Zdravím, dneska mi moje E36 325TDS, r. v. 1995, začalo dělat za jízdy šílenej zvuk. Je to jen při otáčkách přes cca 2000. Zní to, jak kdybyste vzali mixér a mixovali uschlý listí. Takový intenzivní šustění. Nejdřív mi připadalo, že to jde od nádrže, pak že od pravýho předního kola, moc jsem to radši neprovokoval a nezkoumal, tak nedokážu říct přesně. Na volnoběch to nedělá vůbec. Mám skoro prázdnou nádrž, tak jestli to s tím nemá něco společnýho. Co to může být? Děkuju za rady.
Nemohl by to být prasklý výfuk? Teď jsem s tím jel znova a jde to určitě z pravý strany. Zajímavý je, že mi to začlo dělat až asi po 6 km (zahřátý to podle teploměru bylo už asi po 2 km, takže to není tak, že by se to zahřálo a hned začal ten zvuk).
Můžete mi někdo prosím poradit? Budu rád za každou radu. Nechci to dávat do servisu a řešit to metodou "může to být tohle a támhleto". Věřím, že tady někdo bude vědět, čím to přesně je.
Opakuju moje poznatky:
- šustivý klepající zvuk vycházející z pravé části motorového prostoru
- jde slyšet jen při akceleraci nad 2000 otáček, čím víc stlačím plyn, tím je to intenzivnější - klepe rychleji
- objevuje se jen za jízdy (ne na volnoběh)
- výkon se mi zdá být v pořádku, ale nepoznám, jestli to neztratilo třeba 10 % výkonu
Zkoušel jsem to, ale mám v telefonu hodně špatnej mikrofon a nejde to vůbec slyšet, řeknu někomu s lepším mobilem. Prošel jsem ale hodně "E36 noise" videí na youtube a nenašel jsem podobnej zvuk.
Na volnoběh snad netlačí vůbec, a turbo se nachází u pravýho kola jak říkáš ty, když si pod auto lehneš tak ho okamžitě uvidíš, zkontroluj ty hadice z turba co jdou do IC a nebo jestli nemáš děravej IC
Říkáš že od 2000 otáček to jde slyšet, ono totiž turbo tlačí od 2000
na neutrál aj keď motor vytočíš do obmedzovača tak tam nenatlačí turbo ani 0,5baru, za jazdy inak tlačí 1-1,1 takže je to rozdiel, môže byť problém s turbom alebo hadicou z turba, keď sa urve tá trubka EGR o ktorej bola reč tak to robí dosť rachot, keďže vychádza to zo zvodov ešte pred turbom takže tam unikajú výfukové plyny bez tlmenia zvuku a nad 2000 to rachotí akoby si behal bez výfuku
Dostaneš se k těm trubkám krásně, sundáš si jen filtrbox a nebo přizvedneš auto a koukneš se ze spodu.
Co si tak matně vzpomínám, tak jediná plastová věc za turbem jsou kraje IC tak jestli není ten IC prasklej, jestli nemáš dole kryt motoru tak není problém do toho IC udělat díru je uplně nejníž
To pro takovýho amatéra, jako jsem já, moc krásný není. Zvednout bych to teda dokázal, ale bojím se pod to lízt, když je to jen na heveru. Už jsem se objednal do servisu, tak pak dám vědět, čím to bylo.
Tak bys to musel zajistit aby ti to nespadlo na palici
Jinak já zvedám auto panenkou pod nosníkem kterej je přímo pod motorem a zvedám si vždycky celej předek pod prahy pak hodim cihly pod každej a ty cihly to udrží kdyby náhodou
Tak to dělala děravá EGR trubka, jak psal blinker. Ondra jí vyndal, otvory zaslepil plechem a vynikající! Nejenže to nedělá ten strašnej zvuk, ale jede to i mnohem líp.