Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 TDS starty

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#1 Příspěvek od Lucifer »

Tak mám jeden dotaz na svym autě teď za poslední týden pozoruji špatné první starty. Ale není to podmínkou někdy se to stane ráno někdy odpoledne někdy vůbec no prostě startuje si jak chce.

Jen upřesním baterka je zánovní 90Ah plně funkční nabitá, startér má nový uhlíky a 100% stav kotvy, točí jak zběsilej. Auto bezproblémů žhaví, nepozoruji ani žádné změny v tahu motoru, jede jako každý TDSo necuká nebere vodu ani olej nic. Dobíjí přes 14V. Spotřeba naprosto v normálu, okresky co jezdím denně 7.5l normální jízdou ve městě do 8mi.

Když chci startovat někdy ráno se stane, že točím třeba auto na 4x než nastartuje. Někdy to neudělá vůbec. Nemá na to vliv ani jestli je motor prohřátej nebo studenej.

Kostru motoru mám vyřešenou po svém, natáhnutej 35mm průřez drátu s měděnýma okama na konci. Jeden konec je pod kostřícím bodem a druhej je pod šroubem, kterým je startér k bloku motoru přitáhnutej. O víkendu jdu do garáže předělávat kostru na původní umístění a to mezi motor a nosník natáhnu ten kabel kterej tam teď mám. Napadá mě čidlo otáček motoru. Nebo co ještě konkrétně ovlivňuje start ? Kdyby to byla podávačka v nádrži tak by to auto přeci za jízdy chcíplo pokud by bylo v nádrži míň jak 20l. Může mít za následek tohle palivový filtr je pravdou, že ten jsem ještě nevyměnil a hodně brzo to napravím :oops:

Ale nemáte ještě nějaký tipy co všechno by to mohlo dělat? Na diagnostiku si sjedu ale než tam pojedu tak to chci okouknout jestli něco nenajdu
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

já si myslím, že na diagnostiku ani nemusíš, nic ti neukáže, tohle bude spíš mechanickej problém. Podávačku v nádrži bych prověřil! Naftovej filtr určitě vyměnit! Žhaví to? Ale opravdu ne jen kontrolka? Dálší adepti jsou vysokotlaký pístek v čerpadle, pohnutej předvstřik=vytahanej řetěz(stačí jen seřídit),unikající nafta z čerpadla ven nebo do oleje, motor nemá tlaky(tomu ale nevěřím)a ještě jedna věc co jsem měl na mysli, ale tu jsem právě zapomněl, tak mě snad někdo doplní.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#3 Příspěvek od Lucifer »

No to víš že to žhaví, relé spíná na žhavičkách +12V žhavičky funkční. No jako na čerpadlo jsem měl taky podezření, ale to auto do teď bylo naprosto v pohodě nic mu vůbec nebylo a ze dne na den to začlo takhle zlobit. No ten řetěz kde seřídit ? Čerpadlo suchý A olej nepřibývá je ho furt stejně od výměny, a kdyby neměl motor tlaky tak přeci pojede o něco hůř ne ?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#4 Příspěvek od Tompo »

Na podávačku nespoléhej, dokud jedešm tak motor nezdechne, ale právě startuje špatně při menším obsahu v nádrži.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#5 Příspěvek od Lucifer »

Ale i když to dělá bez ohledu na stav v nádrži ? Ať je tam 20l a víc nebo 5l ? Tak to už je teda na odchodu. Co tam na ní odchází nevíš ? Kotva uhlíky?
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#6 Příspěvek od shade741 »

měl sem rozebrané benzínové čerpadlo a naftová podavačka nebude o moc jiná, ty uhlíky vydřou do toho komutátoru malý himaláje a někdy to jede a někdy se to sekne a pomuže technické poklepání. Jinak u meho ex TD před startem nenatlačilo, začlo až dyž se roztočil startér co sem se dopátral je rozdíl mladší vs starší rv. Stačí malá netěsnost nafta spadne podoavačka dobře nenatlačí a hned startuješ dýl- říd vstřik přepady, u filtru atd. Filtr vymenit a pokud nastartujes podavačka nepodavačka auto už nechcípne
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#7 Příspěvek od Tompo »

starší ročníky spínaly až při startu, mladší již při poloze 1 - kontrolky, nejhorší je, že ikdyž ji slyšíš (nejlépe je slyšet, když natankuješ a pak zapneš klíček), tak to neznamená, že tlačí, jak má.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#8 Příspěvek od Lucifer »

Tak jsem to byl okouknout a podávačka funguje bzučela alespoň neměl jsem teď čas na zkoušku jestli natlačí něco do petky ale určitě to zítra při nejhorším pozítří vyzkouším. Rovnou u toho vyměním ten filtr, tak jsem schopnej si udělat repas tý podávačky i kdyby byl komutátor vydřenej né uplně na kost tak by stačily uhlíky, ale co jsem někde četl tak do tý podávačky je něco se dostat. Jinak ještě mám podezření na sračky v nádrží bůhví co se tam kdy předemnou tankovalo. Jinak ta nafta nepadá koukal jsem už na hadičku když mi někdo startoval jestli tam nejsou bublinky. Zkusim ještě u toho všeho ten litr tý nafty s půllitrem vifu a nechat to bublat jen na to ať se to pořádně pročistí.

Jen pro info ta podávačka má tlačit 0.5bar takže žádnej velkej tlak

Zítra to okouknu jinak konektor byl naprosto čistej a suchej a 12V tam šlo hned po otočení klíče do žhavení.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#9 Příspěvek od fornax »

to podávací čerpadlo je v nádrži nebo pod autem?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#10 Příspěvek od Tompo »

je v nádži, v pravé půlce po směru jízdy
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#11 Příspěvek od fornax »

Díky :D
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#12 Příspěvek od Lucifer »

Tak měli jste pravdu podávačka je KO, auto startuje někdy se čerpadlo probere a natlačí z nádrže někdy zase stojí dneska jsem se na to koukal.

Tak se omlouvám za takovej rozruch :D Ale já očekával elektrickou závadu někde na motoru jako jsou čidla.

Ještě zeptám se jak je řešený to čerpadlo v tom je nějakej zpětnej ventil ? Že mi teď padá nafta ? Vidim dost velkou bublinu v hadičce mezi čerpadlem a filtrem, dřív se tam ani neukázala, nebo to jsou přepadový hadičky netěsný?
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#13 Příspěvek od shade741 »

zkontroluj všechny hadice prvně, mě to chcalo asi na 5ti místech z přepadu, navíc zavzdušnit se to udajne muze i skrze netěsný říd, vstřik a přepady
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#14 Příspěvek od Lucifer »

No ale kdyby to někde chcalo tak spotřeba poleze nahorů a já furt jezdím do 7mi litrů :wink:

Přepady budu měnit v tejdnu teď jsem nestihl koupit hadici. Jinak v kellyně mají tu palivovou hadici je na to dobrá tahle nebo radši koupit jinou někde jinde ?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#15 Příspěvek od Tompo »

přepadovky normálně v káždém diesel servisu a hlavně nezapomeň na čepičku na poslední vstřik.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#16 Příspěvek od shade741 »

když není čepička stačí kousek hadice a vrut :lol: odskoušeno drží
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#17 Příspěvek od Lucifer »

Tak místo tý čepičky by mělo snad vydržet cokoliv :lol:
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#18 Příspěvek od Tompo »

Nebudu zakládat nové téma, TDS se to týká, zvedal jste někdo tlak na turbu? O kolik? Zajímaly by mne reálné zkušenosti :D . Dík
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#19 Příspěvek od Lucifer »

Četl si příspěvky na dieselpowerforu ? Od dawa a oldaf ? :wink:

Dawe2706 : opel omega 209ps 429Nm mechanická rotačka větší turbo=2.1bar :D Trochu masakr :driver:
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#20 Příspěvek od Tompo »

Tu omegu znám "z netu", ale na dieselforum se nedostanu, to už bych fakt nedělal nic jiného, než seděl u kompu...
Odpovědět