Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Záměnost převodovek M50 / M52
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
jj 316 až 325i jsou stejné - čerpám odsud: http://www.tuning.cz/bmw_e36/ klikni na MODELY
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
prevodovky jako takové jsou fyzicky zámenné takřka jakákoliv... jde o to jakej mas unasec na kardanu , a pak abys tam nedaval 4valcovou ktera je nejslabsi a muze pak driv odejit nekdy v budoucnu no 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Čerpáš špatně. To že mají v jakési tabuli napsané všechny modely stejné převodové poměry ještě neznamená, že mají stejné převodovky.
Převodovky jsou různě dlouhé, poněvadž mají různě široká kola uvnitř, protože to konstruktéři vypočetli podle přenášeného kroutícího momentu. 328i/325i/323i má převodovku delší než 320i, a 320i má převodovku delší než 316i/318i. Záměna převodovky musí tedý být současně se záměnou předního dílu kardanu a případně i hardyspojky, kdy ta větší je shodná pro 328i/325i/323i a menší shodná pro 320i/318is/318i/316i.
edit: Než jsem to dopsal, MattyX mě předběhl
Převodovky jsou různě dlouhé, poněvadž mají různě široká kola uvnitř, protože to konstruktéři vypočetli podle přenášeného kroutícího momentu. 328i/325i/323i má převodovku delší než 320i, a 320i má převodovku delší než 316i/318i. Záměna převodovky musí tedý být současně se záměnou předního dílu kardanu a případně i hardyspojky, kdy ta větší je shodná pro 328i/325i/323i a menší shodná pro 320i/318is/318i/316i.
edit: Než jsem to dopsal, MattyX mě předběhl

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned 23.12.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2503
Francis: ne uplne presne
oznaceni prevodovky ma udavat Nm do kterych je prevodovka konstruovana. Ale vydrzi asi o neco vic, ale kdo vi jak dlouho
Velkou hardyspojku ma pouze 328, nepocitam M3. Na M3 je prevodovka z 328 alternativou. Prevodovka na 328 je stavena do 320Nm
325, 323, 320 a 318iS maji prevodovku stavenou do 250Nm s mensi hardynou. Jak se lisi prevodovy pomery nevim, ale muzes ji v klidu mezi temito modely prohodit
316 a 318 maji prevodovku do 180Nm s mensi hardynou
oznaceni prevodovky ma udavat Nm do kterych je prevodovka konstruovana. Ale vydrzi asi o neco vic, ale kdo vi jak dlouho
Velkou hardyspojku ma pouze 328, nepocitam M3. Na M3 je prevodovka z 328 alternativou. Prevodovka na 328 je stavena do 320Nm
325, 323, 320 a 318iS maji prevodovku stavenou do 250Nm s mensi hardynou. Jak se lisi prevodovy pomery nevim, ale muzes ji v klidu mezi temito modely prohodit
316 a 318 maji prevodovku do 180Nm s mensi hardynou
Díky moc za info...
googlim jsem tak dlouho, až jsem byl docela zmatenej, tak jsem se raději zeptal...
podle toho co tu čtu by asi neměl být vyměnit převodovku na 323i (která je totál v kelu - v životě jsem to neviděl, aby tak rachtala na všechny stupně krom 5ky) za převodovku co byla na m50b25 (a dle čísla mi google našel něco o m52b20)...
nadruhou stranu ETK (323i) řiká zase že 328i má jinou a 320,325 a 323 mají stejnou/zaměnitelnou
a na třetí stranu ETK (320i) řiká zase úplně něco jinýho
googlim jsem tak dlouho, až jsem byl docela zmatenej, tak jsem se raději zeptal...
podle toho co tu čtu by asi neměl být vyměnit převodovku na 323i (která je totál v kelu - v životě jsem to neviděl, aby tak rachtala na všechny stupně krom 5ky) za převodovku co byla na m50b25 (a dle čísla mi google našel něco o m52b20)...
nadruhou stranu ETK (323i) řiká zase že 328i má jinou a 320,325 a 323 mají stejnou/zaměnitelnou
a na třetí stranu ETK (320i) řiká zase úplně něco jinýho

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
Kola jsou možná různě široká,ale obaly převodovek jsou totožné,čili stejně dlouhé.Francis píše:Čerpáš špatně. To že mají v jakési tabuli napsané všechny modely stejné převodové poměry ještě neznamená, že mají stejné převodovky.
Převodovky jsou různě dlouhé, poněvadž mají různě široká kola uvnitř, protože to konstruktéři vypočetli podle přenášeného kroutícího momentu. 328i/325i/323i má převodovku delší než 320i, a 320i má převodovku delší než 316i/318i. Záměna převodovky musí tedý být současně se záměnou předního dílu kardanu a případně i hardyspojky, kdy ta větší je shodná pro 328i/325i/323i a menší shodná pro 320i/318is/318i/316i.
edit: Než jsem to dopsal, MattyX mě předběhl
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
Zdravim, vyuziju toho, ze je tady vlakno o prevodovkach. Jak spatny je napad davat do 323i prevodovku z M3? at uz 3,0 , nebo 3,2? Vsechno co od toho chci je 6 rychlosti, nic vic. Dif budu muset koupit, stejne jako hardynu, protoze uz maj neco za sebou po minulym majiteli. proc to rovnou neresit takhle??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
3,0 je jen pětikvalt tuším.Jinak to myslím dělal Mirda328 a někde tady o tom psal.Abraham píše:Zdravim, vyuziju toho, ze je tady vlakno o prevodovkach. Jak spatny je napad davat do 323i prevodovku z M3? at uz 3,0 , nebo 3,2? Vsechno co od toho chci je 6 rychlosti, nic vic. Dif budu muset koupit, stejne jako hardynu, protoze uz maj neco za sebou po minulym majiteli. proc to rovnou neresit takhle??