Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Geometrie podvozku e90 330i (2005)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#1 Příspěvek od Honzaak »

Zdravím všechny znalé,

... moje dnešní otázka se týká geometrie podvozku výše zmíněného vozu, nechal jsem si ji seřídit ihned po koupi v neznačkovém servisu, podotýkám, že nemám problém, auto jede rovně, neplave, volant v pořádku a pneu se sjíždějí rovnoměrně.
Dočetl jsem se, že správně by se měla geometrie seřizovat s určitým zatížením vozu na nápravách.
Je to nutné, má to vliv na konečný výsledek geometrie? Když jsem mluvil s autorizovaným servisem více méně mi potvrdili že to také nezatěžují, ale ...

Proto se obracím na Vás.

Každému za přínosnou odpověď děkuji.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Záleží na typu laserové geometrie. U některých jsou hodnoty při předepsaném zatížení (je to dole v poznámkách k jednotlivému typu auta), v BMW dnes většinou používají upnutí hlav přímo do otvorů v disku (ne za okraj ráfku) a přepočtené hodnoty bez zatížení
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#3 Příspěvek od Honzaak »

Byla to geometrie s upnutím hlav za okraje disků kol.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#4 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

V BMW stojí geometrie raketu. Ale pokud bych neměl možnost u garážníka sledovat co dělá a kecat mu do toho, tak bych se do toho vůbec nepouštěl
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#5 Příspěvek od Honzaak »

Nikdo další neporadí?

Za každý názor budu rád.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00
Klubové ID: 3159

#6 Příspěvek od bmw335 »

já jezdím na geometrii do Pneu Mráček, mám 335 e92 a vždycky spokojenej za 800. když sem si jí nechal udělat u bmw stála 4500 a měl sem volat na křivo a ještě sem se s nima hádal, protože chtěli zaplatit za přeměření a vůbec mi o tom neřekli. Byl to Renocar v Praze....smetáci hrozný.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Dneska jsem nechal u Mráčka převážit disky, protože lempl v Lípě (Barum u kolejí) to podělal na všech kolech... Bylo to teď bezvadné a rychlé...
Nicméně 3D geo bude mít v provozu po Novém roce, dává novou... ale vyplatí se počkat, byl jsem tam vždy spokojenej a to můžu říct málokde :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3904
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

Co sem byl (už mockrát a na různých místech, i v autorizáku) na geošce, (klasika, laser i 3D) s oběma svýma vrtulema (e89 a e91), tak všude vyžadovali auto s plnou nádrží a dovažovali 50 až 70 kg na každém sedadle )e89 - 2ks, e91 - 4ks 50 l sudy s vodou)

Tady u nás na dálném východě je asi největším specialistou na geošku BMW pan Plachý (Loukov mezi Bystřicí p.H. a ValMezem)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

Nikdy jsem u nikoho jiného nez v bmw nevidel ze by mel uchyty primo na naboje disku. Ma to tu vyhodu ze to meri na naboji a ne na disku který muze byt koply, krivy atd. Pak se dela kompenzace hazivosti kola a s nejakou mirou uspechu ci neuspechu se promitne do mereni. Dále jsem taky nikde nevidel u lidi co delaji geometrie ze by měli data bez zatizeni na bramboru, alespoň co se E rady tyce. Pokud se nezatizi auto, je nutne zadat do mereni vysku mezi diskem a lemem blatniku. A samozrejme geo jen na kolech se spravnyma pneu a spravnym et. S geometrii jsem si uzil svoje a je tu nekde dost skaredych věci. Poslední geometrie po vymene zadnich hornich ramen delana v autorizaku a maximalni spokojenost. Pokud muzu posoudit, nejde to dost dobře zmerit, jsou to jen me pocity, ale mam pocit ze to auto po geo v autorizaku ma nejlepší jizdni vlastnosti jak při jizde v primce tak do zatáček. Bohuzel jsem to posral pneumatikama, koupil jsem non run flat goodyear a jsou pro mne nevhodne, ta pneu je strasne meka v bocnicich, bude velmi komfortni, ale nevhodna pro obcasne sportovnejsi svezeni. Ja tu pneu citim jak je meka a mne to dost vadi. Pujdou prodat pro pani co ma auto aby vozila deti do skolky budou idealni, pro starsi a neklidne to není uplne nejlepší volba -)
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od rejdy »

Ještě dotaz k tomu zatížení auta při geo - Vím, že u e36 se mají zatížit obě přední sedadla, zadní sedadla uprostřed, další závaží do kufru a k tomu plná nádrž. Co když ale pak v reálu jezdím v autě převážně sám, max. ve dvou, s prázdným kufrem a v průměru s cca 20-30 litry v nádrži?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No, proto se ta zátěž řeší a neřeší... geometrie je ovlivněna tolika proměnnýma, že stoprocentní geometrie nikdy nedocílíš, to prostě ani nejde :) I když to uděláš sebe líp, tak auto postavíš na zem, vyjedeš z dílny a najedeš zase zpět, změříš geo znovu a vždycky tam budeš mít minimálně trochu jiné hodnoty už jen kvůli tomu, že nápravy jsou uloženy přes gumu, takže se to pořád hýbe... Lidi by to chtěli mít všechno TOP, ale do kola se opřeš nohou a lehce s ním pohybuješ :) Tak pak si tu můžem hrát na to kdo dělá víc pinktlich GEO :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#12 Příspěvek od xhans »

matiz píše:Nikdy jsem u nikoho jiného nez v bmw nevidel ze by mel uchyty primo na naboje disku. Ma to tu vyhodu ze to meri na naboji a ne na disku který muze byt koply, krivy atd. Pak se dela kompenzace hazivosti kola a s nejakou mirou uspechu ci neuspechu se promitne do mereni. Dále jsem taky nikde nevidel u lidi co delaji geometrie ze by měli data bez zatizeni na bramboru, alespoň co se E rady tyce. Pokud se nezatizi auto, je nutne zadat do mereni vysku mezi diskem a lemem blatniku. A samozrejme geo jen na kolech se spravnyma pneu a spravnym et. S geometrii jsem si uzil svoje a je tu nekde dost skaredych věci. Poslední geometrie po vymene zadnich hornich ramen delana v autorizaku a maximalni spokojenost. Pokud muzu posoudit, nejde to dost dobře zmerit, jsou to jen me pocity, ale mam pocit ze to auto po geo v autorizaku ma nejlepší jizdni vlastnosti jak při jizde v primce tak do zatáček. Bohuzel jsem to posral pneumatikama, koupil jsem non run flat goodyear a jsou pro mne nevhodne, ta pneu je strasne meka v bocnicich, bude velmi komfortni, ale nevhodna pro obcasne sportovnejsi svezeni. Ja tu pneu citim jak je meka a mne to dost vadi. Pujdou prodat pro pani co ma auto aby vozila deti do skolky budou idealni, pro starsi a neklidne to není uplne nejlepší volba -)
Taky sem odjel sadu Eagle F1 a bočnice mají vážně slabší/měkčí. Trochu se to zlepšilo přifouknutím pneu nad doporučený tlak. Myslím, že mnoho lídí kupuje pneumatiky podle "EU štítku", takže bude měkká bočnice (méně hlučná) v budoucnu asi dominovat... Jak Michelin Pilot Sport tak Vredestein Sessanta jsou tužší .
Odpovědět