Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 r6 cvakot/klepot od svodu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#1 Příspěvek od onlybimmers »

zajimalo by me, co je to cvakani / klepani, ktery je slyset snad z vetsiny 6valcovych e36tek (delalo mi jak na M50, tak i na M52)... je to slyset zpod auta nejvice jako by od svodu, kdyz si drepnu ke spolujezdcovym dverim...

VANOS by byl slyset spise "od boule" vepredu, ne?

laicky to tipuju na hydrostely > je mozne, ze jsou takhle slyset jak jsem popsal?

jinak momentalne mam v M52B25 (rv96) plnou synth 5W40.. motor najeto 218xxx km.. mam tam dat pri pristi vymene polo nebo nechat?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

nevim jaký cvakání myslíš, kdyžtak to nahraj na mobil, nebo porovnej s Youtube. Mě ten motor ještě vedle ševelení spíš taknějak kňučí :) No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů
Klubové ID: 1749

#3 Příspěvek od j3ykobim »

Taky mi tam něco cvaká a vanos to nebude, už se na to pár lidí koukalo a prej tam nemá co cvakat :roll:



323i M52 223xxxkm oil 5W-40
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00
Klubové ID: 2725

#4 Příspěvek od Dabler »

dela mi to to same jak rikas, jde to slyset jakoby od dveri. rv93, 175 000km olej 10w40
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od icecold »

mě to dělá také a začlo to cvakat +- s vanosem takže myslím, že za to může on.. Navíc za studena to nedělá, jen za tepla, když se zahřeje olej a začne cvakat vanos...mám M50b20TU, najeto 235tis a liju 10w40
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#6 Příspěvek od fizzer »

Mě to dělá taky, '91 M50b20 bezvanos, 220 tis (dle odometru, realita tak x2 :lol: ), 5w40.

..ale přijde mi že to jde spíš odspodu, jakoby zpod auta, a je to patrný jen na volnoběh.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Dabler píše:dela mi to to same jak rikas, jde to slyset jakoby od dveri. rv93, 175 000km olej 10w40
hele, už jsem tady podobný přízpěvky čet, ale nespletl sis náhodou jedničku v tom svým km nájezdu ? Olej je správně, ale na 19letý auto spíš 375 :P To už pak cvaká.. ;)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

Dělá mi to taky jestli myslíme to samé, jde to zespod auta takový poklepávání a co jsem kdesi četl, mohlo by to dělat nějaké ložisko v převodovce ale už nevím které, v tomhle se moc nevyznám... :)
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od TM »

Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#10 Příspěvek od onlybimmers »

..
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#11 Příspěvek od fizzer »

TM píše:
Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?
No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejná :lol:
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od TM »

fizzer píše:
TM píše:
Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?
No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejná :lol:
Sry, jsem se upsal, dávám 5w30 (klasika castrol). Nicméně stejně nerozumím tomu, proč automaticky u vyježděnějších motorů by člověk měl přejít na 10w40. Z toho, co jsem zatím pochytil, pokud by motor žral 5w30, bylo by lepší přejít na 10w40, protože je "hustší", zase ale "řidší" 5w30 lépe maže po startu a míň klepou hydroštely... tak mě zajímá, proč je lepší při větším nájezdu dávat 10w40 :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No tak ten viskoznější olej líp vytěsní všechny vůle a různý průsaky a právě hydroštely atd. klepou pak míň než s řidším. Je pravda, že se dýl ohřívá, což se do města hodí zase trochu míň. Ale je to názor mýho mechoše, jenž do všech aut nad 150.000km klidně dává OMV Bixxol 10W40. Ten motoru neuškodí právě naopak. Žere mě to taky jen 0,5l - 1l oilu na interval, ale tak M52 jsou na tohle zlatý..
fizzer píše:No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejná :lol:
Jo to jsem si hodnoty v tom případě přehodil, tuším hustej závodní olej je až xW60. Ten tolik teplem neřídne, odolá hodně vysokým otáčkám.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#14 Příspěvek od BMWIIIPower »

Tutově to budou hydra,což by i vysvětlovalo,že to dělá nejvíc na volnoběh=nejmenší tlak oleje.Je to takovej hnusnej dieselzvuk.Já mám hlavu komplet udělanou-ventily,vodítka,gufera....hydra ne a dělá mi to taky.
valda111
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 16.05.2011 00:00
Bydliště: tábor

#15 Příspěvek od valda111 »

Taky si myslím že to budou dělat hydroštely delá mi to uplně to samé když se vic ohřeje tak začne cvakat akorát se to bude blbě zjištovat kterej to je. neví někdo co by stály nový ?
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#16 Příspěvek od shade741 »

nekde mi tot am taky cvakalo( naposled sem to řešil před vanosem) po tom co sem ho udělal jsem to nezkoumal, mohu se na to mrknout, hydra to nejsou 100%, de to tak nak slyset zespod od dveri na pravy strane nebo tak nejak motor m50b25
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#17 Příspěvek od BMWIIIPower »

Proč by to nemohly být hydra?Prostě to je nejvíc slyšet tam kde je...třeba se ten zvuk šíří právě po paroží......a pak jde o to,jestli myslíme všichni ten samý zvuk.Podle mě to je nejvíc slyšet z pravého předního podběhu.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#18 Příspěvek od shade741 »

U mne to hydra nejsou určitě, od podbehu neslyším skorem nic, spíš když dám hlavu k prahu u dveří spolujezdce slyším jakýsi "cvakot" ale ne takovy ten od hyder, prstě jiný, jinak je motor tichý i při otevřené kapotě, skusím to jeste odposlouchat
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#19 Příspěvek od Lucifer »

Tak klidně by to mohly být hydroštely, jestli máš zavřenou kapotu a ten zvuk se od kapoty odráží směrem dolů a jestli hydroštely jsou blíž ke spolujezdci tak se ten zvuk bude projevovat tam.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#20 Příspěvek od shade741 »

otevrena, zavrena kapota, hlava nalepená na motoru nic, jen na tom jendom místě, řešit to nebudu vím jak znejí hydra vpánu, tohle je prostě zvuk jiného kalibru :)
Odpovědět