Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dvojhmot. setrvačník
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: úte 06.11.2007 01:00
- Bydliště: Horoměřice
- Kontaktovat uživatele:
milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
Jestli ti muzu radit tak do toho, pouzit setrvacnik z jinyho auta bych urcite nesla, muze se treba zdanlive zdat stejny ale muze mit trochu jiny specifikace a muzes mit problem. Jde hlavne o to, ze kdyz se ti cokoli pak stane tak ti nikdo neuzna reklamaci, pokud namontujes dil, ktery dodavatel v katalogu na to auto neudava. Ale setrvacnik, co potrebujes dela LUK akorat stoji dardu...asi 19 tis bez DPH (MOC)
milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
napis poslednich 7 cisel tveho vinu, kouknu se
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
Máš 240mm spojku předpokládám, tam to je stejný s 323i do 10/95. Pokud chceš jetej setrvák, zkus tel. 608 971 879, nějaký 240mm z 2,8i tam měl. Já od něj bral na 323i 228mm setrvák, ještě ho nemám na autě, protože mi teď už dva měsíce stojí kvůli úřednímu šimlu ťuknutý v garáži, ale jeví se OK.
3' E36
Convertible
323i (M52)
328i (M52)
Coupe
323i (M52)
328i (M52)
Saloon
323i (M52)
328i (M52)
Touring
328i (M52)
5' E39
Saloon
528i (M52)
Touring
528i (M52)
7' E38
Saloon
728i (M52)
Z3 E36
Coupe
Z3 2.8 (M52)
Roadster
Z3 2.8 (M52)
u e36 323 od 6/95 do 11/95
u e36 328 od 10/94 do 4/99
u e39 528 od 2/95 do 9/97
u e38 728 od 3/95 az 9/97
u Z3 coupe 5/97 a 9/98
Convertible
323i (M52)
328i (M52)
Coupe
323i (M52)
328i (M52)
Saloon
323i (M52)
328i (M52)
Touring
328i (M52)
5' E39
Saloon
528i (M52)
Touring
528i (M52)
7' E38
Saloon
728i (M52)
Z3 E36
Coupe
Z3 2.8 (M52)
Roadster
Z3 2.8 (M52)
u e36 323 od 6/95 do 11/95
u e36 328 od 10/94 do 4/99
u e39 528 od 2/95 do 9/97
u e38 728 od 3/95 az 9/97
u Z3 coupe 5/97 a 9/98
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Zdravim,
temat o setrvacniku je tady vic, nez dost, takze nove zakladat nebudu. Vetsinu jsem precetl, ale priznavam, ze v tom mam zmatek. Mam moznost koupit malo jety setrvacnik a spojku od firmy LUK. Bylo to v e36 320i. Ja mam 323i (1997). Na foru jsem se dovezel, ze byl jiny prumer (i vaha?) u 323 do roku 95 a pozdeji, jina spojka, ze se lisi i setrvacniky pro auta s klimou a bez... Muze mi prosim nekdo potvrdit, jaky prumer a vaha setrvacniku do me 323i 97' patri a jestli by byl setvak z 320i pouzitelny? Diky
temat o setrvacniku je tady vic, nez dost, takze nove zakladat nebudu. Vetsinu jsem precetl, ale priznavam, ze v tom mam zmatek. Mam moznost koupit malo jety setrvacnik a spojku od firmy LUK. Bylo to v e36 320i. Ja mam 323i (1997). Na foru jsem se dovezel, ze byl jiny prumer (i vaha?) u 323 do roku 95 a pozdeji, jina spojka, ze se lisi i setrvacniky pro auta s klimou a bez... Muze mi prosim nekdo potvrdit, jaky prumer a vaha setrvacniku do me 323i 97' patri a jestli by byl setvak z 320i pouzitelny? Diky
Před měsícem jsem řešil setrvák i spojku na mé 328čce a 2měsíce před tím jsem četl všechno možné o možných variantách.328i má setrvačník o průměru 240mm a váze myslim okolo 11kg 323 po roce 95 má stejný setrvačník jako 328i.Jestli je to s klimou nebo bez je úplně jedno.Další variantou je jednohmotý setrvačník z 325ky o průměru myslim 225mm kde je potřeba sehnat spojku s odpruženou lamelou o průměru 225mm+ startér z E30ky,ale jak jsem se dočetl je to trošku downgrade jelikož půjde krouťák o 30nm dolů.Pokud mohu doporučit tak koupit setrvák i spojku novou a člověk má na hodně dlouho vystaráno.Napiš členovi Nowic, má bezkonkurenční ceny co jsem kde hledal.Tak doufám, že jsem nějakym způsobem pomohl 

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
marecekoi píše:... variantou je jednohmotý setrvačník z 325ky o průměru myslim 225 mm kde je potřeba sehnat spojku s odpruženou lamelou o průměru 225 mm + startér z E30ky, ale jak jsem se dočetl je to trošku downgrade jelikož půjde krouťák o 30 Nm dolů ...


328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím s poslední větou. Motor nejen že jde rychleji "do otáček", ale i rychleji "padá dolů" a lépe se pak řadí. Na absolutní hodnoty kroutícího momentu hmotnost setrvačníku nemá vliv.
Nevýhodou odlehčení je lehké zvýšení vibrací, u šestiválců takřka neznatelně, a následně nepatrně zvýšené opotřebení převodovky a diferenciálu torzními kmity.
První motory M20 a M30 byly vyráběny se setrvačníky 6,5 kg a jimi vybavené vozy najezdily bezproblémově statisíce km. Pak zženšitilí metrosexuálové, šťouraví novináři a jiné buzny si donutili recenzemi a testy aut výrobce k montáži dvouhmotových těžkých setrvačníků, což je podobná zhovadilost jako dvouplášťové kulové čepy rameno-těhlice u E36, u kterých se trhá pryžové propojení vnějšího a vnitřního pláště a auto pak plave a i když je čep jakože OK, řízení je jakoby "gumové" a nepřesné.
Nevýhodou odlehčení je lehké zvýšení vibrací, u šestiválců takřka neznatelně, a následně nepatrně zvýšené opotřebení převodovky a diferenciálu torzními kmity.
První motory M20 a M30 byly vyráběny se setrvačníky 6,5 kg a jimi vybavené vozy najezdily bezproblémově statisíce km. Pak zženšitilí metrosexuálové, šťouraví novináři a jiné buzny si donutili recenzemi a testy aut výrobce k montáži dvouhmotových těžkých setrvačníků, což je podobná zhovadilost jako dvouplášťové kulové čepy rameno-těhlice u E36, u kterých se trhá pryžové propojení vnějšího a vnitřního pláště a auto pak plave a i když je čep jakože OK, řízení je jakoby "gumové" a nepřesné.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition