Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Katalyzátor 316 i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#1 Příspěvek od inanimado »

Zdravím, měl bych dotaz, dosloužil mi katalyzátor. Nebudu kupovat origo či náhradu, zbytečně drahé. mám v plánu auto do 3 let prodat. Chci koupit obyčejnej univerzál, ten by měl kolem 2 let vydržet. Je potřeba řešit nějaké technické data katu, nebo ne? Myslím třeba průchodnost, kladení odporu a tak... Díky za rady
Mám 316i, 77kw, 1.9 benzin
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#2 Příspěvek od honzabiker1 »

Zkus zavolat na tenhle inzerat, za 1000 je to urcite lepsi volba, nez shanet nejake uni katalyzatory..: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=96311&highlight=

Chtel jsem ten kat vzit, ale mam motor 1.6 a na nem je jiny...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Ten kat z toho inzerátu už je prodanej.

Jinak univerzál vůbec nedoporučuju.Normálně se utaví a rozsype.
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Dacud »

dal bych tam trubku... :wink:
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od TM »

Mě zaujalo, že všichni dáváte místo katu trubku. Tohle se opakuje ve všech diskuzích na téma výměna katu. Jak to pak ale děláte na STK :-) To všichni máte známého správném místě? :-)
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#6 Příspěvek od inanimado »

proč všichni odsuzujete uni? Psal jsem, že chci řešení tak max na 3 roky a to snad uni vydrží, ne? A proč bych měl dávat trubku a podplácet každou stk? Origo kat klade nějakej odpor výfukovým splodinám, ne? Když dám trubku tak vyleze spotřeba...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

protože uni katy kdyby vydrzeli tri roky tak je to celkem uspech , jsou lidi kterým se bosal z druhosky zacal bortit po trech mesicich ! ucpanej kat nepruchozi vyfuk neni potreba vysvetlovat co zpusobi :) trubka je nejlevnejsi reseni , spotreba vyleze o neco nahoru ... emise samozrejme horsi... lepsi jetej original z novejsiho modelu bmw trebas atd.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#8 Příspěvek od inanimado »

takže doporučujete koupit origo za 15 tis, pak doporučujete koupit použitý, kde nemám záruku, že vydrží a pak doporučujete dát trubku, kde budu platit víc za benzín a neprojdu na emisích... pěknej výhled
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#9 Příspěvek od honzabiker1 »

Staci chvili sledovat inzerci a urcite se driv nebo pozdeji nejaky na prodej objevi.. Ja kupoval novy Bosal - sice tady vsichni pisou, ze nic nevydrzi, ale vypada docela kvalitne (je skoro cely nerezovy) a vysel me na jenom na 3k..
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#10 Příspěvek od inanimado »

honzabiker1 píše:Staci chvili sledovat inzerci a urcite se driv nebo pozdeji nejaky na prodej objevi.. Ja kupoval novy Bosal - sice tady vsichni pisou, ze nic nevydrzi, ale vypada docela kvalitne (je skoro cely nerezovy) a vysel me na jenom na 3k..


no jo, sledovat.. sleduji. Hele, chtěl jsem se zeptat, ten Bosal máš uni? Já se právě koukal na bosal uni a ten vyjde kolem 2 tis. Jak jsem koukal na net, tak bosal vyrábí origo za 15 tis a nebo náhradu za cca 3 tis.... takže si myslím, že náhrada bohatě stačí. A jak ho máš dlouho?
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od PeterE36 »

Já jsem tam dal rezonator ( na 316i ) a za drobný úplateček to prošlo i na emisích. A ani to nijak moc neřvalo ;-)
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#12 Příspěvek od inanimado »

to píšou všude - místo kat dát rezonátor, nebo jen trubku. Ale kat dává malej odpor, ne? Pokud tam nebude, proudění bude snadnější a tím i spotřeba poleze nahoru, to nepotřebuji....
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#13 Příspěvek od honzabiker1 »

inanimado píše:
honzabiker1 píše:Staci chvili sledovat inzerci a urcite se driv nebo pozdeji nejaky na prodej objevi.. Ja kupoval novy Bosal - sice tady vsichni pisou, ze nic nevydrzi, ale vypada docela kvalitne (je skoro cely nerezovy) a vysel me na jenom na 3k..


no jo, sledovat.. sleduji. Hele, chtěl jsem se zeptat, ten Bosal máš uni? Já se právě koukal na bosal uni a ten vyjde kolem 2 tis. Jak jsem koukal na net, tak bosal vyrábí origo za 15 tis a nebo náhradu za cca 3 tis.... takže si myslím, že náhrada bohatě stačí. A jak ho máš dlouho?


Neni univerzalni, je to nahrada primo pro moje auto.. Stoji normalne cca 8k.. Koukam, ze na tu tvoji 1,9 se katalyzatory asi moc v druhovyrobe nedelaji.. Mozna by se ti vyplatilo koupit cely vyfuk z M43B16 - mel by normalne pasovat (u M43B19 je rozdil jen v tom, ze ma ten prostredni tlumic az na zadnim vyfuku a katalyzator je samotny na prvnim dilu)..

Jaka bude vydrz nevim, jeste ho nemam na aute, budu ho davat az na jare..
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#14 Příspěvek od inanimado »

no nic, žádná rada nepřišla, pokusím se nějak kontaktovat mechaniky v BMW v Brně a poptat se na nějakou alternativu... Jinak díky všem za příspěvky
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#15 Příspěvek od libovka »

Uni kat měl kamarád na Compactu 1.6 a normálně se mu cestou do chorvatska rozsvítil do červena a v tom těle před katem se propálila díra.Já ho měl na autě 2x a 2x se normálně roztavil na sračku.
Unikaty jsou sráče.
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Dacud »

ja bych tam dal trubku... kdyz pojedes normalne tak budes mit mensi spotrebu o trosku a kdyz tomu slapnes tak si to veme vic... rvat to moc nezacne... ja spotrebu na 1,8i bez katu a s katem nepoznal... budes to prodavat tak bych tu trubku na tu chvilku neresil a pridat 200kc na emisich...
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#17 Příspěvek od johnyfly1 »

ja mam teraz docastne trubku lebo som nic na rychlo nezohnal a je to strasne..ten kovovy zvuk fuj....spotreba ta ista, vykon ten isty len ten zvuk je uplne hnusny ze sa hanbim to auto vytacat nad 3000otacok...samozrejme cez emisnu z trubkov neprejdes a taktiez nemusis prejst cez emisnu ani z uni katom....radsej si zozen origo ale pouzivany :)
inanimado
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.10.2008 00:00
Bydliště: Bulhary

#18 Příspěvek od inanimado »

tak už nějaký nabídky jsou, chvilka rozmyšlení a jdeme na to. Jen mě tak ještě napadlo, co tam třeba dát kat z jiného auta? Třeba z nějakýho 2 litru, kterej by tam sednul....?
sedon
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: sob 02.04.2005 00:00

#19 Příspěvek od sedon »

A co treba tenhle klarius, ma nekdo zkusenost? http://www.okautodily.cz/katalyzator-kl ... 46260.html


ted jsem koukal na krotila a origo petadvacet tisic :))
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#20 Příspěvek od vsemick »

Co člověk to názor. Ale jestli to chceš dostat do slušného stavu tak se vyplatí vzít kat z bouračky se stejným typem motoru (origo je prostě nesmysl a vlastní vývoj taky..to už je lepší holá roura)
Odpovědět