Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dvojhmot. setrvačník

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko

#1 Příspěvek od milas »

Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.
ewelynea
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Horoměřice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ewelynea »

milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.


Jestli ti muzu radit tak do toho, pouzit setrvacnik z jinyho auta bych urcite nesla, muze se treba zdanlive zdat stejny ale muze mit trochu jiny specifikace a muzes mit problem. Jde hlavne o to, ze kdyz se ti cokoli pak stane tak ti nikdo neuzna reklamaci, pokud namontujes dil, ktery dodavatel v katalogu na to auto neudava. Ale setrvacnik, co potrebujes dela LUK akorat stoji dardu...asi 19 tis bez DPH (MOC)
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#3 Příspěvek od bavo »

328 nemá stejnou spojku s žádným jiným motorem,aspoň podle ETK a MJAuto. Řekl bych že máš docela problém,kterej ti zrovna nezávidím,za cenu toho novýho setrváku koupíš celej motor..
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#4 Příspěvek od Killca »

milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.

napis poslednich 7 cisel tveho vinu, kouknu se
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

milas píše:Nevíte náhodou někdo jestli do 2,8l M52 pasuje setrvačník i z jiného modelu? Koukal jsem do ETK a porovnával a vždy se trochu liší hmotností, ale jestli jsou rozměrově stejný nevím kde bych našel, jestli máte někdo zkušenost tak díky za každou radu.


Máš 240mm spojku předpokládám, tam to je stejný s 323i do 10/95. Pokud chceš jetej setrvák, zkus tel. 608 971 879, nějaký 240mm z 2,8i tam měl. Já od něj bral na 323i 228mm setrvák, ještě ho nemám na autě, protože mi teď už dva měsíce stojí kvůli úřednímu šimlu ťuknutý v garáži, ale jeví se OK.
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko

#6 Příspěvek od milas »

Díky moc všem. Poslední čísla vin:ER45074
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od Killca »

3' E36
Convertible
323i (M52)
328i (M52)
Coupe
323i (M52)
328i (M52)
Saloon
323i (M52)
328i (M52)
Touring
328i (M52)

5' E39
Saloon
528i (M52)
Touring
528i (M52)

7' E38
Saloon
728i (M52)

Z3 E36
Coupe
Z3 2.8 (M52)
Roadster
Z3 2.8 (M52)

u e36 323 od 6/95 do 11/95
u e36 328 od 10/94 do 4/99
u e39 528 od 2/95 do 9/97
u e38 728 od 3/95 az 9/97
u Z3 coupe 5/97 a 9/98
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko

#8 Příspěvek od milas »

Díky moc. :wink:
Kedyson
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 07.09.2006 00:00

#9 Příspěvek od Kedyson »

Zdravim,

temat o setrvacniku je tady vic, nez dost, takze nove zakladat nebudu. Vetsinu jsem precetl, ale priznavam, ze v tom mam zmatek. Mam moznost koupit malo jety setrvacnik a spojku od firmy LUK. Bylo to v e36 320i. Ja mam 323i (1997). Na foru jsem se dovezel, ze byl jiny prumer (i vaha?) u 323 do roku 95 a pozdeji, jina spojka, ze se lisi i setrvacniky pro auta s klimou a bez... Muze mi prosim nekdo potvrdit, jaky prumer a vaha setrvacniku do me 323i 97' patri a jestli by byl setvak z 320i pouzitelny? Diky
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No tak záleží zase ze který 320i :roll:

Resp. rozměrově se zdají být stejný, ale ETK čísílko se na konci liší..
Kedyson
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 07.09.2006 00:00

#11 Příspěvek od Kedyson »

Totic píše:No tak záleží zase ze který 320i :roll:

Resp. rozměrově se zdají být stejný, ale ETK čísílko se na konci liší..


Koukal jsem na setrvacniky LUK. Je fakt, ze kod produktu se lisi u 320, 323 do 95 i 323 po 95. Nikde se ale uz nepise, jestli se opravdu rozmerove a vahove lisi
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od marecekoi »

Před měsícem jsem řešil setrvák i spojku na mé 328čce a 2měsíce před tím jsem četl všechno možné o možných variantách.328i má setrvačník o průměru 240mm a váze myslim okolo 11kg 323 po roce 95 má stejný setrvačník jako 328i.Jestli je to s klimou nebo bez je úplně jedno.Další variantou je jednohmotý setrvačník z 325ky o průměru myslim 225mm kde je potřeba sehnat spojku s odpruženou lamelou o průměru 225mm+ startér z E30ky,ale jak jsem se dočetl je to trošku downgrade jelikož půjde krouťák o 30nm dolů.Pokud mohu doporučit tak koupit setrvák i spojku novou a člověk má na hodně dlouho vystaráno.Napiš členovi Nowic, má bezkonkurenční ceny co jsem kde hledal.Tak doufám, že jsem nějakym způsobem pomohl :wink:
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od marecekoi »

Jinak setrvačník novej od Luku se dá sehnat za +- 8tis. kč
Kedyson
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 07.09.2006 00:00

#14 Příspěvek od Kedyson »

Diky! :thumbsup:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

marecekoi píše:... variantou je jednohmotý setrvačník z 325ky o průměru myslim 225 mm kde je potřeba sehnat spojku s odpruženou lamelou o průměru 225 mm + startér z E30ky, ale jak jsem se dočetl je to trošku downgrade jelikož půjde krouťák o 30 Nm dolů ...

8O Změnou setrváku a startéru klesne kroutící moment? 8O
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO

#16 Příspěvek od Morte »

myslim, že spíš ne... :lol:

ale mám technickou- dá se vyměnit dvouhmota za jednohmotu ze stejné motorizace, bez úprav? Samozřejmě s odpovídající spojkou...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#17 Příspěvek od ACDC »

Taky mi to je divné. Nebo přenášený moment?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#18 Příspěvek od Lucifer »

Taky už jsem to tu četl, že to sníží nebo zvýší krouťák :!: Jak je to ale možný mi hlava nějak nepobrala :D jestli kvůli váze :ja_nic:
cleman
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pát 29.04.2011 00:00

#19 Příspěvek od cleman »

podle toho co jsem prošel témata tak to fakt tak je. Veme to něco dole kvůli setrvačnosti vzhledem k váze a přidá nahoře. Motor se nemusí prát s hmotností setrváku a roztáčí se rychleji.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Souhlasím s poslední větou. Motor nejen že jde rychleji "do otáček", ale i rychleji "padá dolů" a lépe se pak řadí. Na absolutní hodnoty kroutícího momentu hmotnost setrvačníku nemá vliv.
Nevýhodou odlehčení je lehké zvýšení vibrací, u šestiválců takřka neznatelně, a následně nepatrně zvýšené opotřebení převodovky a diferenciálu torzními kmity.

První motory M20 a M30 byly vyráběny se setrvačníky 6,5 kg a jimi vybavené vozy najezdily bezproblémově statisíce km. Pak zženšitilí metrosexuálové, šťouraví novináři a jiné buzny si donutili recenzemi a testy aut výrobce k montáži dvouhmotových těžkých setrvačníků, což je podobná zhovadilost jako dvouplášťové kulové čepy rameno-těhlice u E36, u kterých se trhá pryžové propojení vnějšího a vnitřního pláště a auto pak plave a i když je čep jakože OK, řízení je jakoby "gumové" a nepřesné.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět