Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

automat při řazení na 4 škubne a klesnou otáčky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
bobo

#1 Příspěvek od bobo »

Známému dělá 320d pofl to, že když převodovka řadí při minimálním tahu ze 3st na 4st, tak poměrně často (více za studena) cukne a otáčky klesnou až cca k 1100ot/min. Poté vylezou výše a auto normálně jede. Když se jede trochu svižněji - auto řadí okolo 2000ot, nebo výše, zařadí uplně v klidu. Jakoby při té pomalé jízdě chtěl automat zařadit dříve, otáčky před cuknutím vyjedou třeba o 100 - 200 výše.

Řazení na všechny ostatní stupně je v pohodě, brždění motorem z kopce také, do kopce auto stojí... prostě v pořádku.

V převodovce byl měněný olej, filtry.

Díky za rady.
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#2 Příspěvek od Hansen »

Mně to dělala spojka v hydrodynamickém měniči.
bobo

#3 Příspěvek od bobo »

díky. to jsem někde četl. Je možné to nějak "jednoduše" opravit? Nemám na mysli kompletní repas atd, automat jinak řadí pěkně.
bobo

#4 Příspěvek od bobo »

poradí někdo? :)
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#5 Příspěvek od Hansen »

Můžeš mít vadný ventil, který ovládá spojku a nebo může mít spojka v háji lamely. Vadný ventil pozná diagnostika. Pokud jsou v háji lamely spojky, tak by měla diagnostika zjistit prokluz lamel. V obou případech se musí z převodovky vylít olej a vyměnit filtr. Ventil ovládající spojku stojí asi 2 litry. Pokud jsou v háji lamely, tak je potřeba vyměnit celý hydroměnič, který stojí asi 8 litrů. Jednoduše to opravit nejde.
bobo

#6 Příspěvek od bobo »

obojí co píšeš je lepší, než kompletní repase :) Každopádně když se měnil olej, tak byl prý špinavej, ale bez jakýchkoli pilin a hrubších nečistot..

Zkusím teda doporučit diagnostiku. Díky.
Odpovědět