Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36: Topení stále topí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, v autě mám automatickou manuální dvouzónovou klimatizaci.
Cca týden zpět jsem zaznamenal, že přestala regulovat na nastavenou teplotu.
Nyní je systém nastaven tak, že neustále topí naplno (není to vůbec příjemné).
Nyní je nastavena teplota na nejnižší polohu, což by mělo vždy foukat studený vzduch bez ohledu na vnitřní teplotu,ale bohužel fouká stále jen horký vzduch.
špatná funkce se projevuje, pokud je ofuk na nohy a nebo na čelní sklo. Ofuk na posádku lze regulovat zvláště a ten funguje (tedy až na tu klimatizaci).
Další věc je, že nejde zapnout ani klimatizace (nesepne ani kompresor).
Neví někdo čím by to mohlo být? špatný ovládací modul? spálené motorky ovládání (ale oba najednou)?
Jde systém nějak prověřit?
Cca týden zpět jsem zaznamenal, že přestala regulovat na nastavenou teplotu.
Nyní je systém nastaven tak, že neustále topí naplno (není to vůbec příjemné).
Nyní je nastavena teplota na nejnižší polohu, což by mělo vždy foukat studený vzduch bez ohledu na vnitřní teplotu,ale bohužel fouká stále jen horký vzduch.
špatná funkce se projevuje, pokud je ofuk na nohy a nebo na čelní sklo. Ofuk na posádku lze regulovat zvláště a ten funguje (tedy až na tu klimatizaci).
Další věc je, že nejde zapnout ani klimatizace (nesepne ani kompresor).
Neví někdo čím by to mohlo být? špatný ovládací modul? spálené motorky ovládání (ale oba najednou)?
Jde systém nějak prověřit?
- Přílohy
-
- IMAG0076_1.jpg (65.96 KiB) Zobrazeno 1695 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv 27.10.2011 00:00
- Bydliště: Stary Plzenec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
S vemtilator nastesti nemam zadne problemy, ten funguje bez problemu.
Dnes to zkusim rozdelat, doufam ze to bude jen nejake tahlo jak tu pisete,
Ale u meho auto mam takovy pocit ze dokaze foukat studeny vzduch i na sklo,
jelokoz temer vyhradne pouzivam ofuk jen na skla (nemam rad primy vanek do ksichtu).
Ale bohuzel pres zimu uz si to presne nepamatuju.
Jinak u me to vzdy regulovalo vychazejici vzduch na zadanou hodnotu, nevite nekdo
jake parametry ma cidlo teploty v tom panelu topeni.
Jezka a podobne veci moje auto nema, ma jeste predradny odpor pro ovladani ventilatoru.
Kouknu na to a pak dam report
Dnes to zkusim rozdelat, doufam ze to bude jen nejake tahlo jak tu pisete,
Ale u meho auto mam takovy pocit ze dokaze foukat studeny vzduch i na sklo,
jelokoz temer vyhradne pouzivam ofuk jen na skla (nemam rad primy vanek do ksichtu).
Ale bohuzel pres zimu uz si to presne nepamatuju.
Jinak u me to vzdy regulovalo vychazejici vzduch na zadanou hodnotu, nevite nekdo
jake parametry ma cidlo teploty v tom panelu topeni.
Jezka a podobne veci moje auto nema, ma jeste predradny odpor pro ovladani ventilatoru.
Kouknu na to a pak dam report
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
človeče dle mě máš bud zaseklé ventily a jsou pořád otevřené, takže do chladiče topení jde neustále teplá voda, nebo máš zaprášené čidlo v panelu topení
ventily pro topení, najde v motorovém prostoru, na straně řidiče hnedka na na zdi u kabiny...když se podíváš na černé hadice co vedou teplou do kabiny tak na ně narazíš. Sou to takové dva kloboučky/válečky vedle sebe
a co se tíče klimatizace, že nejde spustit. Tak za to může asi tlakové čidlo...možná ty přes zimu uteklo médium. Poradil bych kde čidlo hledat, ale sám netuším, kde je u klimatizace v e36. Každopádně kdyby jsi ho vyndal, tak ty to médiu uteče tak či tak...když zajdeš na doplnění klimi, tak ty ji můžou naplnit a před naplněním odzkoušet tlakem zdali nemáš někde dírku. Odzkoušení tlaku je v mnoha dílnách zadarmo
ventily pro topení, najde v motorovém prostoru, na straně řidiče hnedka na na zdi u kabiny...když se podíváš na černé hadice co vedou teplou do kabiny tak na ně narazíš. Sou to takové dva kloboučky/válečky vedle sebe
a co se tíče klimatizace, že nejde spustit. Tak za to může asi tlakové čidlo...možná ty přes zimu uteklo médium. Poradil bych kde čidlo hledat, ale sám netuším, kde je u klimatizace v e36. Každopádně kdyby jsi ho vyndal, tak ty to médiu uteče tak či tak...když zajdeš na doplnění klimi, tak ty ji můžou naplnit a před naplněním odzkoušet tlakem zdali nemáš někde dírku. Odzkoušení tlaku je v mnoha dílnách zadarmo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se dnes na to trochu podival a zjistil jsem, ze Jamall mel nejspise pravdu.
Rozpojil jsem koncovku na ventily topeni v motorovem prostoru a pote jsem meril, jake napeti leze do toho ventilu. Jsou tam 3 piny. A pokud jsem reguloval teplotu na panelu topeni, menila se uroven napeti (vzdy skokove z 0V na 12V). Zjistil jsem ze jsou vzdy ovladany oba ventily najednou a stejnou urovní napětí.
Pote jsem zkusil jeste promerit odpor elektorventilu na topení a nasel jsem kombinaci, kdy jeden elektroventil vykazoval odpor cca 20 Ohmů, ale druhy elektroventil nevykazoval žádný odpor, takže je nejspíše spálený. První elektroventil po připojení 12V pěkně cvakal, ale ten druhý byl mrtvý.
Neví někdo jaké je přesně řízení toho ventilu? A jak se ten ventil dá vydělat, stačí povolit ty 3 gumové hadice a pak půjde ven, a nebo nebo je to ještě nějak komplikovanější? Je k němu totiž strašně špatný přístup.
S tou klimatizací asi zajedu na doplnění, už loni to mělo slabší účinek, takže klidně mohl poklesnou tlak, jen jsem chtěl vědět, zda to nemůže souviset s tímto problémem.
Jen by mě ještě zajímalo, jak je to vevnitř udělané, že u ofuku z palubní desky (nad rádiem) lze i nyní řídit bezproblemů teplotu, stačí jen potočit kolečkem.
Rozpojil jsem koncovku na ventily topeni v motorovem prostoru a pote jsem meril, jake napeti leze do toho ventilu. Jsou tam 3 piny. A pokud jsem reguloval teplotu na panelu topeni, menila se uroven napeti (vzdy skokove z 0V na 12V). Zjistil jsem ze jsou vzdy ovladany oba ventily najednou a stejnou urovní napětí.
Pote jsem zkusil jeste promerit odpor elektorventilu na topení a nasel jsem kombinaci, kdy jeden elektroventil vykazoval odpor cca 20 Ohmů, ale druhy elektroventil nevykazoval žádný odpor, takže je nejspíše spálený. První elektroventil po připojení 12V pěkně cvakal, ale ten druhý byl mrtvý.
Neví někdo jaké je přesně řízení toho ventilu? A jak se ten ventil dá vydělat, stačí povolit ty 3 gumové hadice a pak půjde ven, a nebo nebo je to ještě nějak komplikovanější? Je k němu totiž strašně špatný přístup.
S tou klimatizací asi zajedu na doplnění, už loni to mělo slabší účinek, takže klidně mohl poklesnou tlak, jen jsem chtěl vědět, zda to nemůže souviset s tímto problémem.
Jen by mě ještě zajímalo, jak je to vevnitř udělané, že u ofuku z palubní desky (nad rádiem) lze i nyní řídit bezproblemů teplotu, stačí jen potočit kolečkem.
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
ten ofuk nad rádiem je nejblíž záklopce která je regulována přímo na tom ofuku...otevírá prostor v boxu topení, před chladičem topení, takže tím kolečkem můžeš regulovat množství vzduchu, který do kabiny přichází bud ohřátí přes chladič, nebo čerství vzduch, který ještě neprošel chladičem. Proto to na tom středovém ofuku pocituješ nejvíc...je tam krátká trasa, kde se ten vzduch může smíchat
V případě, že na panelu topení navolíš pravím kolečkem foukáni na okno, tak se táto záklopka otevře pokaždé naplno, bez možnosti její regulace, tím kolečkem na tom ofuku
Takže když máš nastavené foukání třeba na nohy, dejme tomu teplí vzduch, tak z průduchů na okno můžeš nechat proudit vzduch zvenčí, nebo ho natvrdo zavřít. Červená na tom kolečku co je na ofuku znamená zavřeno, modrá otevřeno
V případě, že na panelu topení navolíš pravím kolečkem foukáni na okno, tak se táto záklopka otevře pokaždé naplno, bez možnosti její regulace, tím kolečkem na tom ofuku
Takže když máš nastavené foukání třeba na nohy, dejme tomu teplí vzduch, tak z průduchů na okno můžeš nechat proudit vzduch zvenčí, nebo ho natvrdo zavřít. Červená na tom kolečku co je na ofuku znamená zavřeno, modrá otevřeno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Opět díky to Jamall, za objasnění středového ofuku, myslel jsem si, že je to tam uděláno nějak napřímo mimo topení, ale nebyl jsem si jist, nyní je to již jasné.
Ta klima nesepne právě ani klimakompresor, to bylo to prní co jsem pozoroval, doufám, že doplnění klimy to vyřeší.
Více mně štve ten asi "zaseklý" ventil topení, díval jsem se že je tam přístup uplně na ...., a sundávat sání se mi moc nechce. nemá někdo nějaký návod jak na to?
Ta klima nesepne právě ani klimakompresor, to bylo to prní co jsem pozoroval, doufám, že doplnění klimy to vyřeší.
Více mně štve ten asi "zaseklý" ventil topení, díval jsem se že je tam přístup uplně na ...., a sundávat sání se mi moc nechce. nemá někdo nějaký návod jak na to?
Stačí povolit ty hadice. Ventily jsou nasunuté do gumy takže se neboj zabrat. Já jsem to dělal teď o výkendu. Je tam málo místa ale dá se to udělat bez jaké koliv větší demontáže okolních věcí.
Až budeš mít ventil venku tak ho připoj kabelem k 12V baterii a on cvakne uvidíš jestli jsou v chodu oba ventily nebo ne-e. Ještě než pujdeš koupit nový tak zkus ten tvůj rozebrat a vyčistit bývaj zarezlé. Když by jsi ho nemohl sehnat napiš sz.
Až budeš mít ventil venku tak ho připoj kabelem k 12V baterii a on cvakne uvidíš jestli jsou v chodu oba ventily nebo ne-e. Ještě než pujdeš koupit nový tak zkus ten tvůj rozebrat a vyčistit bývaj zarezlé. Když by jsi ho nemohl sehnat napiš sz.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se k tomu opět po delší době dostal a pokusil se to opravit.
Jeden ventil chodil bez problemů ale druhý se ani nepohnul a vykazoval nekonečný odpor.
celý ventil jsem rozebral a zjistil, že je jeden konec jedné cívky je utržený. Bohužel to byl konec, který začínal ve sředu cívky. Tak jsem převinul cívku, přeletoval napojení a ventily opět chodí a teplotu lze opět regulovat.
Díky všem za pomoc.
Jeden ventil chodil bez problemů ale druhý se ani nepohnul a vykazoval nekonečný odpor.
celý ventil jsem rozebral a zjistil, že je jeden konec jedné cívky je utržený. Bohužel to byl konec, který začínal ve sředu cívky. Tak jsem převinul cívku, přeletoval napojení a ventily opět chodí a teplotu lze opět regulovat.
Díky všem za pomoc.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4041
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260
Ahoj, já jsem dnes když trochu přituhlo zjistil, že mám problém s tím, že když zapnu ofuk oken a dám na teplou, tak auto topí (sice žádná sláva ale to pí [to by mohlo být čím, že topí málo?]), ale když přepnu z ofuku oken na ofuk jako přímo na řidiče a spolujezdce, tak se z průduchá valí jen ledovej vzuch
. Nevíte čím by to mohlo být? Jinak mám obyč. ty 3 ruční kolečka bez klimy.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv 27.10.2011 00:00
- Bydliště: Stary Plzenec
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4041
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv 27.10.2011 00:00
- Bydliště: Stary Plzenec
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4041
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260