Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 razantně zvýšená spotřeba

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#1 Příspěvek od Crixallis »

Zdravím, mám krátky dotaz. z týdne na týden mi rapidně vyskočila spotřeba u e36 323 rok 96. jezdím stále stejně, občas to protáhnu ostřeji ale i tak jsem se dlouhodobě vešel do 9L. teď tankuju pomalu obden abych se z práce vůbec dostal domů.
aktualní spotřeba nespadne nikdy pod 10L i když jedu z kopce, a všiml jsem si že ručička akt. spotřeby "skáče" cca po 5litrových hodnotách, takže ikdyž o milimetr na plyn přitlačím nebo uberu tak tak to prostě poskočí o kus nahoru nebo dolu ale vůbec ne plynule jako dřív. to mě teda ale netrápí tolik jako kolik to teď žere benzínu.

prosím kdyby jste věděli na co se zaměřit, nebo jestli tu obdobé vlákno už je,tak bych byl vděčný.
předpokládám, že by to mohly být lambdy a potenciometr taky nebude už v ideální kondici takže v nízkých otáčkách na kvaltu 1 a 2 má co dělat.

předem díky za tipy
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od sa-tan666 »

diagnistika ti napovy vice kdyz lambdy tak vdo nebo ntk s jinyma uni jsou problemy
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#3 Příspěvek od Crixallis »

jj na komplet diagnostiku se chystam v sobotu, tak uvidim co se dozvim a podle toho se teda zařídím. bosh lambdy teda nic moc?
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od sa-tan666 »

univerzali urcite jo ale mam takovej pocit ze bosch pro m52 lambdy dela ale v etk je psana siemens-vdo ale pokud si vyndas origo tak je nani napsanej siemens a ntk coz je vyrobce ngk japan jedinej kdo byl schopnej sehnat vdo tak byla autokelly sice az za tyden
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#5 Příspěvek od BMWIIIPower »

Haspa má NTK za cca2800kč/ks.Tady na klubu je umí Nowic za 2150kč/ks včetně dph.
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#6 Příspěvek od Crixallis »

uvidím co mi řeknou na diagnostice. každopádně po těchto dvou značkách jsem se díval a sehnat je na českým trhu nějak rozumně nebo sehnat je vůbec je dost umění :) na autokelly jsem taky koukal ale to jsou levnější i ty co nabízí BMW :D

předpokládám, že NTK by měly sedět pod tímhle označením OTA7H-5A1

to BMWIIIPower: díky moc za doporučení
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#7 Příspěvek od BMWIIIPower »

OTA7H-5A1 jsou od r.v. 10/95
sedon
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: sob 02.04.2005 00:00

#8 Příspěvek od sedon »

kontrolovals hadicky od sani? odvetravani atd...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od xSAFA »

Lambdy sem bral na rockauto.com, cena čtvrtinová jak tehdá u nás a do týdne byly doma... Volil jsem NTK
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#10 Příspěvek od shade741 »

Teplotní čidlo v hájí dělá nechutnou spotřebu, delali sme to na m 50 spotřeba byla opravdu extrémní, přesně jak píšeš
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#11 Příspěvek od Crixallis »

tak jsem dnes strávil pěkné odpoledne s panem Hrdličkou ve Vysočanech, mohu říct, že je to vážně skvělej člověk co se znalostí a umění týče. Ale vrátil jsem se tak trochu rozpačitej. Motor ve skvělé kondici, teplotní čidlo, váha vzduchu taktéž, komprese bezvadná, cívky, svíčky, potenciometr ok.

Lambdy.... zlobí, ale nestandardním způsobem. Ony fungují a nefungují: po nastartování by měly jet více méně bez prodlevy, případně po zvýšení výkonu by se měly sepnout. To však nedělají. cca 5 minut jedou na celých 4,9 V takže ku*va hodně nechávají obohacovat směs(proto ta vysoká spotřeba) po nějakém tom čase se sepnou a jedou normálně tak jak mají. ale po přidání plynu a následném uvolnění, by mělo napětí spadnout na minimum, ale ony si jedou pořád tu svou amplitudu 4,9 V - 0,1 V jako by se nic nedělo.
takhle to je po každém nastartování, je jedno že jsou zahřáte, a že je zahřátý motor, pokud nastartuju znovu i po čtvrthodinové jízdě, kdy jsou teploty na normálu, tak zas 5 minut nejedou a až pak se sepnout...

takže teď lehce nevím co s tím... stálo by za to jednu vyměnit a jít to znovu otestovat, jestli to pomohlo, ale je to trochu na blind.
jigsaw
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: stř 18.01.2012 01:00

#12 Příspěvek od jigsaw »

Jakou spotřebu ti ukazuje počítač? Já mám taky problém se spotřebou (na E36 325 TDS), počítač mi ukazuje do 9 litrů a ve skutečnosti jsem to napočítal na nějakejch 11 litrů. :?
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od LiborM »

Palubáky kecají....
Vyměn obě lambdy, mě po výměně M3 žrala tak o 3l mín. Doporučuju výměnu svíček, nejlépe tam dej ty, co tam podle etk patří. Jednou sem řešil na jendom autě řešil,že teplotní čidlo mělo být ok,ale auto žralo ale po výměně to taky kleslo,vyměn preventivně i tohle, stovková záležitost.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#14 Příspěvek od Crixallis »

právě nevím, jestli výměna lambd pomůže, když jedou normal, jen s několikaminutovým zpožděním... plus mě napadá, jestli když jedou takhle blbě po nastartování, tak jestli třeba nemohou vynechávat i během jízdy.

jěště mi bylo doporučeno vyměnit palivový filtr a použít aditiva od toyoty, jednak kvůli pročištení trysky na vstřikování paliva, a jednak to může pomoct i těm lambdám.

výsledky testů:
Obrázek

vlevo při zvýšeném výkonu, vpravo volnoběh
Obrázek
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od noname »

takto "nefungujicí" lambdy jsou horší, než by byly total KO a jednotka s něma nepočítala, vyměň je obě a uvidíš rozdíl jak ve spotřebě, tak ve výkonu.
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#16 Příspěvek od Crixallis »

přebírám to ze všech stran, a nakonec to bude asi jediný možný řešení...

abych to nepos*al:
mam 323i coupe s vanosem(12/95), takže podle této tabulky by to měly být lamdy pod označením OTA7N-5D3, pokud se nepletu.

protože všude na českých shopech kde koukam tak se shoduje ETK 11 78 1 427 884 s tímhle kódem OTA7H-5A1, ale ve výsledku se tváří, že jsou obě označení totožná (jak 5A1 tak 5D3)
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#17 Příspěvek od BMWIIIPower »

Patří tam OTA7H-5A1 a tím se řiď....
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ

#18 Příspěvek od Crixallis »

Díky díky, lamdby už mám doma(od Nowice), a o víkendu se je chystám vyměnit spolu s dalšíma věcma určenýma k výměně :)

jenom jsou ty lambdy fakt debilně umístěny, to bude ještě sranda a doufam, že nebudou moc zapečený, aby šly sundat :D
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od noname »

nastříkej si je nějaký pořádným povolovačen den předem (nejezdit) a pak použij očkový klíč, který navlíkneš zhora od konektoru, tak máš trochu šance :D :D
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#20 Příspěvek od j3ykobim »

To sem zvědav jestli ti to pomůže, taky od listopadu jezdim s 323i po Praze za 12.5-13l, motor jinak vypadá že funguje skvěle. Chci dát sání z M50, tak se bojim aby to nešlo ještě nahoru
Odpovědět