Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Štelovaní Stavitelného podvozku E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
empresario
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: úte 20.12.2011 01:00

#1 Příspěvek od empresario »

Zdravím.Mám na bmw e36 sedanu stavitelný podvozek JOM,už jsem to tak koupil s autem,a celkem by mě zajímalo jak se šteluje dolu a nahoru zadek ,tam se to šteluje nějak v té misce co drží pružinu?
Muže mi prosím někdo poradit ,předem děkuji.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Jedna fotka za tisíc slov... :lol:

Princip je snad asi jasný... otáčíš klíčem tak jako na předku.

Obrázek

Pokud tam tohle elxované šroubení nemáš tak by to znamenalo, že ti to musí ležet skoro na zemi...
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#3 Příspěvek od Fw190 »

masakr ale je, ze se to na zadku neda zakontrovat !!! :twisted:
empresario
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: úte 20.12.2011 01:00

#4 Příspěvek od empresario »

xSAFA píše:Jedna fotka za tisíc slov... :lol:

Princip je snad asi jasný... otáčíš klíčem tak jako na předku.

Obrázek

Pokud tam tohle elxované šroubení nemáš tak by to znamenalo, že ti to musí ležet skoro na zemi...
no tak to je mazec,já mám pravě tu matku na štelovaní obraceně na spodku,puvodní majitel asi zřejmě nevěděl jak to tam má být spravně ,každopadně ´DÍKY ZA FOTO ;-)
A princip štelovaní tam funguje teda jak na předku?šteluješ dolu a jde auto na zem?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

Fw190 píše:masakr ale je, ze se to na zadku neda zakontrovat !!! :twisted:
Není důvod tam mít kontra matici na pojištění, pružina je za každých podmínek stlačená a tření v závitu je tak velké, že se nemá šanci pootočit ani o fous, to je poznat při nastavování. U předku je to něco trošku jiného, tam je to zajištění nutné.

empresario: Povol tlumič dole na rameni,vyhoď pružinu a šroubení si zašroubuj celé do sebe - nejnižší poloha auta (nejsnažší nasazení zpět), nandej pružinu zpět, připoj tlumič a nastav do potřebné úrovně. Je to tu v podstatě naopak jak na předku, šroubuješ dolů (roztahuješ šroubení) a auto se zvedá.
empresario
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: úte 20.12.2011 01:00

#6 Příspěvek od empresario »

xSAFA píše:
Fw190 píše:masakr ale je, ze se to na zadku neda zakontrovat !!! :twisted:
Není důvod tam mít kontra matici na pojištění, pružina je za každých podmínek stlačená a tření v závitu je tak velké, že se nemá šanci pootočit ani o fous, to je poznat při nastavování. U předku je to něco trošku jiného, tam je to zajištění nutné.

empresario: Povol tlumič dole na rameni,vyhoď pružinu a šroubení si zašroubuj celé do sebe - nejnižší poloha auta (nejsnažší nasazení zpět), nandej pružinu zpět, připoj tlumič a nastav do potřebné úrovně. Je to tu v podstatě naopak jak na předku, šroubuješ dolů (roztahuješ šroubení) a auto se zvedá.
no já hlavně budu muset tedy nejprve vyndat pružiny a
přehodit to šroubovaní na kterem se šteluje snížení ,protože to mám na spodní časti pružiny,puvodní majitel který ten podvozek tam daval asi nevěděl jak ten zadek patří,jsem si myslel,ale že to tak nemá být,díky za foto a za rady kluci ;-)
Odpovědět