Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

323Ci probém - asi škrtící klapka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Dave »

Zdravím,

zničehonic se mi rozsvítily kontrolky v kombinaci ikona motoru, EML a protiprokluzu (mám DSC I). Motor nejde točit přes 2500 ot a cuká jakoby pořád zasahovala stabilizace. :cry:


Neorigo diagnostika řekla něco jako: "Chyba finální fáze deaktivace škrtící klapky".

Na US fórech jsem našel příspěvky, že tuhle kombinaci může způsobovat některý z potenciometrů od plynu po klapku. Dnes jsem všechno rozdělal a pročistil ale nic jsem nenašel.

Každopádně pojedu na pořádnou diagnostiku, ale nevíte někdo čím by to mohlo být? Díky za podněty
stormer

#2 Příspěvek od stormer »

Přesně to se mi stalo taky dvakrát....teď už nic......vykašlal jsem se na to.... :)))
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Dave »

Tak dnes mi to mechanik poskládal a vše je OK (asi nemá tak levý ruce jak já :oops: )

Ale so jsem si všiml, tak byl jakoby kouslej takovej jednolitej váleček cca 5x15 cm kousek nad škrtící klapkou a vevnitř se točila malá hřídel. Součástka č. 7. Ten jsme pořádně prostříkali čistícím sprejem až se začal volně protáčet. Je pravda, že byl vevnitř dost zasranej. Každopádně hlavně že je auto v pořádku.

Obrázek
Obrázek
noreking
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pon 19.01.2009 01:00
Bydliště: Karviná

#4 Příspěvek od noreking »

mel jsem uplne stejny problem ... demontoval jsem dil č.6 kvuli pristupu k hadickam a po namontovani zpet mi auto jelo jakoby na 5valcu a svitily kontrolky check + dsc + Eml ...

po precteni tohoto tematu jsem taky vytahl dil č.7 a vycistil a prostrikal a problem vyresen, nechapu proc kdyz jsem se ho ani nedotkl ...

tedka uz jen na diagnostiku vymazat check
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Dave »

Skoro 2 roky starý příspěvek a jak může pomoci. :wink:

Tak hlavně ať dál jezdí bez problémů
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#6 Příspěvek od Dan td »

Jj, konečně někdo poctivě hledá, než se zeptá :thumbsup:

Jinak díl č. 7 se jmenuje volnoběžný ventil, většinou při nájezdech nad 200k km+ už není v kondici jako zamlada. Může být zdrojem víc problémů, houpání volnoběhu, chcípání motoru, nepravidelný volnoběh, apod...
Jako první pomoc pro něj doporučuju ponořit do petroleje, nechat odmočit všechna svinstva a po vyčištění promazat Konkorem - ten se na rozdíl od WD tak rychle neodpaří.
Většinou je změna znatelná hned po nastartování.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Paras_1
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 05.05.2010 00:00

#7 Příspěvek od Paras_1 »

Mám podobný problém, před týdnem mi začala e46 330ci dělat to, že cca po 2km jízdy se mi na přístrojovce rozsvítí EML žlutá kontrolka pro ASC T/DCS a kontrolka systém CBC, auto nejde do otáček a škube, když zastavím vypnu motor a zapnu, tak je zase veše OK. Dělá mi to vždy, když není motor ještě zahřátý. Když jsem jel na diagnostiku, tak mi nic nezjistili. Mohlo by pomoc to co se tady popisuje?
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Dave »

JJ pročisti ten volnoběžný ventil a mělo by to pomoct
Paras_1
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 05.05.2010 00:00

#9 Příspěvek od Paras_1 »

Jdu na to, tak uvidíme...
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od martas11 »

Paras_1 píše:Jdu na to, tak uvidíme...


Dej vědět jak jsi dopadl :lol:
Paras_1
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 05.05.2010 00:00

#11 Příspěvek od Paras_1 »

Tak jsem po rozděláni zjistil, že ta poslední hadice ve spod jak jde do motoru a z ní vystupuje taková menší na kterou se pak napojuje volnoběžný ventil je děravá jak cedník, tím pádem je ventil pěkně zasranej a ještě to za jízdy nasávalo vzduch kterej nemělo. Vyměním díl a uvidím co to s tím udělá.
Paras_1
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 05.05.2010 00:00

#12 Příspěvek od Paras_1 »

Tak to bylo tím volnoběžným ventilem, vyčistil jsem ho, vyměnil hadici a zatím mi to žádnou chybu nevyhodilo, tak snad to bude dobrý. Děkuji za radu.
Ali
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 07.04.2007 00:00

#13 Příspěvek od Ali »

Tak dnes to začala dělat i moje Z3 2.8. Při zahřátém motoru a po (normálním) rozjezdu na semaforech se rosvítilo ASC+ po chvíli EML. Otáčky jsem nedostal nad 2t a motor celkově nechtěl táhnout. Po vypnutí zapnutí motoru (cca 30sek.) to zhaslo ale po pár sekundách se to opakovalo. S volnoběžným ventilem jsem měl problémy už předtím (houpal volnoběh studenýho motoru) tak ho zkusím a dám vědět jak to dopadlo. :?
loyd-krismas
Registrovaný
Příspěvky: 697
Registrován: ned 24.10.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#14 Příspěvek od loyd-krismas »

Nevíte někdo jaké hodnoty má mít volnoběžák, když je ok?
díky :wink:
Ali
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 07.04.2007 00:00

#15 Příspěvek od Ali »

V mém případě to nakonec nebyl volnoběžný ventil (ten byl sice taky zahnojeny ), ale přidřená škrtící klapka. Je elektro-mechanická a motorek vypověděl funkci. Po výměně bez problémů nalítáno dalších x tisíc km..
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#16 Příspěvek od Beaver »

loyd-krismas píše:Nevíte někdo jaké hodnoty má mít volnoběžák, když je ok?
díky :wink:


Mezi pinem 1 a 3 ma byt 35 az 45 ohmu, mezi pinem 2 a 1 nebo 2 a 3 ma byt 15-25 ohmu. U ctyrvalcu to ma jen dva piny a mezi nima 6-10 ohmu.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Omluvám se, jsem lama :oops: , ale poradil by mi někdo, kde najdu volnoběžný ventil na ISu? M42B18.. houpe mi volnoběh za studena i trochu za tepla, tak než koupím novou váhu vzduchu, tak bych zkusil nejdřív ten ventil. Díky
loyd-krismas
Registrovaný
Příspěvky: 697
Registrován: ned 24.10.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#18 Příspěvek od loyd-krismas »

Beaver píše:
loyd-krismas píše:Nevíte někdo jaké hodnoty má mít volnoběžák, když je ok?
díky :wink:


Mezi pinem 1 a 3 ma byt 35 az 45 ohmu, mezi pinem 2 a 1 nebo 2 a 3 ma byt 15-25 ohmu. U ctyrvalcu to ma jen dva piny a mezi nima 6-10 ohmu.


Díky, jdu to prověřit... :lol:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Nikdo neví, kde najdu ten ventil u ISa? :oops:
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#20 Příspěvek od Beaver »

Bez po hadicich co vedou od kolene za vahou, je to ten hajzl s cislem 7:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=13_0363&hg=13&fg=15
Odpovědět