Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

servo olej - výměna????, mytí motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#1 Příspěvek od Danny13 »

včera jsem si po zimě zvednul auto na zvedáku a zjistil, že mi asi teče trošičku servo olej......chci o víkendu umýt motor a zjistit, odkud teče......teď mám otázky:
-je lepší dolít pouze servo olej (ATF - mám ho dost pod ryskou) nebo lepší rovnou vyměnit????
-který přesně od ATF použít???
-jak na mytí motoru??? stačí když vyndám baterku a zaslepím na chvíli dráty a vyhnu se při mytí altíku????
díky za odpovědi ;-)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Pokud si olej nikdy neměnil a je v nádobce černej jak bota tak je samozřejmě lepší jej vyměnit, ale všechen z tama běžným vypuštěním za pomocí povolení hadic nedostaneš a je pak lepší to udělat na 2x. Koupit olej ATF specifikace Dexron III.

Olej většinou teče kolem spon gumových hadic spojujících nádobku - řízení a nádobku - pumpu. Na tohle ani není potřeba umývat motor ale pouze hadrem otřít maz a špínu ze všech hadic okolo řízení.

Já auto s baterkou v motoru vždy umýval bez demontáže baterie a pouze se vyhýbal baterii, altíku a jiným choulostivým místům (elektrika - dle auta). Případně altík přehodit igelitovým pytlíkem a baterku taktéž.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#3 Příspěvek od Jamall »

v servisech tu vodu perou úplně všude, ale taky pak na to mají kompresor, aby tu vodu vyfoukali ven. Jenom malá zkušenost, dej si bacha, aby ty nezůstala voda u cívek...umí to nadělat dost starostí a pokud nesundáš plasty, tak se tam s kompresorem ani nedostaneš
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#4 Příspěvek od Danny13 »

O.K. asi ho raději vyměním 2x, protože jsem ho nikdy neměnil a pochybuji, že předchozí majitel to udělal :-( ........existuje nějaký přípravek na mytí motoru??? mám celou neděli volnou a když bude hezky, klidně to umyju kus od kusu + vezmu rovnou po zimě podvozek

EDIT: jo ještě bych zapomněl, kolik toho oleje tam cca je???? (abych věděl kolik ho koupit)
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fatal Design »

Pokud máš E36 (je to sice hovno vidět na tom tvém obrázku a nikde nic nepíšeš) ..... tak 1,2 litru ... ;)

Jinak taky by mě zajímalo jestli existuje něco speciálního na motory, potažmo na zašlý hliník ...
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#6 Příspěvek od Danny13 »

jo sorry jedná se o E36 318is coupe (1993) ;-)
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fatal Design »

Danny13 píše:jo sorry jedná se o E36 318is coupe (1993) ;-)
Tak to je těch 1.2l ...

Jinak příště FAQ : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68243
Danny13
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 19.08.2010 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem

#8 Příspěvek od Danny13 »

moc dobrý odkaz.....díky ;-)
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fatal Design »

Jinak z vlastní zkušenosti to nikdy nevypustíš do 0 pokud to nebudeš komplet vytahovat ven ... měl jsem koupené 3l ... vypustil, napustil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, vypustil, napustil a ještě mi litr zbyl ... :)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Na mytí motoru je spousty přípravků ale né se všemi se dá dosáhnout kýženého výsledku, v podstatě co sem vyzkoušel od Arvy až po nějaké sračky od renomovaných výrobců tak nikdy nebyl výsledek při pouhém nechání působit a opláchnutí takový jaký bych chtěl. Ono je u více spinavých motorů stejně potřeba vzít smeták a postupně kam se dá dostat tam to omýt, pak už je výsledek lepší. Jak bude čas se chystám zkusit na motor přípravek od firmy Nacházel, který se jmenuje Cyklo Star a je určen na mytí jízdních kol. Meju s ním pravidelně horské kolo a dokáže perfektně odstranit všechny nečistoty od bláta, přes tér až po mastnotu, navíc není agresivní a příjemně voní. Už jsem četl několikrát, že s ním lidé myjí kdeco motory nevyjímaje.
Zde odkaz: http://www.nachazel.cz/product/bike-pro ... lo-star/13
Pak je údajně ještě dobrý přípravek Carlan, ale odzkoušeno nemám.


Čím vyčistit hliník jsem někde měl poznačeno, byla to snad nějaká kyselina, ale nemůžu to najít a jaká to byla si nevzpomenu...
:D
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fatal Design »

Díky. No motor mi vonět zrovna nemusí, ale pokud to pustí, tak i vůni přežiju :)

S tím hliníkem bych byl uzel, kdybys to našel ....
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od xSAFA »

Mrknu doma, někdo to 100pro mám.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#13 Příspěvek od Jamall »

co si pamatuji, tak otec motor čistil vždy jen acetonem. Vzal dlouhý zahnutí štětec a patlal, patlal, patlal... výsledek, jako by ho natřel stříbřenkou. Akorát to chce karton na zem, jinak se té sračky vsáknou do betonu a nejdou zaboha vydrhnout
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#14 Příspěvek od Lukino12 »

Kazdopadne novou,pokud to vypada takhle.Jen pro porovnani :?
Přílohy
IMG066.JPG
IMG066.JPG (162.88 KiB) Zobrazeno 401 x
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#15 Příspěvek od shade741 »

mě přijde že to tam je kolikrát ještě z továrny jelikož na to každej dlabe, stejný humus jsem vypustil ze svého mazla :wink: tet je servo takové lehčí, ono se taky není čemu divit když má pracovat na takovou břečku :-)
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Klubové ID: 2343

#16 Příspěvek od Kalasnikov »

taky jsem měl v nádobce serva 2 cm kalu :roll:

Jinak Arva jedině pokud vytáhnete něco se starou recepturou, po změně to vůbec nečistí to i tím acetonem se dá lépe.

Silně zanesené liníkové karburátory se čistí koupáním v octu, ale je třeba vychytat dobu ponoření a teplotu octa, jinak je to schopný i rozežrat.
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#17 Příspěvek od Lukino12 »

shade741-mnohdy to tak vypada ze by to tam mohlo byt uz od vyroby,ale na mojem jak jsem ho cca pred 5 lety koupil tak tam byla krasne ruda,je vsak lepsi merku otrit do nejakeho svetleho hadriku,treba do bileho,at poznas skutecnou barvu,protoze v te tmave,cerne nadobce se jevi i kdyz je nova,jako cerna.Proto jsem zastance toho,aby se nektere veci kontrolovaly casteji a to nejen servo olej.A mas pravdu,rizeni je s tim novym olejem takove zivejsi,akcnejsi...nepatrny rozdil,ale jde poznat,jak uz jsi taky rekl,jak by to taky mohlo fungovat na takovou spinavou brecku,ktera svou hustotou pripomina spise vodu nez-li olej :wink:
Odpovědět