Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

servořízení E36 zase teče

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#1 Příspěvek od Kindl0sch »

Zhruba před 2 měsící jsem komplet přetěsnil moje servořízení na E36 a opět teče.Předtím teklo opravdu hodně,litr oleje mi vystačil tak na 3 týdny a pod autem vždy kaluž jak nevim co.Koupil jsem přetěsňovací sadu od Swag v Elitu a pustil se na přetěsňění,dělal jsem to skoro celý víkend(všude jsem četl,že to je práce na 4 hodiny),jednak to řízení nešlo pořádně ven a pak aby všechna gufera,gumičky byly tak jak mají a abych je nepoškodil.A když jsem teď měnil tyčky řízení a sundal manžety,tak na mne zase vytekl servoolej.Neví někdo čím to může být:?:Přetěsnil jsem to opravdu pořádně,tak mě napadá,jestli to řízení nemá vůli i když je dotažený na maximum,nebo to,že kousek hřebenu byl orezlej.Díky za odpovědi,už mě to servo štve :-(
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od sa-tan666 »

to je nejspis pricina to orely misto pokud je na prave strane na leve to tusim nevadi protoze je tam ozubeni
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od johnyfly1 »

jj neostali ti na tycke nejake bublinky alebo take skarede miesta po "hrdzi"?
ono sa to da aj trosku obrusit ale neviem ci to je postacujuce :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mě to pod manžetama teklo taky, klidně se obrať na klimacar.cz ty jsou na to experti.
Udělají celkovej repas serva, mimo těsnění a čištění koroze taky nové pochromování a broušení hřebenu. Ale stálo to 7,- :(

+další povídání o servovi a hřebínkovi:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... t=h%F8eben
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... t=h%F8eben
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

Chystám se na tu repasi taky a chci se zeptat zda je potřeba nějaký speciální nářadí či přípravky nebo jestli to rozeberu za pomocí běžného vybavení? Dík
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od LiborM »

Já mám jen doporučení. Kamoš si objednal z USA repas řízení na m3 a když přišlo,tak hned po namontování vylítl olej, bylo zřejmě zrepasované,ale asi blbě. Řízení stálo s dopravou asi 10tis a ted borec dálá mrtvýho brouka,takže 10 v řiti.....
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#7 Příspěvek od Kindl0sch »

budu muset sehnat ještě jedno řízení,snad ty gufera budou ještě dobrý,7tisíc je dost peněz,který jsou pro mě opravdu hodně,mít je,tak bych to asi i obětoval,ale ....
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#8 Příspěvek od Kindl0sch »

xSAFA píše:Chystám se na tu repasi taky a chci se zeptat zda je potřeba nějaký speciální nářadí či přípravky nebo jestli to rozeberu za pomocí běžného vybavení? Dík
-dá se to rozebrat,ale musí se docela improvizovat
-k sundání řízení je potřeba jen gola na povolení hadic,kuláků,tisícihranu na tyči od volantu a šrouby+matky co drží servo(k těm je potřeba očkovej klíč zeshora) aby si sundal táhla řízení budeš potřebovat klíč 32,kterej musí být docela úzkej(v "jak na to" taky radí udělat tenhle klíč z 5mm plechu)
-rozebrat řízení už je sranda oproti sundání(teda aspoň u mě,kde bylo všechno zatuhlý)
-tady je obrázek serva z E30,kde je naznačený kam jednotlivý gufera a gumičky patří (zdroj:E30 fórum.cz)
Obrázek
žlutá-pozor na přetahování gumiček a plastovejch pouzder(prostředních) přes hřídel
zelená-gufero je umístěný pod ložiskem a dá se k něa dostat jedině vyndáním ložiska,tak opatrně,já ho zničil,sice jen trochu,ale naštěstí jsem ho poskládal zpátky a točí se
modrá-nejhorší věc na celý operaci,gufero je zaražený až na konci pracovního prostoru pro olej a dá se k němu dostat jen jednou cestou a to zleva,dlouho jse s kámošem přemejšleli jak ho vydolujem a nakonec jsme vzali asi 50cm šroubovák(křížovej,ale upravili jsme ho na plochej-ostrej) a gufero jsme na krajích prosekali a pak šlo ven jak po másle

to je asi tak všechno co ti můžu o přetěsnění serva říct,hlavně až tam budeš dávat nový,tak je dobře namazat a snad tě nepotká to co mě,že to zase začne téct :)
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#9 Příspěvek od johnyfly1 »

ja som to gufero v strede vybijal, vysekaval a nic s toho je po okrajoch moc tvrde...nakoniec som tam zarval srobovak a rucka srobovaka sa mi zachytila o gufero tak som tresol kladivom dnu po konci rucky srobovaku a gufero bolo vonku :D len bola trosku oskrena rucka zo srobovaka ale inac pohoda :D
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Díky hoši, tak myslím, že se do toho pustím takovéto "lego" mě docela baví... :D
frgola
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#11 Příspěvek od frgola »

zdravím chtěl jsem se zeptat teče mi servo na mojí e36 318tds tak kde bych mohl sehnat kompletní sadu gufer a těsnění ... třeba i na mail n.nocoment@seznam.cz díky za odpověd...
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#12 Příspěvek od Kindl0sch »

buď přímo v BMW za cca 2000,nebo to dělá i druhovýroba,dá se sehnat na MJAUTO.CZ....já to měl z Elitu za cca 1000 (od výrobce SWAG)
Odpovědět