Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e36 razantně zvýšená spotřeba
Zdravím, mám krátky dotaz. z týdne na týden mi rapidně vyskočila spotřeba u e36 323 rok 96. jezdím stále stejně, občas to protáhnu ostřeji ale i tak jsem se dlouhodobě vešel do 9L. teď tankuju pomalu obden abych se z práce vůbec dostal domů.
aktualní spotřeba nespadne nikdy pod 10L i když jedu z kopce, a všiml jsem si že ručička akt. spotřeby "skáče" cca po 5litrových hodnotách, takže ikdyž o milimetr na plyn přitlačím nebo uberu tak tak to prostě poskočí o kus nahoru nebo dolu ale vůbec ne plynule jako dřív. to mě teda ale netrápí tolik jako kolik to teď žere benzínu.
prosím kdyby jste věděli na co se zaměřit, nebo jestli tu obdobé vlákno už je,tak bych byl vděčný.
předpokládám, že by to mohly být lambdy a potenciometr taky nebude už v ideální kondici takže v nízkých otáčkách na kvaltu 1 a 2 má co dělat.
předem díky za tipy
aktualní spotřeba nespadne nikdy pod 10L i když jedu z kopce, a všiml jsem si že ručička akt. spotřeby "skáče" cca po 5litrových hodnotách, takže ikdyž o milimetr na plyn přitlačím nebo uberu tak tak to prostě poskočí o kus nahoru nebo dolu ale vůbec ne plynule jako dřív. to mě teda ale netrápí tolik jako kolik to teď žere benzínu.
prosím kdyby jste věděli na co se zaměřit, nebo jestli tu obdobé vlákno už je,tak bych byl vděčný.
předpokládám, že by to mohly být lambdy a potenciometr taky nebude už v ideální kondici takže v nízkých otáčkách na kvaltu 1 a 2 má co dělat.
předem díky za tipy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
uvidím co mi řeknou na diagnostice. každopádně po těchto dvou značkách jsem se díval a sehnat je na českým trhu nějak rozumně nebo sehnat je vůbec je dost umění
na autokelly jsem taky koukal ale to jsou levnější i ty co nabízí BMW
předpokládám, že NTK by měly sedět pod tímhle označením OTA7H-5A1
to BMWIIIPower: díky moc za doporučení


předpokládám, že NTK by měly sedět pod tímhle označením OTA7H-5A1
to BMWIIIPower: díky moc za doporučení
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
tak jsem dnes strávil pěkné odpoledne s panem Hrdličkou ve Vysočanech, mohu říct, že je to vážně skvělej člověk co se znalostí a umění týče. Ale vrátil jsem se tak trochu rozpačitej. Motor ve skvělé kondici, teplotní čidlo, váha vzduchu taktéž, komprese bezvadná, cívky, svíčky, potenciometr ok.
Lambdy.... zlobí, ale nestandardním způsobem. Ony fungují a nefungují: po nastartování by měly jet více méně bez prodlevy, případně po zvýšení výkonu by se měly sepnout. To však nedělají. cca 5 minut jedou na celých 4,9 V takže ku*va hodně nechávají obohacovat směs(proto ta vysoká spotřeba) po nějakém tom čase se sepnou a jedou normálně tak jak mají. ale po přidání plynu a následném uvolnění, by mělo napětí spadnout na minimum, ale ony si jedou pořád tu svou amplitudu 4,9 V - 0,1 V jako by se nic nedělo.
takhle to je po každém nastartování, je jedno že jsou zahřáte, a že je zahřátý motor, pokud nastartuju znovu i po čtvrthodinové jízdě, kdy jsou teploty na normálu, tak zas 5 minut nejedou a až pak se sepnout...
takže teď lehce nevím co s tím... stálo by za to jednu vyměnit a jít to znovu otestovat, jestli to pomohlo, ale je to trochu na blind.
Lambdy.... zlobí, ale nestandardním způsobem. Ony fungují a nefungují: po nastartování by měly jet více méně bez prodlevy, případně po zvýšení výkonu by se měly sepnout. To však nedělají. cca 5 minut jedou na celých 4,9 V takže ku*va hodně nechávají obohacovat směs(proto ta vysoká spotřeba) po nějakém tom čase se sepnou a jedou normálně tak jak mají. ale po přidání plynu a následném uvolnění, by mělo napětí spadnout na minimum, ale ony si jedou pořád tu svou amplitudu 4,9 V - 0,1 V jako by se nic nedělo.
takhle to je po každém nastartování, je jedno že jsou zahřáte, a že je zahřátý motor, pokud nastartuju znovu i po čtvrthodinové jízdě, kdy jsou teploty na normálu, tak zas 5 minut nejedou a až pak se sepnout...
takže teď lehce nevím co s tím... stálo by za to jednu vyměnit a jít to znovu otestovat, jestli to pomohlo, ale je to trochu na blind.
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Palubáky kecají....
Vyměn obě lambdy, mě po výměně M3 žrala tak o 3l mín. Doporučuju výměnu svíček, nejlépe tam dej ty, co tam podle etk patří. Jednou sem řešil na jendom autě řešil,že teplotní čidlo mělo být ok,ale auto žralo ale po výměně to taky kleslo,vyměn preventivně i tohle, stovková záležitost.
Vyměn obě lambdy, mě po výměně M3 žrala tak o 3l mín. Doporučuju výměnu svíček, nejlépe tam dej ty, co tam podle etk patří. Jednou sem řešil na jendom autě řešil,že teplotní čidlo mělo být ok,ale auto žralo ale po výměně to taky kleslo,vyměn preventivně i tohle, stovková záležitost.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
právě nevím, jestli výměna lambd pomůže, když jedou normal, jen s několikaminutovým zpožděním... plus mě napadá, jestli když jedou takhle blbě po nastartování, tak jestli třeba nemohou vynechávat i během jízdy.
jěště mi bylo doporučeno vyměnit palivový filtr a použít aditiva od toyoty, jednak kvůli pročištení trysky na vstřikování paliva, a jednak to může pomoct i těm lambdám.
výsledky testů:
vlevo při zvýšeném výkonu, vpravo volnoběh

jěště mi bylo doporučeno vyměnit palivový filtr a použít aditiva od toyoty, jednak kvůli pročištení trysky na vstřikování paliva, a jednak to může pomoct i těm lambdám.
výsledky testů:

vlevo při zvýšeném výkonu, vpravo volnoběh

přebírám to ze všech stran, a nakonec to bude asi jediný možný řešení...
abych to nepos*al:
mam 323i coupe s vanosem(12/95), takže podle této tabulky by to měly být lamdy pod označením OTA7N-5D3, pokud se nepletu.
protože všude na českých shopech kde koukam tak se shoduje ETK 11 78 1 427 884 s tímhle kódem OTA7H-5A1, ale ve výsledku se tváří, že jsou obě označení totožná (jak 5A1 tak 5D3)
abych to nepos*al:
mam 323i coupe s vanosem(12/95), takže podle této tabulky by to měly být lamdy pod označením OTA7N-5D3, pokud se nepletu.
protože všude na českých shopech kde koukam tak se shoduje ETK 11 78 1 427 884 s tímhle kódem OTA7H-5A1, ale ve výsledku se tváří, že jsou obě označení totožná (jak 5A1 tak 5D3)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov