Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Po asi 10ti denním stání M52 točí ale nechytne (vlhkost?)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xSAFA »

Témat je tu víc než dost, ale většina z nich jsou stará a nedořešená a jiné motory, zakládám tedy nové a prosím o pomoc.

Před asi 14ti dny jsem zaparkoval auto do garáže (podzemní cca 15 st celsia venku před tím vedro) po asi 4 dnech jsem sundával nárazník do lakovny a s autem 2x popojel, při prvním startu chytlo hned ale párkrát zakolísaly otáčky, pak už ok. Dnes jsem potřeboval nastartovat a při prvním startu se to velmi zlehka škytlo ale pak už točil na prázdno. Zkontroloval jsem co se dalo, ale dál nevím. Čerpadlo natlakuje při poloze 2, z lišty stříká benzín. Pojistky OK, relátka jsem zkoušel prohazovat. Vymontoval sem i svíčky byly od benzínu, z výfuku smrdí benzín.

Jinak samo mě napadlo čidlo otáček kliky, lze jej nějak proměřit?

Ještě bych měl podotknout, že auto sem parkoval do garáže s velmi malým množstvím paliva v nádrži (cca 4 litry, teď už dolito). Napadá mě nějaká vysrážená vlhkost v nádrži, kterou mohlo nasát čerpadlo a navlhly svíce? Auto navíc přejíždělo z vedra do chladna a několik dní tam tak stálo nehnutě. Nevím možná blbost, nic podobného jsem ještě neřešil.

Potřeboval bych to vyřešit co nejdřív... díky :?
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#2 Příspěvek od Lukas92 »

nemůže být třeba špatné zapalování? davá jiskru? nebo mě tak napadá jestli nemáš třeba nějak seklou škrtící klapku (mě se u byvale octavky tdi sekla chcipaci klapka jak byla zasrana a pak to točilo na prazdno a nestartovalo že tam nešel vzduch)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Stalo se mi vícekrát něco podobné, u 520i taky, ale obecně u více benzínů. Hlavně když jen několikrát startoval, např. kvůli lepšímu místu na zaparkování, kdy ani náhodou nedošlo k ohřátí motoru. Tak jsem si vzpoměl, co se dělalo u starších, karburátorových, motorů. Pomalu sešlápnout plyn až na podlahu a startovat, třeba i 5-8 vteřin. Tím se motor provětrá od předchozích nespálených benzínových par, zaházené mokré svíčky se pokusí zapálit poněkud chudou směs a motor vždycky ( i když ne vždy ochotně) nastartoval.

Vím, že v návodu je napsáno nestlačovat plyn, že tyto motory mají vstřikování paliva místo karburátoru, jenže mě to vždy zafungovalo. I když baterka a starter dostali zabrat.
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#4 Příspěvek od Beaver »

Ono je to tam napsáno hlavně proto, že plným plynem naopak spíš nutíš motoru směs bohatou a všechen nespálený benzín se žene do výfuku a zpravidla se pochytá do katalyzátoru. Po startu pak benzín v katu blafne, což vypaluje ten aktivní povrch a katalzytátor se tím ničí. Pokud chceš motor vyvětrat tak nejlepší je zablokovat vstřikování (optimálně vytrhnout nějakou pojistku vstřiků) a trochu protočit motor startérem.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

O víkendu nakonec nebylo čas to řešit, takže žádná změna a problém přetrvává. Dnes jsem objednal nové svíce, už byl jejich čas furt jsem to odkládal... :roll: tak zitra uvidime. Dnes chci ještě omrknout pár věcí a zkusit alespoň letmo proměřit čidlo kliky. Na jednotku jsem nahlídl, vlhko tam nebylo.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Čidla otáček na vačce a klice proměřit můžeš, schéma jejich zapojení najdeš ve WDS. Fungují na principu Hallova snímače, kdy při přiblížení kovové nebo magnetické součástky k hlavě čidla se skokově změní jejich odpor.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hallova_sonda
http://www.micro.feld.cvut.cz/home/X34S ... 5.Hall.pdf

Jenže to nic neřekne o jejich kvalitě. Tohle se měří na speciálních testerech, kdy se vedle čidla otáčí hřídelem s kusem magnetu a sleduje se kdy ještě nesepne, když už sepne, kdy odepne a jaký to má odpor v otevřeném a zavřeném stavu. Takže ten laický test je skoro k ničemu. A protože to je na polovodičových součástkách, zpravidla to blbne při zahřátém motoru. Za studena ty čidla zpravidla fungují OK nebo vůbec.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

Tak čidlo otáček sem zkoušel měřit a nenaměřil sem absolutně žádný odpor což je mi divné... :roll: Na druhou stranu jsem zkoušel jiskru a tu to dává a benzín tam jde taky, takže signály to dostává, teď ještě záleží jestli dobré což už nezjistím. Uvidím co dnes s těma novýma svícema. Ještě mě napadlo teplotní čidlo na to nemůže mít vliv?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

Tak závada asi nalezena (pokud je jediná)

Konektor snímače otáček - dráty pod bužírkou

Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Hezký- ta gumová pracovka byla na konci původně oválná. Ale ten konec úplně shořel a vydrolil se. Nevím přesně jak to má e36/328, ale tohle bylo spadlé někde okolo svodů. Buď Ti to prochu podfukuje, ale i samotná teplota svodů tohle může způsobit.

Nejjednodušší by bylo z toho 3-pólu vypíchnout ty kontakty a stáhnout tu poškozenou pracovku. Potom přes vypíchnuté kontakty natáhnout novou prachovku a znova až na ty místa bez izolace přetáhnout smrštitelnou hadičku. Potom hadičku nahřeješ fénem nebo zapalovačem, až se smrští a kontakty znova správně zapíchneš do pouzdra. Tu smrštitelnou hadičku bych Ti poslal poštou, ale vypichovák Ti půjčit nemůžu. Ale bez něj ty kontakty bez poškození nevypíchneš.

Tak než seženeš nové čidlo, zkus vzít jedno brčko na limonádu, rozřízni ho žiletkou podélně a příslušné délky brčka "oblíkni" na holé dráty tak, aby část brčka byla zasunuta do otvoru v konektoru a dostatečně izolovala poškozený vodič až do té pogumované části. Případně ještě kus té gumy odstraň. Potom vezmi tavnou pistoli a pořádně to prolej a zafixuj. Není to profi, ale podle mne ta oprava čidla ten motor přežije. Ale určitě se podívej, kudy ten kabel od čidla k DME vede, měl by držet na nějakém klipu, aby se nepotloukal okolo svodů.

Proč jsi nenaměřil žádný (=nulový) odpor je jasné, dráty byly ve zkratu. A pokud byl zkrat hnědý/bílý drát totální, tak to činnost ŘJ určitě narušit mohlo.

Svíčky budou pálit i trysky stříkat, protože když DME nemá informaci od čidla kliky, vezme si info od čidla vačky. Ta se ale otáčí 2x pomaleji, takže informace od vačky není ideální z hlediska úhlového zrychlení - auto bude línější. Pokud chceš tu smrštitelnou hadičku, pošli mi adresu do SZ.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

starML: Děkuji za ochotu a rady. Smršťovací bužírky mám v garáži, ale tohle čidlo už opravovat nebudu, ještě včera sem objednal přes známého nové a dnes bych ho měl mít. Prachovku jsem na tom čidle záměrně odstřihl aby to šlo vyfotit, jinak byla bez poškození, jen mi přišlo že konektor se jaksi lehce ohýbá na kabelu, jakoby byly dráty zlomené, tak jsem tam nahlédl a ejhle... Čidlo je zapojené pod mostem sání v konektoru, ale zřejmě stářím už izolace jednotlivých žil je totálně ztvrdlá a popraskaná. Většina té izolace nejspíš odpadala, když jsem konektor provlíkal ven z motoru, ale i tak to ukazuje na to, že jeho čas vypršel a určitě tam byl zkrat i před vyjmutím.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#11 Příspěvek od BMWIIIPower »

Měl jsem to samé na vačce.
Přílohy
SDC13016.JPG
SDC13016.JPG (47.71 KiB) Zobrazeno 76 x
Odpovědět