Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

bmw 328i E36 - hází vodu a přehřívá se

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lukas23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.07.2011 00:00

#1 Příspěvek od Lukas23 »

Zdravím, u auta se vyměnil termostat, nebo tam spíše nebyl a od te doby hazí vodu z chladiče a hřeje se, byl děravý chladič, tak se vyměnil a žádná změna, s autem se trocha popojíždělo , nezdá se že by přibýval olej, ten jsem měnil a je tam pořád stejně... co by to mohlo dělat vodní čerpadlo, těsnění pod hlavou, hlava v háji ?
Lukas23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.07.2011 00:00

#2 Příspěvek od Lukas23 »

motor jinak šlape jak hodinky, táhne pěkně od spoda jak vźteklej, žádné vynechávání, žádné kolísání otáček, v uvozovkách ,,jen" blbne tohle...
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#3 Příspěvek od Jamall »

to znám osobně...před zimou jsem vyměnil destilku, neznal jsem způsob správného odvzdušnění, odvzdušnil jsem za tepla a odneslo to těsnění pod hlavou. Topí? Když sešlápneš plynoví pedál spadne teplota? Když necháš otevření odvzdušnovák na chladiči a zavřeš hrdlo, tak když vytočíš motor musí vylítnou gejzír...pokud tomu tak není, máš pravděpodobně v háji jenom vodní pumpu

nakonec to může bít jenom blbě odvzdušnění...jakým způsobem odvzdeušnuješ?
Lukas23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.07.2011 00:00

#4 Příspěvek od Lukas23 »

Jamall píše:to znám osobně...před zimou jsem vyměnil destilku, neznal jsem způsob správného odvzdušnění, odvzdušnil jsem za tepla a odneslo to těsnění pod hlavou. Topí? Když sešlápneš plynoví pedál spadne teplota? Když necháš otevření odvzdušnovák na chladiči a zavřeš hrdlo, tak když vytočíš motor musí vylítnou gejzír...pokud tomu tak není, máš pravděpodobně v háji jenom vodní pumpu

nakonec to může bít jenom blbě odvzdušnění...jakým způsobem odvzdeušnuješ?
hmmm, odvzdušňoval jsem to, jenom Já to zkoušel asi 10x, 4x kamarádi a teď je to v servise, tím to nebude ;) , hele, jednou jsem schopnej jezdit půl hodiny po městě a nic, pohoda, a najednou člověk jede a teplota hore :( momentálně netopí a pokud sešlápnu pedál, tak mi chladič bublá jak fontánka, jako by čerpadlo tlačilo opačně nebo jak to říci :( , jsem autoklempíř ne mehanik ... hele, ani to těsnění by mě tolik neštvalo, jen kdybych alespoň trochu věděl co by to mohlo být, ale pokud je v háji hlava, tak je to na provaz a pokud si spočítám práci, tak je levnější novej motor a to se mi moc nechce... :(
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#5 Příspěvek od Jamall »

neboj, prasklá hlava, když už bude dolu kvůli těsnění, zas tolik práce navíc není. Záleží kdo to bude dělat, ale cenově se nechá dostat i na poloviční cenu jiného motoru. Nejdražší na této opravě, je kvalitní těsnění, popřípadě števty a pak už jenom šroubuješ, šroubuješ, šroubuješ
Lukas23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.07.2011 00:00

#6 Příspěvek od Lukas23 »

Jamall píše:neboj, prasklá hlava, když už bude dolu kvůli těsnění, zas tolik práce navíc není. Záleží kdo to bude dělat, ale cenově se nechá dostat i na poloviční cenu jiného motoru. Nejdražší na této opravě, je kvalitní těsnění, popřípadě števty a pak už jenom šroubuješ, šroubuješ, šroubuješ
tesneni mi nedela problem, kdyz uz tak bych asi sahl po hlinikovem, i v auto kelly vychazi cca na 2tis.a sehnali by se i levněji, spise jde o to kdo to udělá, ted to stoji uz mesic v servise a mechanik mi tvrdi, ze bude lepsi vyměnit celej motor, tak ze se mu do toho proste asi nechce, a shánět a měnit celej motor se nechce zase mě, přijde mi to jako blbost...
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#7 Příspěvek od Jamall »

tak jelikož máš pravděpodobně M52 byla by ho škoda, mechanikovy jde spíš o to, že je to "čistější" práce a méně šroubováni, tam hodit jiný motor. Možná ani nemá nikoho, kdo by mu zavařil, zabrousil, otlakoval hlavu a možná se bojí vaček..nevím

zkus tu pohledat nějakého fandu s dílnou a těch 5000kč by jsi relativně mohl ušetřit oproti tomu, co by si řekl mechanik, ale ušetříš je na úrok času...
Lukas23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.07.2011 00:00

#8 Příspěvek od Lukas23 »

jop, to chapu ze to je mene náročné a mene sroubovani, ale i tak mi auto stoji mesic v servisu a ja chodím pěšky, jj, mam m52... Mno nic, tak se zkusím poptat na foru jestli nekdo o nekom nevi a uvidíme... Dikes
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1745
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#9 Příspěvek od paca »

Tak pokud se před výměnou termostatu nehřál, tak to bude mít asi souvislost s tím termostatem nebo to bude špatně odvzdušněné :wink: Ještě by to mohla dělat špatná viskospojka nebo vodní pumpa, ale ta většinou teče než aby odešla.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fatal Design »

Kdyby byla Visco v prdeli, tak by se to hřálo třeba při jízdě do kopce, nebo pomalu v koloně. V kombinaci s nefunkční přední elektrickou vrtulí by to mohl být velký zdroj problémů !

Udělat klasický "novinový test" visco ....
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#11 Příspěvek od gs500e »

nový termostat může být v háji, je zavřený a jde ti to furt na malý okruh a furt se ti to přehřívá...
já vyměnil termostat v prosinci a v lednu se vysral, zůstal zavřený a bum, rána, během vteřinky se mi auto dostalo k čevenému a rozlítla se expanzka.....
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#12 Příspěvek od roman320 »

Tak vem si to od zacatku:
- pred montazi termostatu to ylo vpohode?
- sou natlakovany hadice?
- de voda z vyfuku? (para)
- je nakej rozdil kdyz ten termostat zas vytahnes?
- stav vodni pumpy - je mozny ze vrtulka se obcas protaci na hridel
- nemas ucpanej chladic, pripadne kanalky v motoru? co tam puvodne bylo za vodu kdyz menils termostat? byl tam fridex?
- vicko chladice je ok?
- viscospojku bych vyloucil, pred mesicem byla takova zima ze by to vpohode uchladilo aji bez ni
Jinak predpokladam zes to koupil nekdy v zime bez termostatu, tim se da praskly tesneni/hlava trochu "zamaskovat" dyl trva nez se to poradne natlakuje a projevi se netesnost.
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Klubové ID: 1719
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od balda88 »

co by případně znamenala pára z výfuku? přijde mi, že se mi právě ten motor rychle ohřeje na provozní teplotu. mám v plánu to nechat odvzdušnit a případně nic dalšího mě nenapadá
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#14 Příspěvek od roman320 »

Kdyz je to studeny tak je to normalni, pokud to teda nehuli jak parni lokomotiva:D jinak to znamena unik chladici kapaliny do valce..
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Klubové ID: 1719
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od balda88 »

něco jinýho bys tam neměl? :D půjdu to snad nastartovat a dám pár KM abych to ohřál a zjistit jestli to kouří nebo ne, ale mám pocit, že ne. případně co s tim kdyby to kouřilo i zahřáté?
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#16 Příspěvek od roman320 »

No neco bych mel, vidim 323, takze separator oleje:) Kazdopadne jestli ti nemizi voda a netlakuje to tak bud vklidu;)
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Klubové ID: 1719
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od balda88 »

Díky za info :) Já to spíš vidim ve to bude/bylo zavzdušněné, jednou voda po výměně motoru zmizela a potom nic, tak snad to bude ok, ale nechám to někdo "profesionálně" odvzdušnit.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#18 Příspěvek od beny-maser »

těsnění pod hlavou případně hlava,ztrácí se ti voda?pokud ne tak to neřeš.
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Klubové ID: 1719
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od balda88 »

Tak jsem byl auto projet a po najetí cca 10km už to musí být určitě pořádně zahřáté a žádná pára z výfuku nejde. Otevřel jsem víčko chladiče a vody tam bylo víc než když je auto studené. Tedy je to normální nebo něco špatně? Pro klid to nechám ovzdušnit, protože mě přijde, že se to rychle ohřívá oproti starému motoru co jsem tam měl. Další věc je, že mě můžou klamat budíky, protože jsem měl vyndané ručičky a tu na teplotu jsem nasadil špatně a teď řešim blbost, nejlepší bude asi sehnat jiné budíky na zkoušku.
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Brody »

že máš víc vody v nádobce po zahřátí je ok. Jelikož se voda ohřeje a krapet nabyde. :wink:
Odpovědět