Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E36 - ztráta chladící kapaliny z chladiče

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bavos
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 08.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Bavos »

Zdravím,
potřeboval bych poradit. Začala mi ubývat chladící kapalina, ale pod autem ani kapka? Co s tím??? Dolil jsem destilku a po několika desítkách km to samé. :(
Macek_One
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: pát 08.07.2011 00:00

#2 Příspěvek od Macek_One »

Pravdepodobne tesnení hlavy válců na vyměnu.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#3 Příspěvek od Lucifer »

No hned takhle těsnění pod makovicí. To je rada teda :roll:

Může to někde lehce prosakovat a odpařovat se. Jinak kdyby si měl to těsnění pod palicí tak by si měl emulzi na víčku od oleje přibejval by ti olej. A nebo by ti šel z laufu hodně bílej dým.

Mě se stalo, že mi jednou voda zmizela uplně, po dolití najeto asi 5000km a voda se už neztratila vůbec. :ja_nic:
Bavos
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 08.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Bavos »

No pod víčkem nic není, olej je sice na max, ale už si nepamatuju, jestli byl na max i když jsem ho měnil :-(
Macek_One
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: pát 08.07.2011 00:00

#5 Příspěvek od Macek_One »

No řek sem pravdepodobne ale muže to být hodne věci ...... :roll:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Lucifer »

Tak prohledej si hadice všude po motoru. Obhlídni chladič jestli neteče. Pak bych zkousil víčko na chladiči a obhlídnul všechny těsnění. Prostě kompletní chladící systém. Na to těsnění pod makovicí stačí zajet do jakýhokoliv servisu ať ti změří tlak ve válcích.
Bavos
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 08.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Bavos »

No já dolil vodu a čekal jestli to bude někde prosakovat a nebylo nic vidět. Samo že zatím jen seshora a na asfaltu taky sucho. A tlak ve válcích Ti řekne jestli je těsnění v háji?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#8 Příspěvek od Lucifer »

Tak ten tlak bych řešil až na konec. Řekne ti jestli není fouklý/prasklý těsněný nebo křivá hlava. Ale to by ti šel z laufu dým a kdyby ti to šlo do oleje tak by si měl tu emulzi na víčku.

No tak když se na to podíváš kde všude voda koluje tak toho rozhodně není málo, takže všechno to prolízt. Rukou osahat hadice spoje jestli nejsou někde mokrý. :ja_nic: toho může bejt
JardaF
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 29.05.2008 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

#9 Příspěvek od JardaF »

A co topení, neteče Ti náhodou ? Mě teklo u řidiče v pravo nějaký ventil či ci to je, objel jsem ho silikonem a zatím drží.
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od Beaver »

A pokud nic nenajdes, tak kup sracku na utesneni chladice a nasyp to do okruhu. Nekdy se stava, ze prasklinky jsou velmi male a kapalina ubyva a po zahrati, takze vizualne nikde nic nekape ani netece. Utesnovac si ale tu skilinku najde a dotesni. Neni to sice stoprocentni, ale da se to vyzkouset pokud uz nevis, kde by to mohlo byt.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od icecold »

tak abych nezakládal nové téma. Mám 320i m50tu a přes zímu auto stálo, resp jsem s ním popojížděl po zahradě, tudíž se ani nezahřálo na provozní teplotu. Dneska s tím jedu na technickou, tak jsem dotahnul ručku, vyměnil termostat, odvzdušníl, jel to projet a prohřat motor. Auto se nepřehříválo. Pak jsem chtěl zkontrolovat olej, když jsem vytáhnul měrku tak ten olej na ní mi příšel strášně řídkej až odkapávál, taky ho bylo nadmíru. No hned na to jsem otevřel víčko na olej a tam malinko emulze bylo. No postupem času jak ten motor vychladnul tak úroveň oleje na měrce padal tak nevím. Auto vodu nežere, alespoň minulou sezonu jsem nedolejvál a ani olej. Akorát minulý léto se mi ten motor 2x přehřál vlivem prásklé expanzky a zavřeným termosatem. Nevím. Že by těsnění pod hlavou ko?...
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#12 Příspěvek od Lucifer »

Beaver píše:A pokud nic nenajdes, tak kup sracku na utesneni chladice a nasyp to do okruhu. Nekdy se stava, ze prasklinky jsou velmi male a kapalina ubyva a po zahrati, takze vizualne nikde nic nekape ani netece. Utesnovac si ale tu skilinku najde a dotesni. Neni to sice stoprocentni, ale da se to vyzkouset pokud uz nevis, kde by to mohlo byt.


ObrázekObrázekObrázek

No jasně to je to nejlepší co můžeš udělat :roll: v motoru jsou malý kanálky který se ti ucpou jenom protože tam nasypeš nějakou sračku ucpou se ti veškerý ventily na topení, chladiče zalepíš si tim termostat a zahučíš tam za takovou řachu že se z toho člověk posere. Komplet čistit chladící systém od těhle píčovin. Jak někdo může nasypat lepidlo do kolujícího systému to nepochopim vživotě.

Pak se všichni diví že se to neuchladí přehřejvá a v čem může bejt problém

To radši vyměním všechny hadičky a spony a těsnění než abych tam sypal lepidlo :!:
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#13 Příspěvek od Beaver »

Taky pisu, ze to je reseni az jako uplne posledni moznost. Jinak ten bazmek reaguje pri styku se vzduchem a proto to taky utesni ty mista kde kapalina prosakuje ven ze systemu. Proc by to melo zalepit termostat nebo nejake kanalky tudiz netusim a jeste nikdy jsem se s takovym "zalepenym" motorem nesetkal. Az nejakej zalepenej termostat uvidis, tak mi ho vyfot :wink:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#14 Příspěvek od Lucifer »

Moc rád bych ti to ukázal. Zrovna jsem dělal u známýho brigádky v servisu. Přijela k nám kokta se zalepenym systémem. Nasypal tam sračku z kelly TEC-2000 Radiator STOP leak 350ml. Udělal přesnej postup jakej se má. Ohřátej motor otevřený topení nalejt a projet. No přijel po 2 tejdnech od aplikace, že se mu hřeje motor. Ručička až v červenym. Vodu jsme vypouštěli asi 2 hodiny když jsme sundali hlavu tak jsem krásně viděl zalepený kanálky. Z průměru plácnu 8mm byl průměr kanálku 2mm. Vyndali jsme termostat komplet zalepenej. Chladič protejkal tak 1l vody za 5 hodin.
Od týhle zkušenosti vim že bych to do auta nikdy nenasypal. To radši vyměnit všechny hadice spoje a těsnění jak již jsem psal.

Odvzdušněný to měl :!: A i kdyby tam byla sebemenší bublinka v tom systému o který nebudeš vědět tak ti to ucpe systém tam kde bude ta bublinka.

Rád bych ti to poslal ale fotit jsem nestíhal :wink:
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#15 Příspěvek od beann »

me tekl chladic do narazniku takze to vypadalo jakoze netece, protoze to co tam nateklo se vycvrndalo po ceste. zebra sem mel ok, ale netesnil na boku a byl to rok stary chladic.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od xSAFA »

icecold píše:tak abych nezakládal nové téma. Mám 320i m50tu a přes zímu auto stálo


Hele nějaký závěry bych dělal až s autem pořádně pojezdíš, zatím bych byl naprosto v klidu. :wink:
Odpovědět