Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kolisani otáček za tepla E36
Zdravím mam problem s otacky u M43 318i e36 treba kdyz nastartuju a mam motor ohraty tak vyleti kousek nad 1000ot a pak hned spadnou pod 500ot az se cely motor zachveje a pak zase vyskoci na tech 900 az 1000ot nebo kdyz vyjiizdim z parkoviste a seslapnu spojku tak spadnou zase pod 500ot a zacne se to cely chvet a pak zase skoci na tech 900ot dela to porad ale jen kdyz je to ohraty nevite kde muze byt chyba?hadice vypadaji ok saci mech sem menil klapka vycitena a diagnostika nic neukazala:(nemuze to delat i klinovej remej je totiz malo naplej uz nevim kde hledat chybu budu rad za jakoukoliv radu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
mauli píše:saci mech za vahou je novy volnobezak vycistenej.jeste zkontroluju ty hadice a zkusim se poptat na ten potenciometr snad ho nekdo bude mit:( jinak diky moc za rady
Zkus ho zatím povolit a pootočit za chodu motoru,má nějakou vůli,a uvidíš...Když pootáčíš na jednu stranu,motor začne chcípat a na druhou stranu opak.Třeba se ti jen povolil??Spíš ne,ale je to taky možnost a zadara hlavně.
mě se to stávalo taky.....vyměnil jsem hadice k volnoběžnému ventilu, vyčistil ho, vyčistil škrtící klapku a pořád nic.......potom jsem vyměnil vzduchovej filtr (klasický papírový v airboxu za green) upravil na potenciometru otáčky a bylo to v pohodě
......až po roce mi to teď začlo znovu, ale to mám díru v koleni za váhou vzduchu
.......jinak někdo mi radil po vyčištění všeho odpojit na půl hodinky baterku, prý aby se restartovala ŘJ, ale už si nepamatuju, jestli jsem to nakonec udělal nebo ne 



tak potenciometr sem povolil a otacky na jednu stranu klesali a na druhou se zase zvedali ale zmena zatim zadna porad to dela tak nevim jestli neni spatnej.jinak kdyz sem to mel na diagnostice tak diagnostika hlasila regulator volnoberznych otacek protoze auto tocilo na volnobeh 1500otacek ale zjistilo se ze tam bylo kus staryho tesneni a na nem novy tak se stary tesneni zeskrablo a dalo novy a tocilo to jak ma ale otacky za tepla porad kolisaji tak nemuze to byt i ten regulator?protoze diagnostika nenahlasi chybu kvuli tomu ze tam je jen spatne tesneni ne?
budto váha, nebo špatná těsnost sacího potrubí, a jestli máš regulátor venku a bzučí a chodí tak jak má tak je dobrej
a pokud to dělá jen když je zahřátej motor tak toto dělá váha vzduchu
zkus ju odpojit, nastartovat jestli se něco změní pokud ne je to váha vzduchu. Ještě zkus na dvě hodiny odpojit baterku aby se ECU resetovala a načetla hodnoty. Váhu samožrejmě musíš mít čistou.
a pokud to dělá jen když je zahřátej motor tak toto dělá váha vzduchu
zkus ju odpojit, nastartovat jestli se něco změní pokud ne je to váha vzduchu. Ještě zkus na dvě hodiny odpojit baterku aby se ECU resetovala a načetla hodnoty. Váhu samožrejmě musíš mít čistou.
me to taky delalo, dokonce mi to i chciplo. Trochu jsem tu zanural a potjistoval cim by to mohlo byt. Nakonec jsem vycistil volnobezak, vahu, a klapku, do benzinu jsem nalil sajrajt na vycisteni vsrtiku. Od te doby mi to nechciplo, ale 100% to neni, otacky se obcas zhoupnou a pri nastartovani si obcas prida az na 1500 otacek. Chci jeste jednou vycistit tu klapku a znovu dam ty adityva. Ten potenciometr se da koupit solo? Nebo je to soucast klapky? A kde presne ho najdu?
Mám podobný problém jako se tu řeší, jenom mi otáčky kolísají jen při studeném motoru. Mám e46 328i a když natočím studený motor, drží pěkně volnoběh na cca 1200ot. a postupně se to snižuje. Dokud je teplota v modrém poli, nic se neděje. Ale jak se přiblíží spodku normalu, začne volnoběh haprovat. Každých 5sec. poklesnou na 500ot. motor se zatřepe a sami vylítnou na 1000ot. odtud se sníží na cca 850ot. Chvíli klid a pak zase pokles a pořád dokola po těch asi 5 sekundách. Jakmile se ohřeje na normal, nic nekolísá. Po ohledání sání jsem zjistil, že gumová hadice za váhou vedoucí ke klapce je steřelá a v hranách jsou videt praskliny, jako na starejch gumách... Motorek volnoběhu jsem nečistil, nerozebíral. Filtr vypadá čistě, ale budu ho měnit (mám ho tam rok). Potom hadička, 1cm průměr co vede ze sací hadice za váhou někam k posilovači, má taky dost popraskaný místo kde vchází do velké hadice sání. Může to bejt přisáváním vzhuchu? Dělá to jen studený... Eště mi někdo říkal, že to může být špatná jedna svíčka, dokud se nezahřeje vynechává jiskru nebo tak něco...
kdyz odpojim vahu vzduchu tak motor zakolisa a nekdy neudela vubec nic.bez vahy nejde do otacek a po pridani plynu se zadusi ale to bude tym ze je vaha odpojena ne?jinak kdyz ji zpatky zapojim tak se nechce chytat a porad neotvrira musim to znovu odpojit za chodu a pak uz se chytne.jinak hadice za vahou je nova k separatoru oleje taky podtlakova taky ale zkusim je nastrikat a uvidim.jinak Ondra07. Zkus vymenit ty hadice muze to stopro prisavat vzduch staci mala dirka jak od spendliku a auto dela neplechu.na svicku bych to netipoval