Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Špatná spojka vs. ASC má to souvislost?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
jezdimjakodrak
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od jezdimjakodrak »

Mám e36 328i když na to při akceleraci hrknu rozsviti se asc a sviti a nejde vypnout, když to vypnu a zas nastartuju tak zhasne a je to ok opět do doby když tomu naložím při zrychlení.

Má otázka zní, mám spojku na hraně, že když je zahřátá tak při větším zrychlení proklouzne, může mít toto vliv na to že se to rozsvítí?

Jinak jsem zde našel příspěvek, že to je unavenýma silentblokama motoru a přovodovky, jde mi o to abych je neměnil zbytečně a pak zjistil že to je spojkou. Děkuji Všem.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud se rozjíždíš "jako drak", tak se Ti protočí zadní kola, kdyžto přední kola se odvalují normálně. Tím vznikne větší rozdíl úhlových rychlostí mezi předními a zadními koly, než systém ASC toleruje a rozsvítí se Ti kontrolka a možná to i stáhne (mělo by) výkon motoru. Při rychlosti pod 5km/hod by to mělo zhasnout samo. Tak pomalu asi nejezdíš, ale jednou to vyzkoušej. :D
jezdimjakodrak
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od jezdimjakodrak »

Nějak jsem nepostřehnul odpověď na mou otázku, asc se mi rozsviti a nejde vypnout což kdyby to fungovalo správně tak se jen rosviti a zase v klidu zhasne.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#4 Příspěvek od Jamall »

u tebe má tuto závadu má na svědomí pravděpodobně mikrospínač, co máš na spojkovém pedálu...zkus ho vyměnit a pak dej vědět.

Někdy tu samou závadu vyvolá i uhnilá kostra. Když hrkneš s autem, kostříci žíla se "odlepí" ale když se rychlost ustálí, už nedojde k slepení s kostrou
mys_iak
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#5 Příspěvek od mys_iak »

a co vypisuje diagnostika? nebude problem so senzorom ABS/ASC... na zadnej naprave...
jezdimjakodrak
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od jezdimjakodrak »

uhnilá kostra nepřipadá v úvahu, auto nemá korozi. na šterku je asc v pořádku, takže čidlo to taky nebude.. mikrospínač můžu omrknout, ale v tom případě by mi ani nešli světla na zpátečku.?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#7 Příspěvek od Jamall »

myslím ten spínač co je hnedka pod pedálem. Jak se neustále mačká, tak časem odejde a poznáš to až když pustíš rychle pedál...uvnitř se té kontakty už neumí poskládat...sepnout

Že by ty uhnila kostra i na autě které je v top stavu není nic neobvyklého. Obzvláště když je kostra u zadních světel, nebo pod kobercem
jezdimjakodrak
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od jezdimjakodrak »

Dobře, zatím díky, omrknu to a dám vědět. :)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od xSAFA »

O jakém mikrospínači je tu řeč? :?: Moje e36 žádný mikrospínač pod plynovým pedálem nemá a vlastně ani netuším k čemu by měl pro ASC sloužit... ASC (T) funguje jednoduše na porovnávání otáček kol, když se zadní kola otáčí rychleji tak se přiškrtí klapka a tím ubere plyn (přibrzdí jednotlivá zadní kola) s plynovým pedálem to nemá nic společného.

Než složitě laborovat ověřil bych nejdříve stav silentbloků motoru, jeden bývá urvaný díky velkému namáhání rotující hmoty motoru a klopnému efektu, kdy se při prudkém vytočení má snahu vytrhnout na stranu. Pokud je silentblok urvaný motor začne při prudším rozjezdu docela cestovat a právě tohle způsobuje trvalé rozsvícení kontrolky ASC do příštího znovu nastartování. Proč tomu tak je netuším, ale tenhle problém byl nejen u mě ale už se to tu řešilo mnohokrát. Silentbloky by se mohlo dát vyzkoušet tak, že vezmeš dva siláky a a zkusíte motorem houpat příčně do stran, měl by pružit ale nemělo by se dat s ním pohnout do strany.
jezdimjakodrak
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od jezdimjakodrak »

Tak silentbloky mám na kaši, takže mám jasno. Díky moc :)
Odpovědět