Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Stavitelný podvozek JOM E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od PeterE36 »

Zdravím, máte někdo zkušenosti se stavitelným podvozke JOM, nebude to asi žádná hitparáda co .. soudím podle té ceny. Jestli máte někdo nějaké zkušenosti tak poraďte uvažuji o koupi.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

cena odpovídá kvalitě a jízdním vlastnostem... ono víceméně všechny podvozky s cenou do 10tis jsou na tom stejně ... ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od PeterE36 »

Tak na víkendové ježdění by mohlo stačit ne ? :)
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#4 Příspěvek od BMWIIIPower »

Bla bla bla,mám ho rok a půl a za ty peníze paráda (hlavně štelování)...nemám s ním problém,akorát je na mě asi malinko tvrdej.Čekal jsem,že po nějakým nájezdu změkne a nic...Přesednu do auta z jinýho a připadám si jak v motokáře.
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#5 Příspěvek od Fw190 »

taky ho mam a za ty prachy v poho, ale tvrdy je dost no. Ale jako jestli v tom nebudes vozit batole , tak neni problem. Podle me lepsi volba nez HR za 30 000 :D podle me vysledek stejny. Na starem 1,6 jsem na nem jezdil 4 roky a pak slo auto do sveta a mozna ze na nem jezdi do dnes !!! takze kvalita neni az tak hrozna . Ale nebyl to ten stavitelny teda.
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#6 Příspěvek od PeterE36 »

No nechci aby to bylo zas jako kámen :) kámoš má něco podobného, ale ne JOM na Golfu MKIII a to tě vyhazuje ze sedačky :-))
papyk
Registrovaný
Příspěvky: 977
Registrován: stř 13.07.2005 00:00
Bydliště: Valašské Království
Klubové ID: 1181

#7 Příspěvek od papyk »

Já ho měl na touru 318i, dával ho tam nový ještě předchozí majitel a přišlo mi to tvrdý jak cyp, ještě tvrdší než HR co mám na Mku a to je cenově někde jinde. A k životnosti těžko něco napsat bo sem to auto měl ani ne 1rok, ale nevěřím tomu že štelovák za 10tyček bude nějaká hitparáda 8)
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#8 Příspěvek od Fw190 »

prave ze jen za 5 :lol:
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#9 Příspěvek od BMWIIIPower »

Může mi teda nějaký odborník říct, v čem je rozdíl mezi podvozkem JOM a podstatně dražším,značkovým,co do funkčnosti??Zpracování je jasný,možná i výdrž...,ale cena taky...a funkčnost??Myslím,že je jen hrstka lidí (laiků),kteří by rozdíl mezi podvozky na autě poznali.A ti by možná jen nadávali,že JOM je tvrdej,jinak nic :lol:
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00
Klubové ID: 2725

#10 Příspěvek od Dabler »

odborník nejsem.... ale za mě asi podotknout že u lepších podvozků je jiné vinutí a charakteristika pružin, šířka pístu tlumiče(komfort), povrchová uprava, provedení unibalu, možnosti nastavení geometrie a tuhosti tlumiče..
já bych bral podvozek od XYZ ale to je 20k+
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#11 Příspěvek od Fw190 »

a jakou odhadujes zivotnost takeho podvozku za 20 000 + ? Pokud nekdo uprednostnuje pohodli, JOM pro nej neni, Pokud ale kupujes tvrdy, sportovni podvozek jako je treba HR. Vyplati se za nej dat 30 000? ja dal 5000 a jezdil jsem na nem skoro 5 let. A mozna ze drzi dondes. mas pravdu ze povrchova uprava nic moc a uz na prvni pohled jde videt ze je to levne :D Ja ale zavodit na okruhu nebudu a do auta za 50klacku nebudu kupovat podvozek za 20. Jako treba do M3 bych to asi nerval :wink:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

já osobně mám podvozek za 3500kč (Ta-technix) takže s levným podvozkem mám něco s dočiněním ... hele dobrý , ale štelovací HR je prostě kurva jiná liga... ono jak už tu bylo zmíněno , už jen když se podíváš na pístnici tlumiče (Bilstein B8) tak to je už něco jinýho , kvalita použitých materiálů je taky někde jinde a celkový naladění je prostě o něčem jiným (to že minimálně polovinu ceny tvoří sponzorování výrobci nepopírám ;) ) to pak ani není o zručnosti řidiče jak dokáže vnímat vlastnosti podvozku , ale pak to už prostě poznáš ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Crixallis
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 26.06.2011 00:00
Bydliště: Praha-Západ
Klubové ID: 2929

#13 Příspěvek od Crixallis »

no já na 36ce mám právě zmíněny podvozek JOM, naštelovaný to mám tak abych někde neutrh olejovou vanu, jezdím s ním denně už půl roku a můžu říct že za mě dobrý. Kámoš kupoval taky sportovní do hyundai coupé (nevím jaký), a když jsem s ním jel tak mi málem vypadaly zuby. bál jsem se, že když koupim a nahodim tenhle od JOMu tak že na tom budu podobně, ale vůbec. žádná extra tvrdost se nekonná. Včera jsem obsolvoval 11 hodinovou cestu, část byla po D1(luxusní stav), a naprosto v klidu. Pokud jde o životnost, tak když budu vymetat jednu díru za druhou tak moc nevydřží tlumiče ať už za 30 litrů nebo za 5. takže když se tyhle vymelou tak koupím nový, a nebude to tolik bolet. Když to shrnu, nemám s nima problém a tvrdost ideální. Překvapenej byl i kámoš, který jezdí/l v eMku... :wink:
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#14 Příspěvek od BMWIIIPower »

Píšete tady o jiné charakteristice a vynutí pružin..další zase,že drahý podvozek je jiná liga...Ale otázka byla,jaký je rozdíl ve funkčnosti??Myslím,že nikdo z vás nemůže říct,že by Jom od jiného podvozku na autě poznal jen jízdou.Prostě je to podle mě pro nás laiky stejná muzika za o hodně míň peněz,co se funkčnosti týká.A otázka tvrdosti je relativní..já s autem taky jedu 300km a nevadí mi to.Pak jedu do Kauflandu a sere mě to.Je to o silnici,ale když je sucho a chci se pěkně povozit,je ten motokárovej,sportovní,výškově stavitelnej podvozek za 5tis kč suprovej.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

rozdil ve funkcnosti tam je , jestli ho poznas je jen na tobe jaka jsi jitrnice tak to proste je ... laik ani nepozna za normalni jizdy jestli jede s predokolkou a nebo zadohrabem tomu to je fekal , tady se bavime na urovni lidi kteri od auta cekaji neco vic no ... kdyby tam ten rozdil ve funkcnosti nebyl tak vsichni jezdi na jomu a tatechnixech...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#16 Příspěvek od PeterE36 »

Takže jestli koupím Ta Technix nebo JOM je uplně jedno co ? :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ja mam ta technix na svem coupe uz druhou sezonu a funguje docela dobre (pevna sada 60/40), to ze pruziny by snesli trosku vetsi tuhost , a na pomalý stlačení tlumiče aby to bylo tuzzsi je asi fuk za tu cenu ... druhej podvozek bude uz neco podle mych predstav no :) a pak jeste poladit nejaky tuzzsi stabíky 8) :twisted:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#18 Příspěvek od BMWIIIPower »

MattyX píše:rozdil ve funkcnosti tam je , jestli ho poznas je jen na tobe jaka jsi jitrnice tak to proste je ... laik ani nepozna za normalni jizdy jestli jede s predokolkou a nebo zadohrabem tomu to je fekal , tady se bavime na urovni lidi kteri od auta cekaji neco vic no ... kdyby tam ten rozdil ve funkcnosti nebyl tak vsichni jezdi na jomu a tatechnixech...
:lol: :lol: noo,tady to je samej závodník,viď :lol:tvl,většině lidí tady ani auto nejede jak by mělo a nepoznaj to... .Pleteš se,většina z nás jsme laici (co se týká podvozků,tak určitě),používáme auta ke každodennímu ježdění,takže nepoznáme takový minimální rozdíly a pro naše potřeby levný podvozek plně dostačuje.Je jiná věc,že chce někdo značku,zaručenou kvalitu a nebo rozdíl pozná a proto sáhne po kvalitě,ale to už je podle mě člověk,co o podvozcích něco musí vědět,ví co potřebuje a hlavně ho plně využije za ty prachy.A nebo je to jak říkáš TY a každý kdo nepozná rozdíl mezi HR a JOMem po cestě do práce nebo na nákup je jitrnice.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od xSAFA »

JOM mám od jara, najeto 8tis, auto používám na běžný ježdění a naprosto bez problému. S tuhostí jsme spokojenej a určitě mi nepřijde nějak extra tvrdej, spíš tak akorát na naše silnice. Kamarád měl na bývalém autě KW nějakou tu základní verzi a to bylo jak kameň, tohle je úplně o něčem jiném. Jak odejde, beru jej určitě znovu. Co se týče nějaké povrchové úpravy tak teď mám auto zvedlé a jde dokonce normálně štelovat a nikde ani kousek náznaku koroze.

Řekl bych že většina lidí co kupuje dražší značkové podvozky to dělá spíš jen z principu a né z důvodu, že by nějak využili jejich potenciál. Jasně pokud bych měl Mko nebo autem jezdil skutečně na hraně nebudu tam cpát JOM...
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od wiky69 »

mám je na e36 od zacatku prosince. a jako nestezuju si vubec. ty TA je to samy jako jom "prý". a hlavne za tech pet táců je klidne koupim kazdej rok, nez origo nestelovaci za milion jako... sem student no :D
Odpovědět