Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Geometrie podvozku e90 330i (2005)
Zdravím všechny znalé,
... moje dnešní otázka se týká geometrie podvozku výše zmíněného vozu, nechal jsem si ji seřídit ihned po koupi v neznačkovém servisu, podotýkám, že nemám problém, auto jede rovně, neplave, volant v pořádku a pneu se sjíždějí rovnoměrně.
Dočetl jsem se, že správně by se měla geometrie seřizovat s určitým zatížením vozu na nápravách.
Je to nutné, má to vliv na konečný výsledek geometrie? Když jsem mluvil s autorizovaným servisem více méně mi potvrdili že to také nezatěžují, ale ...
Proto se obracím na Vás.
Každému za přínosnou odpověď děkuji.
... moje dnešní otázka se týká geometrie podvozku výše zmíněného vozu, nechal jsem si ji seřídit ihned po koupi v neznačkovém servisu, podotýkám, že nemám problém, auto jede rovně, neplave, volant v pořádku a pneu se sjíždějí rovnoměrně.
Dočetl jsem se, že správně by se měla geometrie seřizovat s určitým zatížením vozu na nápravách.
Je to nutné, má to vliv na konečný výsledek geometrie? Když jsem mluvil s autorizovaným servisem více méně mi potvrdili že to také nezatěžují, ale ...
Proto se obracím na Vás.
Každému za přínosnou odpověď děkuji.
Záleží na typu laserové geometrie. U některých jsou hodnoty při předepsaném zatížení (je to dole v poznámkách k jednotlivému typu auta), v BMW dnes většinou používají upnutí hlav přímo do otvorů v disku (ne za okraj ráfku) a přepočtené hodnoty bez zatížení
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
V BMW stojí geometrie raketu. Ale pokud bych neměl možnost u garážníka sledovat co dělá a kecat mu do toho, tak bych se do toho vůbec nepouštěl
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Dneska jsem nechal u Mráčka převážit disky, protože lempl v Lípě (Barum u kolejí) to podělal na všech kolech... Bylo to teď bezvadné a rychlé...
Nicméně 3D geo bude mít v provozu po Novém roce, dává novou... ale vyplatí se počkat, byl jsem tam vždy spokojenej a to můžu říct málokde
Nicméně 3D geo bude mít v provozu po Novém roce, dává novou... ale vyplatí se počkat, byl jsem tam vždy spokojenej a to můžu říct málokde

“Ability is what you're capable of doing.”
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3904
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Co sem byl (už mockrát a na různých místech, i v autorizáku) na geošce, (klasika, laser i 3D) s oběma svýma vrtulema (e89 a e91), tak všude vyžadovali auto s plnou nádrží a dovažovali 50 až 70 kg na každém sedadle )e89 - 2ks, e91 - 4ks 50 l sudy s vodou)
Tady u nás na dálném východě je asi největším specialistou na geošku BMW pan Plachý (Loukov mezi Bystřicí p.H. a ValMezem)
Tady u nás na dálném východě je asi největším specialistou na geošku BMW pan Plachý (Loukov mezi Bystřicí p.H. a ValMezem)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Nikdy jsem u nikoho jiného nez v bmw nevidel ze by mel uchyty primo na naboje disku. Ma to tu vyhodu ze to meri na naboji a ne na disku který muze byt koply, krivy atd. Pak se dela kompenzace hazivosti kola a s nejakou mirou uspechu ci neuspechu se promitne do mereni. Dále jsem taky nikde nevidel u lidi co delaji geometrie ze by měli data bez zatizeni na bramboru, alespoň co se E rady tyce. Pokud se nezatizi auto, je nutne zadat do mereni vysku mezi diskem a lemem blatniku. A samozrejme geo jen na kolech se spravnyma pneu a spravnym et. S geometrii jsem si uzil svoje a je tu nekde dost skaredych věci. Poslední geometrie po vymene zadnich hornich ramen delana v autorizaku a maximalni spokojenost. Pokud muzu posoudit, nejde to dost dobře zmerit, jsou to jen me pocity, ale mam pocit ze to auto po geo v autorizaku ma nejlepší jizdni vlastnosti jak při jizde v primce tak do zatáček. Bohuzel jsem to posral pneumatikama, koupil jsem non run flat goodyear a jsou pro mne nevhodne, ta pneu je strasne meka v bocnicich, bude velmi komfortni, ale nevhodna pro obcasne sportovnejsi svezeni. Ja tu pneu citim jak je meka a mne to dost vadi. Pujdou prodat pro pani co ma auto aby vozila deti do skolky budou idealni, pro starsi a neklidne to není uplne nejlepší volba -)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
No, proto se ta zátěž řeší a neřeší... geometrie je ovlivněna tolika proměnnýma, že stoprocentní geometrie nikdy nedocílíš, to prostě ani nejde
I když to uděláš sebe líp, tak auto postavíš na zem, vyjedeš z dílny a najedeš zase zpět, změříš geo znovu a vždycky tam budeš mít minimálně trochu jiné hodnoty už jen kvůli tomu, že nápravy jsou uloženy přes gumu, takže se to pořád hýbe... Lidi by to chtěli mít všechno TOP, ale do kola se opřeš nohou a lehce s ním pohybuješ
Tak pak si tu můžem hrát na to kdo dělá víc pinktlich GEO 



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Taky sem odjel sadu Eagle F1 a bočnice mají vážně slabší/měkčí. Trochu se to zlepšilo přifouknutím pneu nad doporučený tlak. Myslím, že mnoho lídí kupuje pneumatiky podle "EU štítku", takže bude měkká bočnice (méně hlučná) v budoucnu asi dominovat... Jak Michelin Pilot Sport tak Vredestein Sessanta jsou tužší .matiz píše:Nikdy jsem u nikoho jiného nez v bmw nevidel ze by mel uchyty primo na naboje disku. Ma to tu vyhodu ze to meri na naboji a ne na disku který muze byt koply, krivy atd. Pak se dela kompenzace hazivosti kola a s nejakou mirou uspechu ci neuspechu se promitne do mereni. Dále jsem taky nikde nevidel u lidi co delaji geometrie ze by měli data bez zatizeni na bramboru, alespoň co se E rady tyce. Pokud se nezatizi auto, je nutne zadat do mereni vysku mezi diskem a lemem blatniku. A samozrejme geo jen na kolech se spravnyma pneu a spravnym et. S geometrii jsem si uzil svoje a je tu nekde dost skaredych věci. Poslední geometrie po vymene zadnich hornich ramen delana v autorizaku a maximalni spokojenost. Pokud muzu posoudit, nejde to dost dobře zmerit, jsou to jen me pocity, ale mam pocit ze to auto po geo v autorizaku ma nejlepší jizdni vlastnosti jak při jizde v primce tak do zatáček. Bohuzel jsem to posral pneumatikama, koupil jsem non run flat goodyear a jsou pro mne nevhodne, ta pneu je strasne meka v bocnicich, bude velmi komfortni, ale nevhodna pro obcasne sportovnejsi svezeni. Ja tu pneu citim jak je meka a mne to dost vadi. Pujdou prodat pro pani co ma auto aby vozila deti do skolky budou idealni, pro starsi a neklidne to není uplne nejlepší volba -)