Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kolisani otáček za tepla E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
mauli
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#1 Příspěvek od mauli »

Zdravím mam problem s otacky u M43 318i e36 treba kdyz nastartuju a mam motor ohraty tak vyleti kousek nad 1000ot a pak hned spadnou pod 500ot az se cely motor zachveje a pak zase vyskoci na tech 900 az 1000ot nebo kdyz vyjiizdim z parkoviste a seslapnu spojku tak spadnou zase pod 500ot a zacne se to cely chvet a pak zase skoci na tech 900ot dela to porad ale jen kdyz je to ohraty nevite kde muze byt chyba?hadice vypadaji ok saci mech sem menil klapka vycitena a diagnostika nic neukazala:(nemuze to delat i klinovej remej je totiz malo naplej uz nevim kde hledat chybu budu rad za jakoukoliv radu
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od Paty »

toto dělá váha vzduchu zkus jinou
mauli
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#3 Příspěvek od mauli »

vahu vzduchu sem sehnal z vrakace a dela to prave i s tou druhou takze bud jsou obe dve spatny nebo ten konektor k te vaze.zkusim se poptat po dalsi jeste
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#4 Příspěvek od BMWIIIPower »

Mě to dělal potenciometr klapky...může to dělat i lambda,špinavý volnoběžák...Váha spíš ne.Vsázím na ten potenciometr (čidlo na klapce)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#5 Příspěvek od shade741 »

Prasklá hadice k volnoběžáku či samotný zasraný volnoběžák, podobně se mi chovala 1.6 a byla to souhra techto dvou příčin, akorát bylo fuk jestli studený či teplý
Karfi
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: úte 06.10.2009 00:00

#6 Příspěvek od Karfi »

Pořádně se podívej na ty hadice z váhy vzduchu. Z vlastní zkušenosti vím, že i hadice, která "vypadá" dobře v sobě může mít 2cm škubu :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Taky si myslím, jestli to nemůže někde přisávat, checkni taky koleno sání za váhou a pod.
mauli
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#8 Příspěvek od mauli »

saci mech za vahou je novy volnobezak vycistenej.jeste zkontroluju ty hadice a zkusim se poptat na ten potenciometr snad ho nekdo bude mit:( jinak diky moc za rady
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#9 Příspěvek od BMWIIIPower »

mauli píše:saci mech za vahou je novy volnobezak vycistenej.jeste zkontroluju ty hadice a zkusim se poptat na ten potenciometr snad ho nekdo bude mit:( jinak diky moc za rady

Zkus ho zatím povolit a pootočit za chodu motoru,má nějakou vůli,a uvidíš...Když pootáčíš na jednu stranu,motor začne chcípat a na druhou stranu opak.Třeba se ti jen povolil??Spíš ne,ale je to taky možnost a zadara hlavně.
mauli
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#10 Příspěvek od mauli »

dobre odzkousim to a dam vedet jak sem dopadl.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

Taky si nemyslím, že by to dělala váha, ostatně odpojit ji je otázka sekundy. Ale když si zkoušel dvě je to stejně nepravděpodobné.
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#12 Příspěvek od Danny13 »

mě se to stávalo taky.....vyměnil jsem hadice k volnoběžnému ventilu, vyčistil ho, vyčistil škrtící klapku a pořád nic.......potom jsem vyměnil vzduchovej filtr (klasický papírový v airboxu za green) upravil na potenciometru otáčky a bylo to v pohodě ;-) ......až po roce mi to teď začlo znovu, ale to mám díru v koleni za váhou vzduchu :D.......jinak někdo mi radil po vyčištění všeho odpojit na půl hodinky baterku, prý aby se restartovala ŘJ, ale už si nepamatuju, jestli jsem to nakonec udělal nebo ne ;-)
mauli
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#13 Příspěvek od mauli »

tak potenciometr sem povolil a otacky na jednu stranu klesali a na druhou se zase zvedali ale zmena zatim zadna porad to dela tak nevim jestli neni spatnej.jinak kdyz sem to mel na diagnostice tak diagnostika hlasila regulator volnoberznych otacek protoze auto tocilo na volnobeh 1500otacek ale zjistilo se ze tam bylo kus staryho tesneni a na nem novy tak se stary tesneni zeskrablo a dalo novy a tocilo to jak ma ale otacky za tepla porad kolisaji tak nemuze to byt i ten regulator?protoze diagnostika nenahlasi chybu kvuli tomu ze tam je jen spatne tesneni ne?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#14 Příspěvek od Paty »

budto váha, nebo špatná těsnost sacího potrubí, a jestli máš regulátor venku a bzučí a chodí tak jak má tak je dobrej
a pokud to dělá jen když je zahřátej motor tak toto dělá váha vzduchu
zkus ju odpojit, nastartovat jestli se něco změní pokud ne je to váha vzduchu. Ještě zkus na dvě hodiny odpojit baterku aby se ECU resetovala a načetla hodnoty. Váhu samožrejmě musíš mít čistou.
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#15 Příspěvek od Danny13 »

ještě mě napadlo, že jestli máš díru v kolenu za váhou nebo v hadicích k volnoběhu zjistíš tím, když na to nastříkáš třeba čistič brzd - když se změní otáčky ve chvíli, když ho nastříkáš na nějaký místo, je to jasný ;-) ...... říkal mi to můj automechanik, ale nezkoušel jsem to :)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#16 Příspěvek od libovka »

vyměn všechno a snad to bude OK. :D Všechny tyhle rady jsou střílení od boku protože to může bejt asi 100 věcí.
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#17 Příspěvek od Fw190 »

me to taky delalo, dokonce mi to i chciplo. Trochu jsem tu zanural a potjistoval cim by to mohlo byt. Nakonec jsem vycistil volnobezak, vahu, a klapku, do benzinu jsem nalil sajrajt na vycisteni vsrtiku. Od te doby mi to nechciplo, ale 100% to neni, otacky se obcas zhoupnou a pri nastartovani si obcas prida az na 1500 otacek. Chci jeste jednou vycistit tu klapku a znovu dam ty adityva. Ten potenciometr se da koupit solo? Nebo je to soucast klapky? A kde presne ho najdu?
Ondra07
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 31.03.2012 00:00

#18 Příspěvek od Ondra07 »

Mám podobný problém jako se tu řeší, jenom mi otáčky kolísají jen při studeném motoru. Mám e46 328i a když natočím studený motor, drží pěkně volnoběh na cca 1200ot. a postupně se to snižuje. Dokud je teplota v modrém poli, nic se neděje. Ale jak se přiblíží spodku normalu, začne volnoběh haprovat. Každých 5sec. poklesnou na 500ot. motor se zatřepe a sami vylítnou na 1000ot. odtud se sníží na cca 850ot. Chvíli klid a pak zase pokles a pořád dokola po těch asi 5 sekundách. Jakmile se ohřeje na normal, nic nekolísá. Po ohledání sání jsem zjistil, že gumová hadice za váhou vedoucí ke klapce je steřelá a v hranách jsou videt praskliny, jako na starejch gumách... Motorek volnoběhu jsem nečistil, nerozebíral. Filtr vypadá čistě, ale budu ho měnit (mám ho tam rok). Potom hadička, 1cm průměr co vede ze sací hadice za váhou někam k posilovači, má taky dost popraskaný místo kde vchází do velké hadice sání. Může to bejt přisáváním vzhuchu? Dělá to jen studený... Eště mi někdo říkal, že to může být špatná jedna svíčka, dokud se nezahřeje vynechává jiskru nebo tak něco...
mauli
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#19 Příspěvek od mauli »

kdyz odpojim vahu vzduchu tak motor zakolisa a nekdy neudela vubec nic.bez vahy nejde do otacek a po pridani plynu se zadusi ale to bude tym ze je vaha odpojena ne?jinak kdyz ji zpatky zapojim tak se nechce chytat a porad neotvrira musim to znovu odpojit za chodu a pak uz se chytne.jinak hadice za vahou je nova k separatoru oleje taky podtlakova taky ale zkusim je nastrikat a uvidim.jinak Ondra07. Zkus vymenit ty hadice muze to stopro prisavat vzduch staci mala dirka jak od spendliku a auto dela neplechu.na svicku bych to netipoval
mauli
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#20 Příspěvek od mauli »

Fw190 potenciometr neboli cidlo klapky najdes na skrtici klapce a sehnat by se melo i solo.jde normalne vysroubovat a odpojit akorat musis sehnat stejny typ
Odpovědět