Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

v horku nemá výkon

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ondrasetka
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#1 Příspěvek od ondrasetka »

Dobrý den.

Vypozoroval jsem, když je venku horko 30 C a víc,tak motor nemá zdaleka takový výkon, jako při normální teplotě.
Čím by to mohlo být??? Jedná se o motor 2.5 tds
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#2 Příspěvek od Lucifer »

A co dělá teplota vody ? Máš funkční elektrickou vrtuli před chladičem ?
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#3 Příspěvek od marecekoi »

No tipnul bych to na visco spojku :D
ondrasetka
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#4 Příspěvek od ondrasetka »

Teplota vody se nehne, ale tu el. vrtuli mám v háji. Ta na to může mít vliv?
Jinak jak poznám, že visco spojka je funkční?
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#5 Příspěvek od ARMAN »

při provozni teplotě motoru sroluj noviny a pokus se zastavit vrtuli spojky, pokud se zastavi je viska v haji, samozřejmě opatrně ať nezlomiš vtuli :)

ja jsem taky měl sniženy vykon za teplyho počasi a viska funěla furt dokola(byla ale zdrava) byl zaneseny chladič po vyměně chladiče ktery akorat vhod začal tect to zmizelo

tady borec použiva prsty to bych nedporučoval pokud je zdrava bude to bolet :D http://www.youtube.com/watch?v=YJXtYZeyED0

takhle je to spravně http://www.youtube.com/watch?v=qUN17UEUWmc
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#6 Příspěvek od kourk »

pokud visco spojka není sepnutá... to znamená že motor má třeba provozní teplotu... ale stačí se chladit normálně oběhem vody... tak vrtule by mela jít novinama zastavit normálně. pokud se motor začne zahřívat víc... tak visco spojka sepne a až teprv by nemela jít zastavit vrtule. visco spojka reaguje na teplotu vzduchu který jde od chladiče.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

ARMAN: nepíšeš to úplně dobře... Při běžných provozních podmínkách je většinou za jízdy visca neseplá a vrtule se jen volně otáčí. Visca (zánovní) např u mě spíná především ve vedrech až po zastavení/popojíždění, kdy se ke chladiči nedostává nápor vzduchu.

Pokud chceš vyzkoušet tak v těch vedrech okolo 30st auto pořádně prožeň, pak zastav, otevři si kapotu (jde to poznat i bez toho) a vytáčej auto na místě v tomto případě by měla visca určitě sepnout, jde to poznat sluchem auto pak po přidání má zvuk trošku jak kamion. :) Jinak to jde taky tak, že u zahřátého motoru na místě si vrtuli zastavíš třeba těma novinama a budeš ji držet za lopatku zastavenou. Někdo ti pak bude přidávat a motor zahřívat, měl bys po chvíli cítit jak má vrtule snahu se začít chytat až ji jednoduše neudržíš. Hlavně opatrně na ty ruky. :)
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#8 Příspěvek od ARMAN »

mate pravdu nenapsal jsem to přesně, viska by měla byt v zaběru neboli funět :oops:
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od Beaver »

Nevim jak u Brambor, ale me u Supry kdyz v horku a vetsinou taky pri stani na miste sepnula viskospojka vrtuli, tak to cloveku bylo schopny ufouknout cepici, stacilo se nad to naklonit. Ruku bych do toho urcite nestrkal. Ono to stejne za jizdy nema moc duvod spinat, chladi se to naporem, spojka se tedy zavira jen kdyz je skutecne velmi teplo a nebo kdyz auto stoji a nebo pripadne kdyz chladic uz stoji za pytel a teplota leze moc nahoru i za beznych podminek.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#10 Příspěvek od Lucifer »

Ta elektrická vrtule pomáhá. Kolikrát když jsem svoje TDSo prohnal zastavil tak jsem slyšel vrtuli vepředu jak jela. Zkusit tu viscu a ještě zkusit dát dohromady tu elektrickou nebo ten chladič.
ondrasetka
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#11 Příspěvek od ondrasetka »

Tak ta visco spojka se po naskočení motoru unáší a rukou ji nezastavim. Jedině přes hadr, aby to tak nebolelo :lol: A když ji pustim, tak se poměrně brzo zase roztoči.

Chladič mám rok starý, takže v něm asi takys problém nebude...

Zkusim se ještě podívat na tu elektro - vrtuli.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#12 Příspěvek od Lucifer »

Ta elektrická má čidlo teploty na hlavě. Spíná až když se ručka teploměru dostává pár minut přes 12tou hodinu. Z hlavy teď vůbec nevím kolik to je ale stupňů :ja_nic:

Jinak ta elektro fakt jen spíná až když se auto nestíhá chladit jinak je v klidu
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1734
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od paca »

tak ta elektro vrtule je tam snad hlavně kvůli klimě, ne?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#14 Příspěvek od Lucifer »

Není tam kvůli klimě ale kvůli tomu aby pomohla když se nestíhá auto uchladit proudem vzduchu nebo když stojíš ve vedru v zácpě. Ta vrtule má čidlo na hlavě motoru a je spínaná tím. Jestli se zapne když běží klima tak je to kvůli tomu, že chladič klimy ohřeje vodu natolik, že sepne čidlo.
ondrasetka
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#15 Příspěvek od ondrasetka »

Já jsem si taky myslel, že je tam kvuli klime. Každopádně ji mám zadřenou, ani s ní nehnu....
Díky za rady
ondrasetka
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#16 Příspěvek od ondrasetka »

Jestě k tý elektro vtruli. Jak nejsnáze ji vyndat? horem nebo spodem? Má s tim někdo s Vás zkušenosti?
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#17 Příspěvek od Figa »

Jde to jen když sundáš nárazník, pak drží na 4 šroubech a tam je dobré si vycvaknout ledvinky je k nim pak lepší přístup. Dělal jsem to před 14ti dny :)
ondrasetka
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#18 Příspěvek od ondrasetka »

nekecej, to fakt musí celej nárazník dolů? myslíš , že bych ho spodem nevyrval?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#19 Příspěvek od Lucifer »

Tak nárazník je dole za pár chvil :)
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#20 Příspěvek od Figa »

Nevyrval prostě to nejde. Taky jsem se tomu bránil.
Odpovědět