zničehonic se mi rozsvítily kontrolky v kombinaci ikona motoru, EML a protiprokluzu (mám DSC I). Motor nejde točit přes 2500 ot a cuká jakoby pořád zasahovala stabilizace.
Neorigo diagnostika řekla něco jako: "Chyba finální fáze deaktivace škrtící klapky".
Na US fórech jsem našel příspěvky, že tuhle kombinaci může způsobovat některý z potenciometrů od plynu po klapku. Dnes jsem všechno rozdělal a pročistil ale nic jsem nenašel.
Každopádně pojedu na pořádnou diagnostiku, ale nevíte někdo čím by to mohlo být? Díky za podněty
Tak dnes mi to mechanik poskládal a vše je OK (asi nemá tak levý ruce jak já )
Ale so jsem si všiml, tak byl jakoby kouslej takovej jednolitej váleček cca 5x15 cm kousek nad škrtící klapkou a vevnitř se točila malá hřídel. Součástka č. 7. Ten jsme pořádně prostříkali čistícím sprejem až se začal volně protáčet. Je pravda, že byl vevnitř dost zasranej. Každopádně hlavně že je auto v pořádku.
mel jsem uplne stejny problem ... demontoval jsem dil č.6 kvuli pristupu k hadickam a po namontovani zpet mi auto jelo jakoby na 5valcu a svitily kontrolky check + dsc + Eml ...
po precteni tohoto tematu jsem taky vytahl dil č.7 a vycistil a prostrikal a problem vyresen, nechapu proc kdyz jsem se ho ani nedotkl ...
Jinak díl č. 7 se jmenuje volnoběžný ventil, většinou při nájezdech nad 200k km+ už není v kondici jako zamlada. Může být zdrojem víc problémů, houpání volnoběhu, chcípání motoru, nepravidelný volnoběh, apod...
Jako první pomoc pro něj doporučuju ponořit do petroleje, nechat odmočit všechna svinstva a po vyčištění promazat Konkorem - ten se na rozdíl od WD tak rychle neodpaří.
Většinou je změna znatelná hned po nastartování.
Touring & Compact Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Mám podobný problém, před týdnem mi začala e46 330ci dělat to, že cca po 2km jízdy se mi na přístrojovce rozsvítí EML žlutá kontrolka pro ASC T/DCS a kontrolka systém CBC, auto nejde do otáček a škube, když zastavím vypnu motor a zapnu, tak je zase veše OK. Dělá mi to vždy, když není motor ještě zahřátý. Když jsem jel na diagnostiku, tak mi nic nezjistili. Mohlo by pomoc to co se tady popisuje?
Tak jsem po rozděláni zjistil, že ta poslední hadice ve spod jak jde do motoru a z ní vystupuje taková menší na kterou se pak napojuje volnoběžný ventil je děravá jak cedník, tím pádem je ventil pěkně zasranej a ještě to za jízdy nasávalo vzduch kterej nemělo. Vyměním díl a uvidím co to s tím udělá.
Tak dnes to začala dělat i moje Z3 2.8. Při zahřátém motoru a po (normálním) rozjezdu na semaforech se rosvítilo ASC+ po chvíli EML. Otáčky jsem nedostal nad 2t a motor celkově nechtěl táhnout. Po vypnutí zapnutí motoru (cca 30sek.) to zhaslo ale po pár sekundách se to opakovalo. S volnoběžným ventilem jsem měl problémy už předtím (houpal volnoběh studenýho motoru) tak ho zkusím a dám vědět jak to dopadlo.
V mém případě to nakonec nebyl volnoběžný ventil (ten byl sice taky zahnojeny ), ale přidřená škrtící klapka. Je elektro-mechanická a motorek vypověděl funkci. Po výměně bez problémů nalítáno dalších x tisíc km..
Omluvám se, jsem lama , ale poradil by mi někdo, kde najdu volnoběžný ventil na ISu? M42B18.. houpe mi volnoběh za studena i trochu za tepla, tak než koupím novou váhu vzduchu, tak bych zkusil nejdřív ten ventil. Díky