Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

3er E9x xdrive

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#1 Příspěvek od Tehu »

Jako ze uvazuji dosti silne uz delsi dobu, ze se zbavim sve E46 330dT navic km najezd diky druhemu autu rapidne klesl. V podstate se mi znej stala vikendovka a auto na delsi trasy. Po horach se motam cimdal vice casteji, at uz v lete skrz kolo tak v zime skrz snowboard... ma dalsi volba bude urcite xdrive !!! Jestli se priklanim k benzinu nebo nafte se neda rici, bude to asi od kusu, pac ten km najezd bude cca 10-15tis dlouhe trasy.

Pochlubte se se zkusenostmi at uz svymi ci kamarad, nekde jsem cetl nebo z doslechu :-) spotreba, poruchovost, jak je to se spotrebou oleje u techto novejsich benzinovych motoru, pry 330 si ho u e9x nebere narozdil od 325 kde to jeste nevyresili. Bavit se o turbo, vstriky, cerpadla u ropaku nema smysl to je furt dokola. Docela se priklanim k volbe automatu jak na tom sou? Totozne s E46 ... ?

Rozhoduju se 325ix,330ix, 330xd ci je rozumejsi vyckat jeste rok az padnou 320xd 130kw jak se rika mezi lidi ? 130kw 320xd ma dle tabulek cca stejne parametry jako moje 330d 135kw a tady mi vykon staci.


Facelift v roce 2008 je pro me dalsi plus, ale ty jsou pro me zatim nedosazitelne. Slo tam pouze o vzhled nebo i neco funkcniho ?

Diky za veskere info
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#2 Příspěvek od Tehu »

:D
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#3 Příspěvek od honzabiker1 »

Doporucuji precist tenhle test: http://www.ulozto.cz/12292532/e90-autoojetiny-zip E90 je tam popsana do detailu, vcetne jednotlivych motoru, typickych zavad, atd..
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#4 Příspěvek od Tehu »

Jo diky super rozbor, ale vychvalujou to az tak ze bych rekl ze to psal snad vyrobce :lol: Ty spotreby u 3,0i N53 jsou k neuvereni, kdyz vim co si vem starej 170Kw
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#5 Příspěvek od BudVlad »

Hodně lidí nevěří jakou má N53 spotřebu, tak jsem to musel vyfotit. Je to po zvýšení výkonu od DS Motorsport a dost ostré jízdě. Vysokotlaké čerpadlo a vstřiky jsem také musel měnit ale bylo to zdarma i když bylo auto po záruce. Upravený software autorizovanému servisu nevadil, ale asi záleží na tom kde.

Obrázek
Obrázek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

K tem 9l, muzes uvest vic podrobnosti? Pro mne je to takove nic moc nerikajici, zkus napsat prosim prumernou rychlost za dany usek, cesta dalnice, okresky mesto, ujetou vzdalenost... Bezne jezdim z prahy do opavy za prumer 7,3, ale to jsem fest odvareny a jedu vicemene s kamionama okolo 110km, misty mirne rychleji. Na tyto hodnoty jsem se dostal nekolikrat, ale pouze z praglu domu po D1. Na okreskach nikdy.
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#7 Příspěvek od Tehu »

to mi nerikejte ze je to fakt bezne dostat se u N53 190kw nebo 160kw na takovouhle spotrebu...??? okrsky okolo 8l plynulou poklidnou jizdou to bych snad zacal verit v neuveritelne 8O

predpokladam mate manualy a bez xdrive ???
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od balda88 »

Momentalne jezdim E92 325xi v automatu a kdyz jezdim rano za studena do prace cca 2km tak jezdim za 20l na sto, kdyz jedu treba dlouho trasu tak se dostanu pod 10l na sto a kombinovanou mam tak 13l na sto.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#9 Příspěvek od BudVlad »

Tu fotku 9l/100 km jsem udělal když jsem se vrátil z tuningu z Německa (680 km). Asi 50% na dálnici kolem 200 km/h a na okreskách jsem jel v noci většinou WOT. Tyhle motory mají rádi otáčky. Po městě v provozu bude průměr přes 10l/100 km.
Obrázek
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#10 Příspěvek od Tehu »

balda88 píše:Momentalne jezdim E92 325xi v automatu a kdyz jezdim rano za studena do prace cca 2km tak jezdim za 20l na sto, kdyz jedu treba dlouho trasu tak se dostanu pod 10l na sto a kombinovanou mam tak 13l na sto.
to mas tu starou 2,5 nebo uz je to od 2007 325i N53 obsahove 3.0 ???
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

Ja nemam N53, ja mam zravejsi N52 160kW manual bez XDrive. V lete jezdim tou poklidnou plynulou jizdou bez mest s prumernou bezne okolo 8,5l. Ovsem mesto, obcasne svezeni se a 8,5 je utopie. Je tam deset a ani nemrknu.

Nedavno jsem jel opava olomouc drozdin za 8,6l, nez jsem vjel na dalnici tak v klidecku okolo stovecky, mistama neco vic, mistama min. Na dalnici 120 - 140, mistama kratce 160. V drozdine 8,6l... Prumerna rychlost okolo stovky, uz si to nepamatuju presne. Bylo to navecer pri pomerne prazdnych cestach.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od matiz »

BudVlad píše:Tu fotku 9l/100 km jsem udělal když jsem se vrátil z tuningu z Německa (680 km). Asi 50% na dálnici kolem 200 km/h a na okreskách jsem jel v noci většinou WOT. Tyhle motory mají rádi otáčky. Po městě v provozu bude průměr přes 10l/100 km.

Tak to je nadhera... Ja uz pri 160km/h to pod 10 na ekonomeru na D1 neudrzim. Je mozne ze na jinem kvalitnim povrchu cesty by to slo lepe.
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#13 Příspěvek od JirkaH »

Dálnice Hradec Kr. - Praha a zpět - eko jízda 105 km/h při spotřebě 7,5 L na BC a mám zjištěno, že měří spolehlivě,
Dálnice okolo 140 km/h to leze k 10 L,
okresky na delší trasu tak 8,5 L - ale neblázním,
na trase do 20 km to klidně vyleze na 10 L - klidná jízda (mám pocit, že dost dlouho trvá, než-li se motor zahřeje,
pokud blbnu nebo couračka po městě tak to je mezi 12-13 L,

Co mi vadí, je neustále dolívání a kontrolován oleje. Na to nejsem u Hondy zvyklej - prostě v intervalu ani kapka.

Kombinovaná spotřeba je u mne 8,6 L, ale jezdím většinou podle předpisů (dávno jsem se již vyblbnul). Toto auto mám jako rodinné, ne svižnou sólo jízdu mám Hondu Civica 1,8 benzín - neuvěřitelný motor a jeho spotřeba.
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od balda88 »

Tehu píše:
balda88 píše:Momentalne jezdim E92 325xi v automatu a kdyz jezdim rano za studena do prace cca 2km tak jezdim za 20l na sto, kdyz jedu treba dlouho trasu tak se dostanu pod 10l na sto a kombinovanou mam tak 13l na sto.
to mas tu starou 2,5 nebo uz je to od 2007 325i N53 obsahove 3.0 ???


Vyroba coupe e92 co mam je kveten 2007 takze by to mel byt ten obsahove 3.0
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#15 Příspěvek od BudVlad »

JirkaH píše:Dálnice Hradec Kr. - Praha a zpět - eko jízda 105 km/h při spotřebě 7,5 L na BC a mám zjištěno, že měří spolehlivě,
Dálnice okolo 140 km/h to leze k 10 L,
okresky na delší trasu tak 8,5 L - ale neblázním,
na trase do 20 km to klidně vyleze na 10 L - klidná jízda (mám pocit, že dost dlouho trvá, než-li se motor zahřeje,
pokud blbnu nebo couračka po městě tak to je mezi 12-13 L,

Co mi vadí, je neustále dolívání a kontrolován oleje. Na to nejsem u Hondy zvyklej - prostě v intervalu ani kapka.

Kombinovaná spotřeba je u mne 8,6 L, ale jezdím většinou podle předpisů (dávno jsem se již vyblbnul). Toto auto mám jako rodinné, ne svižnou sólo jízdu mám Hondu Civica 1,8 benzín - neuvěřitelný motor a jeho spotřeba.


A jaké máš auto a jaký motor? Můj N53 neveme ani kapku oleje. Ekonomicky nejezdím, to bych si nekupoval BMW.
Obrázek
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#16 Příspěvek od Figa »

Pokud vím, tak N52 si olej bere a u N53 to již soudruzi z NDR vyřešili.
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#17 Příspěvek od Tehu »

Figa píše:Pokud vím, tak N52 si olej bere a u N53 to již soudruzi z NDR vyřešili.
tak tak to jsem se taky docetl... a nekdy behem roku se to mezi lamalo.

Takze 2007 je sporny a radi se nahlizet do TP v pripade koupe... Obrovske plus u N53 oproti N52 by mela byt mensi spotreba benzinu a cca nulova oleje!!!
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#18 Příspěvek od JirkaH »

Nevýhoda nového motoru má být ovšem v přímo vstřiku.... asi finančně (oleje, spotřeba x opravy) to vyjde na stejno...
U mne ten 1/4 L oleje na 1000 km nehraje zase takovou roli, jenom to otravuje sledovat stav oleje, když není měrka. Vždyť to není ani 50 Kč.

Já nejsem žádný mladík, ale stále ještě živitel rodiny - takže mám jistou míru zodpovědnosti a nálokdy mi se u mne dostaví rychlostní adrenalin. Pokud se dostaví, což je málokdy, tak nedám dopusti na Hondu - to je v podstatě motokára. BMW E91 já při vší úctě nemohu brát jako auto sportovní, ale pouze jako auto rodinné a v mém případě auto na zimu 4x4. Takže pokud jedu s rodinou - nezávodím. Ostatně v české kotlině toho člověk moc nenaspěchá.....
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#19 Příspěvek od BudVlad »

Můžeš vysvětlit jaká je nevýhoda přímého vstřiku?
Obrázek
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#20 Příspěvek od JirkaH »

složitější zařízení - dražší opravy
Odpovědět