Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e36 m52 - tesneni & hlava
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Pokud budeš de a monotvat hlavu na M52 poprvé, pozor na utahování šroubů hlavy při skládání, na vyčištění závitových děr v bloku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No bohužel praskliny co "fungují" až po zahřátí jsou problém a jediná možnost je ohřát hlavu při zkoušce. Což teda netuším jestli někdo dělá, ale pokud jsi někde z Čech, tak ti můžu případně doporučit člověka, kterýmu bych svěřil kterýkoliv ze svých aut - sice se specializuje hlavně na Japonce, ale s řadovýma šestiválcema má zrovna zkušeností dostatek 
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Opětovné dotažení šroubů v hliníkovém bloku bych moc nedoporučoval. Může se tím jen více uškodit, pokud se strhne závit. A šance na úspěch není nijak vysoká po tak dlouhé době.
Přece jen pokud někde něco podfukuje, tak si to vytvoří cestičku a tu dotažením nezlikviduješ. A jelikož píšeš o stříkání vody z výfuku a zřejmě asi i velkém úbytku vody, dírka nebude nijak malá.
Osobně jsem měl prasklou hlavu u M50B25 a úbytek vody byl minimální. Prasklina byla tak malá, že za studena nebyla téměř vůbec vidět ale po zahřátí (opatrně hořákem) se pěkně otevřela. Viděl jsem i podfouklé tesnění a též úbytek vody byl velmi malý cca 0.5 - 1 l na 1000km.
Přece jen pokud někde něco podfukuje, tak si to vytvoří cestičku a tu dotažením nezlikviduješ. A jelikož píšeš o stříkání vody z výfuku a zřejmě asi i velkém úbytku vody, dírka nebude nijak malá.
Osobně jsem měl prasklou hlavu u M50B25 a úbytek vody byl minimální. Prasklina byla tak malá, že za studena nebyla téměř vůbec vidět ale po zahřátí (opatrně hořákem) se pěkně otevřela. Viděl jsem i podfouklé tesnění a též úbytek vody byl velmi malý cca 0.5 - 1 l na 1000km.
-
BMWIIIPower
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Neni problem udělat špatně hlavu nebo těsnění. Ja jsem tak take koupil auto a pul roku jsem v klidu jezdil, než se to projevilo vice. A došel jsem na to jen náhodou, když jsem důkladně zkoumal auto. Kdybych byl úplný lajk tak bych s tim možná jezdil i dalšího půl roku, než by se to dostalo do stádia kdy s tím nejde jezdit.
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpgriderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
-
BMWIIIPower
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
Tady je ale řeč o zážehovém šestiválci...40Nm a 2x 90°Lukas92 píše:http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpgriderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
-
BMWIIIPower
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
Snad všechny utahovací momenty na BMW http://tedserbinski.com/files/bmw_torq.pdf
moje chyba dík za upozorněníBMWIIIPower píše:Tady je ale řeč o zážehovém šestiválci...40Nm a 2x 90°Lukas92 píše:http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpgriderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
je to potom jak říkáš
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/042.jpg
podle me je pozde kdyz auto vaří a netopí
zkusit utahnout znamena nastavit na momentaku 40nm + 2x90* (takze 120nm) (nektery sroub muze byt nedotazenej prave kvuli strzenymu zavitu kdyz to delalo prase) ,, zkusit kterej sel kterej ne a projet ,zkusit ...pokud mechanici nedodrzeli postup utahovani nebo nekde pritahly min ci vic.. stejne je hlava kriva.. praxe je takova ze kdyz je tesneni meneny bez zarovnani hlavy chce po probehu urcitych km dotahnout :/
ale jak rikate páni kolegove muze byt uz pozde :/
ale jak rikate páni kolegove muze byt uz pozde :/
