Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e36 r6 cvakot/klepot od svodu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: ned 22.05.2011 00:00
zajimalo by me, co je to cvakani / klepani, ktery je slyset snad z vetsiny 6valcovych e36tek (delalo mi jak na M50, tak i na M52)... je to slyset zpod auta nejvice jako by od svodu, kdyz si drepnu ke spolujezdcovym dverim...
VANOS by byl slyset spise "od boule" vepredu, ne?
laicky to tipuju na hydrostely > je mozne, ze jsou takhle slyset jak jsem popsal?
jinak momentalne mam v M52B25 (rv96) plnou synth 5W40.. motor najeto 218xxx km.. mam tam dat pri pristi vymene polo nebo nechat?
VANOS by byl slyset spise "od boule" vepredu, ne?
laicky to tipuju na hydrostely > je mozne, ze jsou takhle slyset jak jsem popsal?
jinak momentalne mam v M52B25 (rv96) plnou synth 5W40.. motor najeto 218xxx km.. mam tam dat pri pristi vymene polo nebo nechat?
- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Klubové ID: 3777
- Kontaktovat uživatele:
mě to dělá také a začlo to cvakat +- s vanosem takže myslím, že za to může on.. Navíc za studena to nedělá, jen za tepla, když se zahřeje olej a začne cvakat vanos...mám M50b20TU, najeto 235tis a liju 10w40
e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejnáTM píše:Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..

Sry, jsem se upsal, dávám 5w30 (klasika castrol). Nicméně stejně nerozumím tomu, proč automaticky u vyježděnějších motorů by člověk měl přejít na 10w40. Z toho, co jsem zatím pochytil, pokud by motor žral 5w30, bylo by lepší přejít na 10w40, protože je "hustší", zase ale "řidší" 5w30 lépe maže po startu a míň klepou hydroštely... tak mě zajímá, proč je lepší při větším nájezdu dávat 10w40fizzer píše:No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejnáTM píše:Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
No tak ten viskoznější olej líp vytěsní všechny vůle a různý průsaky a právě hydroštely atd. klepou pak míň než s řidším. Je pravda, že se dýl ohřívá, což se do města hodí zase trochu míň. Ale je to názor mýho mechoše, jenž do všech aut nad 150.000km klidně dává OMV Bixxol 10W40. Ten motoru neuškodí právě naopak. Žere mě to taky jen 0,5l - 1l oilu na interval, ale tak M52 jsou na tohle zlatý..
Jo to jsem si hodnoty v tom případě přehodil, tuším hustej závodní olej je až xW60. Ten tolik teplem neřídne, odolá hodně vysokým otáčkám.fizzer píše:No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejná
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov