Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 m52 - tesneni & hlava

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#1 Příspěvek od onlybimmers »

..
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#2 Příspěvek od Beaver »

Davat pozor uz je asi pozde :D Az to bude rozhozeny tak bych doporucoval zmerit nejen hlavu ale i blok jestli neni jedno nebo druhy (nebo oboje) zkriveny a pripadne pak nechat srovnat, jinak novy tesneni dopadne zase stejne.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud budeš de a monotvat hlavu na M52 poprvé, pozor na utahování šroubů hlavy při skládání, na vyčištění závitových děr v bloku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#4 Příspěvek od onlybimmers »

..
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od Beaver »

No bohužel praskliny co "fungují" až po zahřátí jsou problém a jediná možnost je ohřát hlavu při zkoušce. Což teda netuším jestli někdo dělá, ale pokud jsi někde z Čech, tak ti můžu případně doporučit člověka, kterýmu bych svěřil kterýkoliv ze svých aut - sice se specializuje hlavně na Japonce, ale s řadovýma šestiválcema má zrovna zkušeností dostatek :wink:
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#6 Příspěvek od Lukas92 »

a nejdou praskliny na hlavě nějak zjistit? třeba rentgenem
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#7 Příspěvek od onlybimmers »

..
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od Beaver »

SZ
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od norespect »

jestli ji delal pred rokem .. zkus ji este pretahnout momentakem nez to tesneni podfoukne uplne..
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#10 Příspěvek od onlybimmers »

..
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od FiliposII »

Opětovné dotažení šroubů v hliníkovém bloku bych moc nedoporučoval. Může se tím jen více uškodit, pokud se strhne závit. A šance na úspěch není nijak vysoká po tak dlouhé době.
Přece jen pokud někde něco podfukuje, tak si to vytvoří cestičku a tu dotažením nezlikviduješ. A jelikož píšeš o stříkání vody z výfuku a zřejmě asi i velkém úbytku vody, dírka nebude nijak malá.

Osobně jsem měl prasklou hlavu u M50B25 a úbytek vody byl minimální. Prasklina byla tak malá, že za studena nebyla téměř vůbec vidět ale po zahřátí (opatrně hořákem) se pěkně otevřela. Viděl jsem i podfouklé tesnění a též úbytek vody byl velmi malý cca 0.5 - 1 l na 1000km.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#12 Příspěvek od BMWIIIPower »

Vačky jsou křehký na montáž,na to bych dával pozor,pokud je budeš sundavat kvůli broušení hlavy.Pak taky závity v bloku se rádi natahujou.Jinak nechápu,jak by mohl předchozí majitel udělat špatně hlavu,když se to podělalo po roce...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od FiliposII »

Neni problem udělat špatně hlavu nebo těsnění. Ja jsem tak take koupil auto a pul roku jsem v klidu jezdil, než se to projevilo vice. A došel jsem na to jen náhodou, když jsem důkladně zkoumal auto. Kdybych byl úplný lajk tak bych s tim možná jezdil i dalšího půl roku, než by se to dostalo do stádia kdy s tím nejde jezdit.
riderfery
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: ned 26.09.2010 00:00

#14 Příspěvek od riderfery »

jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#15 Příspěvek od Lukas92 »

riderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpg
riderfery
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: ned 26.09.2010 00:00

#16 Příspěvek od riderfery »

dekuju
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#17 Příspěvek od BMWIIIPower »

Lukas92 píše:
riderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpg
Tady je ale řeč o zážehovém šestiválci...40Nm a 2x 90°
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#18 Příspěvek od BMWIIIPower »

Snad všechny utahovací momenty na BMW http://tedserbinski.com/files/bmw_torq.pdf
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#19 Příspěvek od Lukas92 »

BMWIIIPower píše:
Lukas92 píše:
riderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpg
Tady je ale řeč o zážehovém šestiválci...40Nm a 2x 90°
moje chyba dík za upozornění :)
je to potom jak říkáš
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/042.jpg
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#20 Příspěvek od norespect »

podle me je pozde kdyz auto vaří a netopí :) zkusit utahnout znamena nastavit na momentaku 40nm + 2x90* (takze 120nm) (nektery sroub muze byt nedotazenej prave kvuli strzenymu zavitu kdyz to delalo prase) ,, zkusit kterej sel kterej ne a projet ,zkusit ...pokud mechanici nedodrzeli postup utahovani nebo nekde pritahly min ci vic.. stejne je hlava kriva.. praxe je takova ze kdyz je tesneni meneny bez zarovnani hlavy chce po probehu urcitych km dotahnout :/
ale jak rikate páni kolegove muze byt uz pozde :/
Odpovědět