne? To nemůžu pochopit. :?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#6 Příspěvek od Lucifer »

To bych viděl na nějakou netěsnot, protože přečerpávání mezi levou a pravou nádrží je hadicema a v levý části za řidičem je jen plovák a je tam dlouhá trubka která jde do zádu do nádrže, proto je ta trubka ponořená v palivu když stojíš čumákem do kopce, pokud stojíš čumákem z kopce tak ta nafta nateče do přední části nádrže a už ta trubka není v naftě a tím spadne třeba nafta úplně a trvá než natlačí naftu.

Nebo taky další věc proč by to mohlo dělat je podávačka KO ta je v přední části nádrže pokud tam máš víc nafty potřebuje víc síly na tlačení nafty a pokud je nafta v zadní části nádrže čerpadlo saje menší silou
jigsaw
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: stř 18.01.2012 01:00

#7 Příspěvek od jigsaw »

To jo, ale co se změní tím, že vychladne motor (pak můžu normálně nastartovat)? Pokud tam někde vyteče nafta nebo je špatný podávací čerpadlo, tak žhavení to přece nezachrání. A čumákem stojím do kopce, ne z kopce, tedy koukám nahoru.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#8 Příspěvek od shade741 »

za tepla se ta netěsnost muže projevit a za studena ne, taky už jsem řešil něco podobného, a ano právě čumákem do kopce- padá nafta o to snadněji, jinak starty za tepla, pokud jsou uplně špatné nebo vůbec je záležitostí vstřikovacího čerpadla ale začal bych od nejjednodušších věcí :wink:
jigsaw
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: stř 18.01.2012 01:00

#9 Příspěvek od jigsaw »

To dává smysl. :) Jako třikrát ze tří případů, co jsem zkoušel startovat do kopce po cca půlhodinový pauze, byly problémy. Doufám, že na tý teorii s kopcem něco bude a že bude chyba pouze někde v tom netěsnění. Znervózňuje mě akorát, že naposled mi to nenastartovalo na rovině, ale to bylo opravdu poprvý z x případů, snad to byla jen výjimka. Od tý doby jsem radši žádný pauzy neměl, ale tenhle tejden provedu nějaký testy kopec vs. rovina.

A jak dlouho můžu kdyžtak zkoušet točit, aby se nic nezničilo (či nevybila baterka)?
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#10 Příspěvek od shade741 »

rozhodne prvne zkontroluj podavačku a všechny hadice, když dlouho točíš startér ti nepoděkuje :wink:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#11 Příspěvek od Lucifer »

A ještě přepadovky zkontrolovat :wink:
Odpovědět