Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 runflat??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Schilby
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 16.05.2012 00:00

#21 Příspěvek od Schilby »

raff007 píše:
Schilby píše:Já si včera přivezl novou 320d 135kw 11 090 km s letními 16" RFT. Zatím jsem to nepoznal, jede to super. Ale letní sháním 18" bmw a ty budou asi bez RFT, tak ti pak řeknu, jak to pojede. Ty 16" přezuji na zimní a budu mít dvě sady.


tak to gratuluju.. a e90 nebo 91? ....ja mam letni 17 rft a prave nic moc...zimaky shanim 16´´ - myslim ze to je na zimu ideal..


díky. mám E90, rv 05/2010, ono to i na 16" vypadá dobře a jízda je komfortní, takže na zimu určitě ideál.. mám trochu strach, aby ty 18" nebyly moc trvdé.. uvidím
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#22 Příspěvek od xyron »

Schilby píše:díky. mám E90, rv 05/2010, ono to i na 16" vypadá dobře a jízda je komfortní, takže na zimu určitě ideál..


no to bych moc netvrdil že to i na 16 vypadá dobře :roll:
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#23 Příspěvek od bmwfan18 »

Včera jsem na zkoušku hodil jetý gumy bez RFT 225/35 255/30 19" a ten rozdíl je na M-Packetovym podvozku opravdu hodně znát.

Teď dokonce uvažuju, že tam nechám dát 18" kola.

Nejde mi o jízdní komfort, ale spíš aby to auto na našich silnicích netrpělo.

Takže jestli se někdo rozhodujete jestli gumy s RFT, nebo bez RFT, zkuste obě varianty pokud máte tu možnost.
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#24 Příspěvek od raff007 »

Na cem jezdite v zime? uz jsem koupil 16´´ alu ...styling 283.....a ted jeste chybi koupit nejaky dobry zimni pneu.....bude to chtit neco kvalitniho, pri nahonu na zadek....co jsem tak slysel tak asi dobry budou michelin??
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#25 Příspěvek od Beaver »

Bridgestone Blizzak
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#26 Příspěvek od raff007 »

Beaver píše:Bridgestone Blizzak


A spokojenost??
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#27 Příspěvek od Beaver »

Za sebe maximální - sice jsem je nepoužíval na RWD ale chovaly se špičkově a projely i neprohrnutou cestu, výborný záběr i na neuježděném sněhu. Měl jsem tuším Blizzak LM30. Na AWD SUV používám zimní Dunlop Grandtrek SJ6 a pocitově ty Blizzaky byly lepší.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#28 Příspěvek od pavproch »

Michelin Primacy Alpin 3 RFT (225/45 R17) a max spokojenost - velmi slušný záběr ve sněhu, uspokojivé na ledě/mokrém i suchu a (na zimní gumy) hodně tiché

zásadně nedoporučuju Pirelli SottoZero II (v rozměru 225/50 R17 - Oct. II Scout) - sice fantasticky hrabou ve sněhu, ale sou strašně, opakuju strašně moc hlučné
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od mike-ee »

je to sice trošku ot ale připíšu i zkušenosti se zimními pneu. Já měl od Bridge Blizzak LM25 a tyhle gumy bych nedoporučil ani známým na Audi... Nerovnoměrně se sjížděli, dělal se několik geo, kontrola tlaku non stop a všechno sedělo. Navíc teda šlphací schopnosti nic moc. Oproti Conti WinterContact TS 830P, které jezdím teď, opravdu bída. Ty Conti mají skvělé vlastnosti jak na mokru tak i na sněhu. Problém je ve směsi která je měkká a zadní jsem za nějakých 10tisíc dostal pod 4 mm :-/ Jinak ale skvělé pneu.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#30 Příspěvek od pavproch »

mike-ee píše:Tak přispěji svoji troškou do mlýna.

Je to těžká volba, já si třeba díky RFT už několikrát ušetřil jakéhokoliv řešení ohledně defektu, 2x byl větší, jednou to jen tak utíkalo pomaličku. Je pravda že na tohle mám asi štěstí :-D

já teď mám kombinaci letní RFT Conti SC2 (225/45 a 255/40) a zimní Conti 830P nonRFT(225/45) v 17"(+lepící sada) Je pravda že jistý rozdíl v komfortu tam je, ale zase výrobci pneu už jsou dneska dost daleko a i tahle technologie není vždy jen na obtíž v komfortu. Nicméně výrobců RFT pneu v daném rozměru není moc a tak je to pak těžká volba pneu. Já osobně už bych na léto znovu Conti nechtěl, mají pro mně trošku divné chování. Jezdil jsem předtím Bridge RE050A přímo co mi tam nechali od BMW a i když byly RFT, tak ty gumy mi vyhovovaly hodně (ikdyž slabší zase oproti Conti na vodě), hlavně chováním v zatáčkách kdy jsem věděl že guma drží, u Conti se musí jakoby zahryznout a má to takový měkký přechod do toho kde to drží, úplně mi Conti svými vysokými ale měkkými vzorky nesedí.

Mám na RFT gumách i projetou prezentaci BMW když se RFT uváděly a dělal se tam třeba losí test na prázdných zadních pneu, nebo slalom, ostré kroužení a brzdění a poznal jsem, že tahle technologie je hodně vyspělá a svým způsobem zvyšuje bezpečnost. Já osobně neshledávám při stejném rozměru pneu, stejném tlaku a pneu s a bez tak markantní rozdíl v komfortu abych se RFT v budoucnu úplně vzdal, dokud budou tedy zásoby pneu....

já su tak ráth, že nejsu sám fanouškem RFT.... Obrázek
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#31 Příspěvek od bmwfan18 »

No chlapi, nevim kde s RFT jezdíte, ale Praha je rozhodně na RFT veliký peklo :-) RFT se podle mě dají přežít jen na měkčím podvozku, na m-packetovym je to asi jako sjiíždět holym zadkem sjezdovku v létě :-D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#32 Příspěvek od pavproch »

i když mám M-paket, tak podvozek mám standard (protože na X-drive nelze)

a po praze sem s bramborem (zaplaťpanbu) ešče nemusel jezdit... 100vježaté se vyhýbám jak čert kříži... :twisted:
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#33 Příspěvek od bmwfan18 »

pavproch píše:i když mám M-paket, tak podvozek mám standard (protože na X-drive nelze)

a po praze sem s bramborem (zaplaťpanbu) ešče nemusel jezdit... 100vježaté se vyhýbám jak čert kříži... :twisted:


To je právě asi ten důvod, že si příznivcem RFT :-)
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od mike-ee »

je pravda, že já se po Praze taky projedu spíš občas ale předpokládal jsem, že problém s vozovkama je v ČR všude stejný :-D Nicméně i tak se v tomhle tématu bavíme o RFT a ne o Praze ;) :-D Do Prahy se stejně trojka nehodí, protože ve městě jedině automat a co když nasněží takže raději xdrive no a tak si koupím x3 :-D
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#35 Příspěvek od BudVlad »

Problém s RFT je spíš jak sedí na silnici a ne s komfortem. Jestli si někdo koupí BMW kvůli komfortu, tak si koupil špatné auto. I když se možná RFT vylepšily, tak ne natolik aby se dávaly na sportovní auta.
Pokud jde o zimní gumy, tak si asi na příští zimu koupím celosezonní na to málo sněhu co tady je.
Obrázek
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od mike-ee »

nooo jak se to veme, podle mnou dosažených zkušeností ty gumy nesedí na normální vozovce o nic hůř než nonRFT. Problém ale nastává při jakékoliv nesrovnalosti na vozovce kdy RFT odskakují jak již zde bylo několikrát napsáno a to je fakt, který nepopírám, auto je poté nervóznější. Ale zase aby se mi stalo že si jízdu vychutnávám a fakt to podržím, tak si to chci užít na opravdu hladkých úsecích, kde se nemusím zabývat tím, jestli náhodou za zatáčkou nevyberu 30x30 díru nebo tam bude roleta... A při akceleraci nebo brzdění nějakou sníženou přilnavost a účinnost nepozoruji.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#37 Příspěvek od BudVlad »

Přilnavost při akceleraci a brždění to asi moc neovlivní, protože u RFT jde o tvrdé bočnice a to má vliv na průjezd zatáčkou. Sám zkušenosti nemám, sundal jsem RFT hned z nového auta. Stačí také porovnat bočnice RFT a závodní gumy a je vidět o čem to je. Na webu je o tom hodně napsáno a to mě přesvědšilo se jich zbavit.
Obrázek
Schilby
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 16.05.2012 00:00

#38 Příspěvek od Schilby »

xyron píše:
Schilby píše:díky. mám E90, rv 05/2010, ono to i na 16" vypadá dobře a jízda je komfortní, takže na zimu určitě ideál..


no to bych moc netvrdil že to i na 16 vypadá dobře :roll:


Kdyby mi to stačilo, nesháním 18"
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#39 Příspěvek od pavproch »

BudVlad píše:Přilnavost při akceleraci a brždění to asi moc neovlivní, protože u RFT jde o tvrdé bočnice a to má vliv na průjezd zatáčkou. Sám zkušenosti nemám, sundal jsem RFT hned z nového auta. Stačí také porovnat bočnice RFT a závodní gumy a je vidět o čem to je. Na webu je o tom hodně napsáno a to mě přesvědšilo se jich zbavit.


no vidíš a já to vidím přesně naopak: měl sem tu možnost jet s 330i e90 na non-rft 17" (taka jednoho budějičáka, myslím že ho znáš, iniciály: -pj- a měl sem velmi nepěkné pocity "žvýkavosti" gumy při ostřejším průjezdu zatáčkou....
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od mike-ee »

Je otázka jaké gumy se budou porovnávat... Řekl bych že vždycky bude hrát větší roli samotná směs pneu. Upřímně rád bych si porovnal třeba mnou kdysi používáné Bridgestone RE050A RFT a nonRFT jestli by byl znatelný rozdíl co se týče přilnavosti. Protože jak jsem psal již předtím, teď co jsou Conti tak se chovají úplně jinak než Bridge a jsou taky RFT.
Odpovědět