Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Neustálý problém s vodou E35 TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
compound
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 07.03.2009 01:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od compound »

už jsem se tu ptal jak odvzdušnit TDS a dozvělděl jsemse to co jsem už slyšel jednou..

Problém je ten že když jezdím tak teplota na budíku ukazuje normál,topení topí,termostat funguje,vodní pumpa je tam ta nová né s plastovou vrtulkou, a jak zastavím a chci se podívat na vodu tak po otevření víčka od nádobky to vytlačí vodu ven,ale za jízdy to přes víčko ani přes přepad nevyteče,a když víčko neotevřu hned ale až druhý den tak jen ujde tlak a voda je v normálu.Hlavu jsme před tím nechávali otlakovat za tepla a prásklá by neměla být,je tam nový těsnění pod hlavou.

Dělalo to někomu z vás nebo je to normální? auto by mělo být čipnutý na 125kw,fakt nevím co s tím
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#2 Příspěvek od varkel »

compound píše:už jsem se tu ptal jak odvzdušnit TDS a dozvělděl jsemse to co jsem už slyšel jednou..

Problém je ten že když jezdím tak teplota na budíku ukazuje normál,topení topí,termostat funguje,vodní pumpa je tam ta nová né s plastovou vrtulkou, a jak zastavím a chci se podívat na vodu tak po otevření víčka od nádobky to vytlačí vodu ven,ale za jízdy to přes víčko ani přes přepad nevyteče,a když víčko neotevřu hned ale až druhý den tak jen ujde tlak a voda je v normálu.Hlavu jsme před tím nechávali otlakovat za tepla a prásklá by neměla být,je tam nový těsnění pod hlavou.

Dělalo to někomu z vás nebo je to normální? auto by mělo být čipnutý na 125kw,fakt nevím co s tím


Potrubí by mělo být za tepla pod nějakým tlakem, proto je na víčku varování, aby jsi ho za tepla neotevíral. Pokud jsi absolvoval nějakou hodinu fyziky měl by jsi vědět i proč. Ve víčku by pak měl být jednoduchý ventil s pružinou, který při větším přetlaku v systému vodu uvolní mimo. Pokud je vše v normálu, a voda se neztrácí nic by jsem neřešil.
compound
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 07.03.2009 01:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od compound »

mně už taky spousta lidí řeklo že by s tím jezdily a hlídali to a uvidím,zajímavý je že u kámošovi E39 525TDS když se s tím jezdilo hodně svižně a pak jsme hned otevřeli víčko tak to vodu nevytlačilo.

zkusím s tím asi jezdi a uvidím
suchos
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23.05.2009 00:00

#4 Příspěvek od suchos »

pokud ma voda skutecne 90°C, tak nesmi vyletet ven! Nejdriv bych sel po budiku, jestli nelze, popripadne cidlo teploty vody co je na palici pod vstrikama.....
Taky to jde otestovat rtutovym teplomerem strcit do nadobky, auto natocit a sledovat tu teplotu spolecne s budikem, to jsem delal na jednom aute.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#5 Příspěvek od ViktorDDD »

nazdar!

podarilo sa vyriešiť problém?

mne to robí to isté na TDS, už pomaly rok s tým bojujem ale bez úspechu, motor sa neprehrieva, ručička sa drží v strede, kúrenie funguje, kvapalina sa nestráca, ale po jazde sú hadice dosť natlakované, keď hneď otvorím viečko tak mi vybublá voda, keď nechám vychladnúť tak po otvorení vypustím tlak ktorý tam ostal, viem že ten systém pracuje pri určitom tlaku ale aby tlak ostal aj po vychladnutí to je už nezdravé, zas voda sa nestráca keby to tlakovalo cez tesnenie alebo hlavu tak by sa mi mala strácať voda

dával som už novú vodnú pumpu, nový chladič, nové viečko expanzky, bol menený aj termostat (nejaký lacnejší ale teraz to idem ešte vymeniť na origo wahler), a nič sa nezmenilo, odjazdil som s tým už asi 15tis. km a neprišiel som nato čím to môže byť
bjukemen
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 30.10.2008 01:00

#6 Příspěvek od bjukemen »

..ako som ti povedal tesnenie pod hlavou
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#7 Příspěvek od shade741 »

měl jsem 325 TD a po zahřátí a následném otevření je celkem samozdřejmé že voda vyletí doprčic, já teda nevím jak vám ale pokaždý když jsem někdy ze své pitomosti otevřel víčko za tepla tak to vylítlo až bůh ví kam, takže bych řekl že toto řešit je bezpředmětné. Je to jednoduché- čím větší tlak tím větší teplota varu chladící kapaliny, jak to otevřete rapidně snížíte tlak v systému(sníží se bod varu) a všecko vám vyvaří doprčovic
---ZID---
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 23.02.2010 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ---ZID--- »

U mojeho TDS je to to samé....neřeším, voda se neztrácí :) kdyby to bylo těsnění pod hlavou tak se bude ztrácet voda ...
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#9 Příspěvek od ViktorDDD »

za posledných 1200km sa mi nestratila ani kvapka vody, tak neviem
dnes som dal ešte nový termostat tak keď sa to nevyrieši tak pôjde hlava dole, ajtak chcem dať nové reťaze
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Podle mého zcela normální jev...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Francis kdysi na E30 forum postoval fotku s naznačeným cejchováním teploty u budíků. Rozpětí 90-110 stupňů tam bylo v rozmezí cca dvou milimetrů, za jízdy v mezích rozlišovacích schopností oka. Považoval bych to za normální, holt prostě budík neukazuje teplotu až tak přesně.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od ViktorDDD »

problém bol skôr v natlakovanom systéme
dnes som vymenil termostat a zadretú visco, zahrial som motor a povozil som sa na tom takou svižnou jazdou 3000-4000rpm, a hadice aj chladič rovnomerne zahriaty a hadice ostali mäkké takže zatiaľ to vyzerá byť vyriešené, uvidím ako ďalej
Odpovědět