Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Demontáž převodovky e36 325i- nejde po odšroubování sundat

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#1 Příspěvek od Kalasnikov »

Ahoj,

mám vcelku nepříjemný problém, sundávám převodovku na autě viz název tématu a nejde mi sundat.

Vytáhnul jsem 9x šroubů s torx hlavou
1x maličký obvodový s šestihranou hlavou
2x dlouhé šrouby šestihran přístupné skrz díry ve spod převodovky v prostoru na spojku
2x dlouhé šrouby šestihran poblíž delící roviny motor-převodovka

prostě jsem odšrouboval co jsem našel, žádné další šrouby tam nevidím ani nejsem schopen nahmatat.

Samozřejmě mám odpojený kardan, táhla řazení.

Napadá někoho co jsem mohl zapomenout?

Díky, spěchá to
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od Danny Moderátor »

odšroubovals starter? jestli jo tak.....

použij sílu LUKU
Ať tě provází síla :lol:
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#3 Příspěvek od Kalasnikov »

Díky za rychlou radu, bentley to nezmiňuje a z pročtení FAQ tady to taky jasné není. Chtělo by to trochu přestylizovat. Jdu na to.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Kami1 »

jeden šroub bývá schovanej (spíše nepřístupnej) nahoře za starterem,
pokud máš převodovku svěšenou, tak se tam dá i podívat

jestli jsou venku opravdu všechny šroubu, tak by to mělo jít vykvedlat (rozpáčit)

někdy nechce jít sundat startér kvůli vodícímu trnu

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... eplace.htm
foto 22
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#5 Příspěvek od Kalasnikov »

nemám sundaný startér tak to bude asi tím, zjistil sem že bez sundání sacích svodů se tam nedostanu tak dneska sundám ty svody. Obvodové šrouby bych měl mít všechny podle ETK to sedí, a když dám z každé strany převodovky ruku tak se nahoře dotknu a žádnou hlavu šroubu nenehmatám.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#6 Příspěvek od Kalasnikov »

ještě pro ujištění, startér musí jít fyzicky ven ano? takže odšroubovat jeho úchyty na motoru, odpojit kabely a vytáhnout? Protože v tom článku se mluví o těch dvou šroubech ze strany převodovky s torx hlavou a na druhé straně z maticí a ty já venku mám.

Jak se tak dívám tak v tom návodu ten starter vubec nesundává.

akorát jak tady na té fotce tak i v bentleym je jeden šroub navíc který tam nemám, tady jsem ho vyznačil
Obrázek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Kami1 »

startér se vyndávat nemusí, tudíž může zůstat kabeláž i sání

měl bys ho ale nejdřív uvolnit (sundat s toho trnu)

vomrd s přístupem je pak nasadit šrouby s matkama ke startéru při montáži

dva šrouby byly myslím i ze strany olejový vany, ale možná se pletu a akorát šly do té vany, nevím
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#8 Příspěvek od Kalasnikov »

aha díky a uvolnit ho mám jak? on je přece přichycený i na bloku a tam se bez demontáže sání nedostanu.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od Kami1 »

uchycený je jen na těch dvou šroubech do převodovky a na tom vodícím trnu,
takže sundat ty dva šrouby (máš),
a povytáhnout ho o 3cm směrem dopředu vozidla a můžeš sundávat převodovku

akorát byl ten trn jednou tak "přirezlej" (železo v hliníku),
že to bylo pomalu na sundání toho sání, jelikož k tomu startéru není fakt moc dobrej přístup
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#10 Příspěvek od Kalasnikov »

tak už je hotovo, díky všem. Ten starér je aspoň na 325i přichycen i na bloku šroubem se 17 kou hlavou ale jde povolit po sundání klapky pomocí mnoha nástavců na golu.

16 hodin práce a převodovka je dole.

Obrázek

Ještě drobnost, jak bez origo přípravku povolit šrouby na setrváku? Komprese to asi neudrží že?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Kami1 »

:palec:
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#12 Příspěvek od BMWIIIPower »

Kalasnikov píše:tak už je hotovo, díky všem. Ten starér je aspoň na 325i přichycen i na bloku šroubem se 17 kou hlavou ale jde povolit po sundání klapky pomocí mnoha nástavců na golu.

16 hodin práce a převodovka je dole.

Obrázek

Ještě drobnost, jak bez origo přípravku povolit šrouby na setrváku? Komprese to asi neudrží že?

Pod startérem je zašpuntovaná díra pro aretační kolík..stačí tam nacpat šroub,nebo tam myslím pasuje 1/4 prodlužovací nástavec z goly.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#13 Příspěvek od Kalasnikov »

Díky díru jsem sice před demontáží nenašel ale propletl jsem setrvák k bloku kusem drátu a šlo to taky :-)

Ještě jeden dotaz bych měl na převodovce jsem už vyměnil gufera od spojky a na řadící tyči ale mám problém s guferem na klice. Nechce jít ven, spíš jsem ho ve snaze zaseknout šroubovák zatlačil trochu dovnitř. Nebude jednodušší demontovat tu přírubu kolem něj a vyměnit to hezky na ponku?
Nebo je tam nějaký zádrhel kvůli kterého to nejde?

Teď se dívám že je tam podle ETK akorát nějaké "těsnění kov" má někdo zkušenosti či se to dá použít znova, nebo třeba podlepit motorovým silikonem? Bo než by mi to zase z BMW přišlo tak bych se opět seknul s prací.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#14 Příspěvek od BMWIIIPower »

Já nemohl tohle těsnění zaboha sehnat na jednu stranu pod prsa,tak jsem taky z obou stran naplácl silikon.Je to taková prasárna ale...Být tebou,tak to zbytečně nerozdělávám a snažil bych se dostat ten simering ven.Udělej do něj díru a háčkem ho vytáhni..Kdybys přeci jen chtěl to těsnění,tak se myslím dá sehnat lehce v elitu,nebo kelly
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od varkel »

HHH Tak když jsem ji vyndával poprvé tak to byl taky ukrutnej humus, dneska už to máme natrénovaný a převodovku tam i zpět děláme za hoďku a půl, pravda je že na závoďaku už nemám izolace tak je tam trochu víc místa a vše je rozhýbané, ale kouzlo je v jednom, sundat výfuk od svodů a celé to hoooodně vyvěsit.

:-) L.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od Kalasnikov »

dík za rady zkoušel jsem to už před tím navrtávat, šroubovat tam vruty a za ty to vytrhnout, dneska jsem zkoušel i ten háček a nic. Takže jsem to sundal a vzhledem k tomu kolik to chtělo ran kladivem z druhé strany tak by to bez demontáže té příruby nevytáhl ani Zekon. Namazal jsem to tím silikonem a těsnit to myslím bude líp než nejaké ocelové pseudotěsnění. V práci s tím těsním i poškozené povrchy a drží jak čert.

Budoucnost patří silikonu :D
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#17 Příspěvek od varkel »

Kalasnikov píše:dík za rady zkoušel jsem to už před tím navrtávat, šroubovat tam vruty a za ty to vytrhnout, dneska jsem zkoušel i ten háček a nic. Takže jsem to sundal a vzhledem k tomu kolik to chtělo ran kladivem z druhé strany tak by to bez demontáže té příruby nevytáhl ani Zekon. Namazal jsem to tím silikonem a těsnit to myslím bude líp než nejaké ocelové pseudotěsnění. V práci s tím těsním i poškozené povrchy a drží jak čert.

Budoucnost patří silikonu :D


Já myslel ža aluminiu :.-)
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#18 Příspěvek od Kalasnikov »

Tak jsem ve stadiu montáže převodovky a opět zásek. Máte nějakou fintu jak to vyrovnat aby to šlo hezky namontovat. Mám podložený motor i převodovku , a je to myslím vcelku rovně, převodovkou lze točit okolo spojky, když prostčím obvodový šroub dírou tak je hezky rovně neláme se, ale k doražení převodovky chybí asi centimetr, startér tam zatím není takže tomu myslím nic nevadí. Když už je tam spára 1 cm tak musím být i v tom vodícím ložisku na klice ne? Aspoň na té mrkvi bylo to sražení delší.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od Kami1 »

buďto máš špatně vycentrovanou spojku, při její montáži se musí použít centr. kolík
nebo pokud už máš to máš na dorazech vodících čepů na přírubě, tak to bude spíš v nich, tam by mělo stačit s tím při tlačení trochu zaverglovat
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#20 Příspěvek od Kalasnikov »

ne na těch vodících čepech to ještě nemám. Spojka by snad měla být vycentrována dobře, trn sice nemám ale použil jsem 14tku ořech která akorát pasla do lamely napatlal ji čeným olejem ale seřídil podle otisků na tom vodícím ložisku
Odpovědět