Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém s otáčkami motoru - E36 318iS (M42)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
426kahemi
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 11.02.2011 01:00
Bydliště: Liberecko

#1 Příspěvek od 426kahemi »

Čaues „vrtuláři“ :)
Předem se omlouvám, pokud tu už někde podobné či stejné téma je, ale jsem teď opravdu dost pracovně vytížen a nemám čas prohledávat všechna témata a vyhledávač mi nic nenašel, pardon...
A teď k problému: S příchodem mrazů se začal objevovat problém, kdy si „íeSko“ při přidání více plynu (předjíždění, záběr do kopce...) a následném ubrání drží otáčky, někdy si ještě přidává, ekonoměr se drží kolem 8 litrů a při vyšlápnutí spojky nebo vyřazení na N jsou otáčky kolem 4000 tisíc. Navíc nyní začíná kolísat volnoběh, někdy je kolem 1000ot/min., někdy má tendenci naopak až chcípnout (už se taky stalo).
Viděl bych to na potenciometr škrtící klapky, nicméně bych rád uvítal Vaše nápady, rady nebo zkušenosti s podobným problémem.
Díky moc kluci (a eventuelně i holky :) )
TeggyM3
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#2 Příspěvek od TeggyM3 »

Možná je to fakt jen tou zimou.
Radu asi nepřinesu ale mám poznatek. Mě na E36 320i (M50TU) na volnoběh samy otáčky vyskočí skoro ke 2tis a drží se (a občas kolísají). Přes léto mi to ikdy nedělalo. Zatím jsem to spozoroval jen na volnoběh, nezahřál jsem motor, jen jsem povyjel z garáže. Na druhou stranu je fakt, že mám fouklé těsnění na výfuku a to možná může ovlivnit lambdy.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#3 Příspěvek od mequi »

Podívej se, jestli ti chodí volně lanko, co ovláda škrtící klapku. Taky můžeš sundat koleno a podívej se, jestli ti úplně zavírá škrtící klapka.
426kahemi
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 11.02.2011 01:00
Bydliště: Liberecko

#4 Příspěvek od 426kahemi »

mequi píše:Podívej se, jestli ti chodí volně lanko, co ovláda škrtící klapku.

Jj, to je pohodička, taky jsem původně myslel že jen mrazem zatuhlo, ať už klapka nebo lanko, ale je to krásně pohyblivý, nic se neseká, nedrhne, po puštění z krajní polohy (plném plynu) pružina ihned „mrskne“ klapkou zpět.
426kahemi
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 11.02.2011 01:00
Bydliště: Liberecko

#5 Příspěvek od 426kahemi »

TeggyM3 píše:Možná je to fakt jen tou zimou.
Radu asi nepřinesu ale mám poznatek. Mě na E36 320i (M50TU) na volnoběh samy otáčky vyskočí skoro ke 2tis a drží se (a občas kolísají). Přes léto mi to ikdy nedělalo. Zatím jsem to spozoroval jen na volnoběh, nezahřál jsem motor, jen jsem povyjel z garáže. Na druhou stranu je fakt, že mám fouklé těsnění na výfuku a to možná může ovlivnit lambdy.

Nětěstností ve výfukovém potrubí by to mohlo být (špatná reakce lambda sondy), nicméně zde mám vše cajk, a lambdu i váhu vzduchu jsem vyloučil z důvodu samovolného přidávání plynu, navíc nezávisle na teplotě či době jízdy. Stejně tak si myslím že by to nehrálo roli ani u volnoběžného ventilu, ale nevím no...
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#6 Příspěvek od mequi »

Tak to zkus napojit na diagnostiku a uvidíš, jestli ti to něco najde.
426kahemi
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 11.02.2011 01:00
Bydliště: Liberecko

#7 Příspěvek od 426kahemi »

Tak já bych to samozřejmě napíchnul, ale největší problém je teď opravdu čas, vůbec nic nestíhám. Nicméně dnes již nebyl takový mráz, a problém se ani jednou nevyskytl. Volnoběh držel stabilně (ráno za studena i potom s ohřátým motorem) a i plyn spadl okamžitě, jakmile pustím pedál, a to jsem zkoušel i ho trošku potrápit a zatím v pohodě. Uvidíme co bude dál, určitě dám vědět, zatím díky kluci ;)
bboxxx
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 19.05.2010 00:00

#8 Příspěvek od bboxxx »

Zdravím . Mám podobný problém jako tady kolega a dokonce i stejný motor. Z ničeho nic mi začal houpat volnoběh a to jen za tepla az skoro chcipne(zatim mi jeste uplne nechcipnul).Další věc která se děje zároveň ze pri jizde z kopce a uplne pustenem plynu ekonomer stale hlasi nejakou spotrebu asi kolem 5 ti litru . Jak by mohly spolu tyto dva problemy souviset ?? prosim o radu .
Odpovědět