Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
v horku nemá výkon
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
při provozni teplotě motoru sroluj noviny a pokus se zastavit vrtuli spojky, pokud se zastavi je viska v haji, samozřejmě opatrně ať nezlomiš vtuli 
ja jsem taky měl sniženy vykon za teplyho počasi a viska funěla furt dokola(byla ale zdrava) byl zaneseny chladič po vyměně chladiče ktery akorat vhod začal tect to zmizelo
tady borec použiva prsty to bych nedporučoval pokud je zdrava bude to bolet
http://www.youtube.com/watch?v=YJXtYZeyED0
takhle je to spravně http://www.youtube.com/watch?v=qUN17UEUWmc

ja jsem taky měl sniženy vykon za teplyho počasi a viska funěla furt dokola(byla ale zdrava) byl zaneseny chladič po vyměně chladiče ktery akorat vhod začal tect to zmizelo
tady borec použiva prsty to bych nedporučoval pokud je zdrava bude to bolet

takhle je to spravně http://www.youtube.com/watch?v=qUN17UEUWmc
pokud visco spojka není sepnutá... to znamená že motor má třeba provozní teplotu... ale stačí se chladit normálně oběhem vody... tak vrtule by mela jít novinama zastavit normálně. pokud se motor začne zahřívat víc... tak visco spojka sepne a až teprv by nemela jít zastavit vrtule. visco spojka reaguje na teplotu vzduchu který jde od chladiče.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
ARMAN: nepíšeš to úplně dobře... Při běžných provozních podmínkách je většinou za jízdy visca neseplá a vrtule se jen volně otáčí. Visca (zánovní) např u mě spíná především ve vedrech až po zastavení/popojíždění, kdy se ke chladiči nedostává nápor vzduchu.
Pokud chceš vyzkoušet tak v těch vedrech okolo 30st auto pořádně prožeň, pak zastav, otevři si kapotu (jde to poznat i bez toho) a vytáčej auto na místě v tomto případě by měla visca určitě sepnout, jde to poznat sluchem auto pak po přidání má zvuk trošku jak kamion.
Jinak to jde taky tak, že u zahřátého motoru na místě si vrtuli zastavíš třeba těma novinama a budeš ji držet za lopatku zastavenou. Někdo ti pak bude přidávat a motor zahřívat, měl bys po chvíli cítit jak má vrtule snahu se začít chytat až ji jednoduše neudržíš. Hlavně opatrně na ty ruky. 
Pokud chceš vyzkoušet tak v těch vedrech okolo 30st auto pořádně prožeň, pak zastav, otevři si kapotu (jde to poznat i bez toho) a vytáčej auto na místě v tomto případě by měla visca určitě sepnout, jde to poznat sluchem auto pak po přidání má zvuk trošku jak kamion.


Nevim jak u Brambor, ale me u Supry kdyz v horku a vetsinou taky pri stani na miste sepnula viskospojka vrtuli, tak to cloveku bylo schopny ufouknout cepici, stacilo se nad to naklonit. Ruku bych do toho urcite nestrkal. Ono to stejne za jizdy nema moc duvod spinat, chladi se to naporem, spojka se tedy zavira jen kdyz je skutecne velmi teplo a nebo kdyz auto stoji a nebo pripadne kdyz chladic uz stoji za pytel a teplota leze moc nahoru i za beznych podminek.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00