Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Čipovat 320d s nalítanými 200k?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od DKx »

Nazdar,
jo jo, áno áno, tlačítko HLEDAT, ano bylo toho už napsaných x příspěvků. A také jsem jich hromadu pročetl i jinde, a zajímalo by mě spíše téma čipovat starý motor?, které řeší určitě mnoho z nás.

Mám dva roky 320d E91 z německa, r.v.2007, kupované s 150 000km, všichni (STK, autorizovaný i neautorizovaný servis) chválili stav.
Najezdil jsem už >50k, tedy aktuálně mám nějakých 208 tis., zatím bez oprav.

Klasika 163hp, tedy žádná sláva, ale také ne úplně marné.
Poslední dobou ale nějak schází výkon, a definitivně to bude těmi pneu 235/265 v 19", jakobych jezdil s ruční brzdou, defakto kdejaká voktávka je stejně rychlá.

Otázka je nasnadě, je čipování riskantní?
Jasně, kup si lepší auto, no dobře, to zajisté za 10 tisíc koupím. Jde mi samozřejmě o peníze, klasika socka s krátkým, tzn. BMW na úvěr, a moc $ na blbosti nezbývá.

Nevím, jak reálné jsou "řeči" o tom, že s čipem při tomto stáří si mám připravit další desetitisíce za turbo, spojku, a možná nakonec celej motor.
Nečekám, že pokořím Porsche, zvláště, když už jsem párkrát četl, že u 320d ten výkonový nárust je minimální, ale já budu rád, když to dotáhnu zpět na těch 163hp :P

Máte někdo reálnou zkušenost?
Vyplatí se? Nebo raději investovat do vzhledu, popř. vyjmutí filtru pevných částic atd...
FreeMaroStyle
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: pát 07.01.2011 01:00

#2 Příspěvek od FreeMaroStyle »

Můj názor:
Buď výkon... v tolika km pokud máš původní spojku a nachipuješ to nějak razantně, tak stejně půjde s*át... turba pokud s ním bylo dobře zacházeno bych se nebál - pokud ne, tak taky stejně odejde :D
Jinak bych to řešil větším IC + zrovna větším tubrem a vstřikama a pak až software(chip), pokud chceš výkon... Pak samozřejmě ještě řešit asi brzdy :)

Pokud to nehrotíš, prostě pohodičková jízda a nepotřebuješ něco někomu dokazovat :D tak 19"kola, snižit přitvrdit a dat penize do vzhledu :)

Já osobně mám 118d --> jede to tak jak to jede :D teď investuju do 18"kol, vrtané kotouče, třmeny do barvy ať to pěkně vypadá v tom M-paketu a na jezdění do práce je to super, stejně v dnešním provozu se moc jet nedá, protože když už začneš jet, tak hned musíš brzdit :D

Výkon je fajn.. ale když už, tak už sevším všudy...
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od DKx »

Tak žádné razantní čipování jsem nemyslel, to standardní jako každý jiný - 197hp či tak nějak, jak to má Diesel Technik, BitPower, atd.

Turbo šetřím jak se dá, resp. poctivě chladím i po krátké jízdě, jinak jezdím 80% slušně (i rychleji, ale důchodcovským stylem), a 20% prasím, kdy to točím a bavím se.

Větší turbo, střiky apod. to jsme tam, kam jsem se dostat nechtěl, na to prostě nemám, a i kdybych měl, tak tu pak přichází ono porovnávání, zdali není lepší jiné auto.
Čipování je nejjednodušší ekonomická varianta, a je mi jasné, že to je jak dávat sportovní vejfuk-koncák, bez toho, abych investoval do svodů.

Bavíme se tady o tom, zdali má smysl investovat těch max.15 tis. do čipu, a aby mě to pak nestálo dalších urgentních 30.

A 19" už mám, a M-Packet bych také někdy rád ..
MartinCoupe
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: čtv 28.07.2011 00:00

#4 Příspěvek od MartinCoupe »

Zalezi, na kolik to chipnes.
Kdyz hodne, muzes sesmahnout spojku v dusledku vetsiho kroutaku.

Nevyhoda jednoduchyho chipu u naftaku je, ze jenom zvetsis maximum kroutaku. Ale porad ho budes mit z relativne uzkem pasmu otacek.

Takze bych zkusil najit nekoho, kdo umi roztahnout pouzitelny pasmo otacek.
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od DKx »

No trochu se zamýšlím, zdali není i problém s výkonem jinde.

Pamatuji doby, kdy jsem na dálnici, z mírného kopečka atakoval 245km/h. Dnes jsem to domů po lepší dvouproudové okrsce trochu protáhl, a vytáhl jsem z toho sotva 210. To je jak Fabie.
Je sice faktem, že na této cestě bych těch 240km/h nedal ani kdysi, a že předtím jsem jezdil na origo 205/55R16 Michelinech, a nyní jezdím na 235/35 a 265/30 R19 a Kumho :P, což definitivně dělá své, ale že by ten rozdíl byl až tak markantní?

Máte někdo též tyto pneu na E9x 320d?

A to tankuju Vervu 60 a ještě tam (spíš jen pro pocit) leju extra aditivum TDA.

Nějaká depka z toho :alian:
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#6 Příspěvek od Beaver »

Velký a těžký kola s nesmyslně širokýma gumama (ty co máš na předku mi stačí bohatě na třílitrovém benzínovém turbu na zadku). Každej druhej trouba si dá kola jako kráva a pak je hrozně překvapenej, že to nejede.

Chip na starých turbokamnech určitě to auto hrozně vylepší a zlepší stav motoru, spojky i převodovky. Určitě si ho tam dej.
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od DKx »

Na takové ryze objektivní názory jsem se přímo ptal, díky! :potlesk:

Btw. tyto nesmyslně široké, resp. ne široké, ale velké kola mám pouze a pouze kvůli vzhledu, holt za krásu se platí, ale krása to je, o tom žádná.
set_
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: úte 08.11.2011 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od set_ »

Mam na aute take podobny rozmer kol a pneu , mam Breyton Spirit 19" 9.5" a pneu 255/35 r19 . Predtim jsem mel 18" M-Packet 245/30 r18 ( ktere mam ted jako zimni ) a musim rict , ze oproti tem 18" jsem zadnej rozdil ve ztrate vykonu nezpozoroval,prijde mi to stejne.Pokud si ale presel z 16" na 19" , tak verim ze tam uz ten rozdil bude a urcite ne maly :D
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od Beaver »

DKx píše:Na takové ryze objektivní názory jsem se přímo ptal, díky! :potlesk:

Btw. tyto nesmyslně široké, resp. ne široké, ale velké kola mám pouze a pouze kvůli vzhledu, holt za krásu se platí, ale krása to je, o tom žádná.


Pokud jsi chtel, aby te tu vsichni poplacali po zadech a rekli ti, ze je hrozne dobrej napad to nachipovat a jezdit pak se salamama na zadni naprave, tak te bohuzel zklamu. Nepatrim k lidem, co podporujou ptakoviny na autech (vetsina lidi ani nevi, jaky je pravy duvod pouzivani velkych kol a nizkoprofilovych penumatik, ovsem ziji v predstave, ze pro auto udelali nejakou super vec jejich montazi). Ono by mozna bylo desne stylove a krasne mit doma zachod z cukru, ale ze to je blbej napad bys poznal hned v tom okamziku, kdyby se to rozpustilo a chcanky by ti tekly na nohu. Ale kazdy sveho stesti strujcem.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od VRsix »

Beaver píše:Chip na starých turbokamnech ...
Rika nekdo, kdo ma v avataru E36... :)

K tematu, pokud nejses kokot, chip neni zadny problem ani ve 300 000. Jen je potreba mit mozek v hlave a o auto se starat. :)
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

#11 Příspěvek od jazet »

:lol: :lol: :lol:
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#12 Příspěvek od Beaver »

VRsix píše:
Beaver píše:Chip na starých turbokamnech ...
Rika nekdo, kdo ma v avataru E36... :)

K tematu, pokud nejses kokot, chip neni zadny problem ani ve 300 000. Jen je potreba mit mozek v hlave a o auto se starat. :)


Hluboce se ti omlouvam, Lexuse si kupuju az za rok nebo dva, E36 mam spis ze srandy jako docasne reseni mobility za par korun neb rekonstrukce baraku neni zadarmo a muj rozpocet neni nafukovaci. A je to aspon benzin :D Vtip je kazdopadne v tom, ze jeho motor ma minimalne tech 200k odjeto (pokud nema jako pulka aut u nas stoceno, v tom pripade ma dost mozna tech 300k nebo i vic) a zvyseni vykonu chip resi zvysenim tlaku, coz klade vetsi naroky na turbo, ktere mu pravdepodobne da sbohem mnohem driv, nez by mu bylo mile. Arguemnty ohledne spojky uz tu padly taky - zvysenej kroutak u nafty bud znici seriovou spojku a nebo mu to bude prokluzovat a ten vykon navic pak nevyuzije. Pokud ten chip navic udela levne, rychle a od nejakeho experta z firmy Hazel und Placal, tak mu to propali pisty (ale je fakt, ze tak blbi upravci uz nastesti temer vymizeli) a/nebo to bude kourit jak lokomotiva. Ty zvysene tlaky samozrejme nedelaji nijak zvlast dobre ani loziskum, zvlaste pak za predpokladu ze motor neni ve 100% kondici. Muzem mit v hlave mozku kolik chces, ale tohle nijak neovlivnis. Starat se muzes potom leda tak castejsi vymenou oleje (nedoporucoval bych pretahovat interval 10k) a obcasnou kontrolou chladiciho systemu, nic vic udelat nemuzes. Hrozne me bavi "tuneri" co se snazi "doladit" tu "spatne" nastavenou ECU z fabriky a tvari se u toho, ze prechytracili vsechny ty inzenyry, co na tom stravili nekolik let prace nez se jim to podarilo optimalne odladit :wink:
set_
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: úte 08.11.2011 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od set_ »

Beavre to sis sem prisel lecit komplexy ? ja myslel , ze na to mas tuning-forum :)

jinak bmw dela primo performance kit pro 120d a 320d -> http://www.bmw.cz/cz/cs/owners/accessor ... iesel.html
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#14 Příspěvek od Beaver »

Ja si komplexy lecit nepotrebuju, zareagoval jsem tu obcas spis na zjevne hovadiny :D Ale v zasade je mi to fuk, at si kazdej znici motor chipem kdyz mu to udela dobre, ja teda budu mlcet a jen se smat pod fousy :) Mimochodem, v tem pripade by mozna bylo zajimave zvazit ty kola co mas a zjistit, jaky tam je pripadne rozdil, mimo jine to jsou aspon kola ze slusneho materialu (nepredpokladam ze serie od BMW je totalni blato a u Breytonu bych to taky necekal).
set_
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: úte 08.11.2011 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od set_ »

Jo urcite by nebylo marne to zvazit,taky by me zajimalo jak velky je tam rozdil.Ty Breytony co mam ja , jsou podle me spis na design :D tam asi moc vahu neresi , ale kazdopadne to vyzkousim
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#16 Příspěvek od Selix »

Beaver píše:Ja si komplexy lecit nepotrebuju, zareagoval jsem tu obcas spis na zjevne hovadiny :D

Tak se u toho zkus chovat o neco slusneji, myslim, ze o prispevky psany s takovym pristupem tady moc lidi nestoji, byt bys mel pravdu
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#17 Příspěvek od Beaver »

Mě to žíly netrhá, jsem flegmatik. Přinejhorším tu dostanu ban a vy tu budete žít dál s úsměvem na tváři ruku v ruce a šířit světový mír :wink: A navíc pravda bývá občas krutá :lol:
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#18 Příspěvek od zlatas »

takže jsme se tu zatím v podstatě nic moc nedozvěděli :D
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#19 Příspěvek od bmwfan18 »

Tak trochu souhlasim s Beavrem, ale mohl to napsat trochu vlídněji. Příde mi nesmysl mít tak obrovská kola na 320d. S naftovym motorem s 200.000km najeto, bych se bál zdali spíš něco neodejde a moc bych neřešil zvyšování výkonu.

Každý auto je sice jiný, ale u chipování je potřeba trochu použít rozum. Zvednout krouťák a tlak v turbu se může rovnat odchodu turba a spojky. Takže dáš 10 000,- za chip, ale potom dáš x tisíc třeba za turbo a spojku.

Jestli cítíš ztrátu výkonu zkus auto diagnostikovat a spíše než do chipu investovat peníze do opravy.

Zkus si půjčit menší kola, možná zjistíš, že to pojede o hodně líp.

Každopádně příště kup šestiválec a nebudeš muset řešit chipování.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#20 Příspěvek od zlatas »

nicméně ty kola jsou zapsaný v TP,takže pokud to i výrobce schvaluje,tak to takovej nesmysl není.. ale je jasný,že výkon to ubere a spotřebu přidá.. já nějakej výkonovej rozdíl mezi 16 na zimu a 18 na léto teda nepociťuju,ale mám na všech kolech 225 a kola lehoučký,takže to asi bude tím.. zato komfortní rozdíl a to bohužel negativní tam je..a19 bude ještě jiná třída:-).. s tím čipováním..zeptal bych se několika kluků,co se tím zabejvaj,ptal bych se na fakta,né na názor..ale za mě,320D jede vzhledem k našim podmínkám minimálně dostatečně i bez čipu :wink:
Odpovědět